Archief - BSO afgestudeerd => hoge school

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stuart__little

Legacy Member
Osi` zei:
Ik zit ook in dezelfde Situatie .. Ik zou ook graag de hoge school willen doen, oa vakken zoals Media & Grafische Vormgeving of Toegepaste Informatica.


lol good luck.... ik heb da gedaan !! :scream:

ik had heel m'n leven TSO gedaan, maar na het vijde moest ik naar BSO.
dusja... kzeg tegen m'n eigen "'ok ja geen probleem, who carez about da middelbaar", kga toch toegep. inform. volgen.

en guess what, kheb na mijn middelbaar dus TI gevolgd, en achter een maand ek het al mogen stoppeN.... die achterstand die je hebt opgelopen ivm wiskunde, in da 1 jaartje dat ik dus BSO deed, was er al te veel aan.

echt gek.
asje heel je leven nie minimum 4 uur wiskunde per week ebt gehad, mag jet vergeten.

Japy

Legacy Member
stuart__little zei:
lol good luck.... ik heb da gedaan !! :scream:

ik had heel m'n leven TSO gedaan, maar na het vijde moest ik naar BSO.
dusja... kzeg tegen m'n eigen "'ok ja geen probleem, who carez about da middelbaar", kga toch toegep. inform. volgen.

en guess what, kheb na mijn middelbaar dus TI gevolgd, en achter een maand ek het al mogen stoppeN.... die achterstand die je hebt opgelopen ivm wiskunde, in da 1 jaartje dat ik dus BSO deed, was er al te veel aan.

echt gek.
asje heel je leven nie minimum 4 uur wiskunde per week ebt gehad, mag jet vergeten.
Da is echt wel niet waar.

Als ge wa mindere punten van wiskunde hebt betekent dat niet dat heel je jaar naar de klote is he.

Ik krijg wiskunde alleen in de 1ste semester en daarna nooit meer, aan het unief is TI het 1ste jaar zeker en vast 1 en al wiskunde maar in een hogeschool zeker niet.

Ik kan nu trouwens goed volgen bij wiskunde, vorig jaar ook maar tegen het examen was het gewoon even te veel.

stuart__little

Legacy Member
Japy zei:
Da is echt wel niet waar.

Als ge wa mindere punten van wiskunde hebt betekent dat niet dat heel je jaar naar de klote is he.

Ik krijg wiskunde alleen in de 1ste semester en daarna nooit meer, aan het unief is TI het 1ste jaar zeker en vast 1 en al wiskunde maar in een hogeschool zeker niet.

Ik kan nu trouwens goed volgen bij wiskunde, vorig jaar ook maar tegen het examen was het gewoon even te veel.

ma allé, da snap ik nu niet.

jij hebt vanaf het 3de middelbaar BSO gedaan, dus normaal is de regel in BSO, vanaf het 5de jaar nix meer van wiskunde, right?

hoe kun je dan limieten, afgeleiden, asymptoten, integralen enz.... ooit geleerd hebben?

zeg niet dat je da allemaal tijdens de vakantie in de zomer hebt ingehaald?

Japy

Legacy Member
stuart__little zei:
ma allé, da snap ik nu niet.

jij hebt vanaf het 3de middelbaar BSO gedaan, dus normaal is de regel in BSO, vanaf het 5de jaar nix meer van wiskunde, right?

hoe kun je dan limieten, afgeleiden, asymptoten, integralen enz.... ooit geleerd hebben?

zeg niet dat je da allemaal tijdens de vakantie in de zomer hebt ingehaald?
Ik weet niet over welke regel jij het hebt maar ik heb altijd Wiskunde gehad tot mijn 7de jaar.

Hetgeen ik zie van wiskunde is het volgende;

Deel 1

1: Talstelsens
2: Conversie tussen de verschillende talstelsels
3: Voorstellen van positieve en negatieve gehele getallen
4: Bewerking op binaire getallen

Deel 2

1: Algebra van Boole
2: Boolse formules
3: Vereenvoudigen van B - formules
4: Contactschakelingen
5: Logische schakelingen

Deel 3

1: Statistiek

ZedKet

Legacy Member
Als het u in het BSO redelijk goed af ging met de theorie en ge had goede punten dan ik het zeker het proberen waard maar zal het toch heel moeilijk zijn.

Als ge in het BSO al hard moest leren om er door te geraken dan begint ge er best niet aan. Of ge kunt een jaar gaan feesten natuurlijk.

Darth-Falcon

Legacy Member
sh0aLa zei:
Ben ik mee eens, maar je zal het moeilijker hebben dan anderen uit ASO/TSO. Niet omdat je dommer zou zijn maar omdat je gewoon niet gewent bent aan de hoeveelheid leerstof en manier van lesgeven.

Wie niet waagt niet wint he ;)

succes !! :niceone:

geloof het of nie, maar ASO'ers hebben het in technische richtingen zoals EM of electronica even moeilijk als bso'ers, ALLE aso'ers in mijn klas vorig jaar waren fameus geflest.

Japy

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
geloof het of nie, maar ASO'ers hebben het in technische richtingen zoals EM of electronica even moeilijk als bso'ers, ALLE aso'ers in mijn klas vorig jaar waren fameus geflest.
Dat kan ik wel beamen, als ik zie hoeveel er in mijn klas problemen hebben met Wiskunde en dat zijn dan ASO'ers.

Er zijn er ook natuurlijk die alles direkt doorhebben, zoal programmeren bijvoorbeeld daar zijn er die al verder staan dan diegene die informaticabeheer hebben gedaan etc...

Elfanor-

Legacy Member
besluit: zorg da je goe studeert in de middelbare school en da je in aso/tso blijft en niet naar bso moet

Japy

Legacy Member
Elfanor- zei:
besluit: zorg da je goe studeert in de middelbare school en da je in aso/tso blijft en niet naar bso moet
Niet noodzakelijk, er zijn er die bewust voor BSO kiezen om een vak te leren en daar is toch niets mis mee ?

Ik heb een groter probleem met ouders die hun kinderen absoluut naar het ASO willen sturen omdat TSO en zeker BSO veel te min is voor hun kinderen.

Het is een feit dat zeker BSO onderwijs minder en minder leerlingen aantrekken omdat een job in de bouw toch zeer zwaar is (geloof me ik werk al 3 jaar in de bouw) en zeer onderbetaald is (naar mijn mening).

Ik studeer nu verder omdat ik niet op mijn 40 à 50 kapot wil zijn.

Ik heb het al gezegd, als ik opnieuw mocht kiezen ging ik naar het ASO en dan rechten of een economische righting studeren.

De 2 eerste jaren in het middelbaar waren echt een hel voor mij, de richting was zwaar kut en de medeleerlingen ook.
Dan van richting en school veranderd en heb me 5 jaar zwaar geamuseerd de richting beviel me prima, maar ergens in mijn achterhoofd weet ik dat ik verkeerd heb gekozen.

stuart__little

Legacy Member
Japy zei:
Het is een feit dat zeker BSO onderwijs minder en minder leerlingen aantrekken omdat een job in de bouw toch zeer zwaar is (geloof me ik werk al 3 jaar in de bouw) en zeer onderbetaald is (naar mijn mening).

Ik studeer nu verder omdat ik niet op mijn 40 à 50 kapot wil zijn.

lol de bouw onderbetaald
das ne goeie :bow:

die mannen verdienen zakkenvol geld, weliswaar niet alles netjes aangegeven.

hiere, dien van onze straat:

ast regent schrijft zijn baas hem in als "technis werkloos" waardoor ie kan gaan doppen, en ondertussen doet ie z'n regenvest aan, en werkt ie WEL;
waardoor ie 2 inkomens krijgt: één van z'n baas in t zwart, en de werkloosheidsuitkering :rofl: ja, bso'ers zijn daarom niet minder vindingrijk, me dunkt :)

Japy

Legacy Member
Een goede zelfstandige aannemer zal goed verdienen ja maar een werknemer verdient amper meer dan pakweg een bediende die zijn 8 uurkes doet.

Ik zwijg nog over de aannemers die zwaar onder de prijs werken.

Als je in de bouw geen overuren klopt is het loon naar werken maar pover.


Je zal hard moeten werken om ergens te komen en ik ben niet rap content, ik verdien goed tijdens mijn vakanties maar een week is voor mij 7 dagen en geen 5 ...

Probeer dat maar eens vol te houden voor 1 maand zonder 1 dag vrijaf, dan heb jij recht van spreken over het loon.


Verder ga ik hier niet op in.

NapalmBenny.

Legacy Member
Waldorf zei:
Als BSO'er is het niet onmogelijk om een hogeschooldiploma te behalen. Op de KHK in Geel is enkele jaren geleden iemand afgestudeerd in Toegepaste Informatica, maar die heeft er wel keihard voor mogen werken. Ik ben daar ook in afgestudeerd zonder iets tijdens het jaar te doen, maar tweede zit was wel afzien en 't was altijd kantje boordje, maar ik heb het geluk dat ik mezelf goed kan inschatten :) TI is zeker geen moeilijke richting, maar ik vermoed dat voor iemand die uit het BSO komt het tempo toch heel erg hoog ligt, zeker als je in het tweede jaar belandt....

Ben daar dit jaar ook afgestudeerd, :p, ik heb dat verhaal ook gehoord van die BSO'er die daar is afgestudeerd :p.

Toevallig niet dirk de peuter (leerkrachtnederlands) die dat zei? :p

NapalmBenny.

Legacy Member
stuart__little zei:
lol good luck.... ik heb da gedaan !! :scream:

ik had heel m'n leven TSO gedaan, maar na het vijde moest ik naar BSO.
dusja... kzeg tegen m'n eigen "'ok ja geen probleem, who carez about da middelbaar", kga toch toegep. inform. volgen.

en guess what, kheb na mijn middelbaar dus TI gevolgd, en achter een maand ek het al mogen stoppeN.... die achterstand die je hebt opgelopen ivm wiskunde, in da 1 jaartje dat ik dus BSO deed, was er al te veel aan.

echt gek.
asje heel je leven nie minimum 4 uur wiskunde per week ebt gehad, mag jet vergeten.

Ik snap niet dat iedereen hier toep info associeert met wiskunde.

Enkel in het eerste jaar krijg je een heel klein beetje wiskunde, binair rekenen en statistieken, iets wat iedereen volledig van 0 kan leren zonder dat je enige basiskennis nodig hebt. Als je breuken kent, weet je eigenlijk al te veel.

En dan nog, je mag een buis hebben he :s, zelfs met 3 buizen laten ze je er nog dikwijls door, zeker als uw totaal procent redelijk hoog is. Als je boven de 65% hebt int totaal, zijn je slaagkansen al enorm groot.

Daedie

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Ik snap niet dat iedereen hier toep info associeert met wiskunde.

Enkel in het eerste jaar krijg je een heel klein beetje wiskunde, binair rekenen en statistieken, iets wat iedereen volledig van 0 kan leren zonder dat je enige basiskennis nodig hebt. Als je breuken kent, weet je eigenlijk al te veel.

En dan nog, je mag een buis hebben he :s, zelfs met 3 buizen laten ze je er nog dikwijls door, zeker als uw totaal procent redelijk hoog is. Als je boven de 65% hebt int totaal, zijn je slaagkansen al enorm groot.

universitair informatica is 1 en al wiskunde. Ze halen dat hier blijkbaar wat onder elkaar.

ontopic:@ topicstarter: ge klinkt heel erg gemotiveerd en vrij snugger. bereid u goed voor en ik denk dat ge dat wel geflikt krijgt, met de juiste motivatie kunt ge ver geraken.

probeer mss in de vakanties wat voorkennis op te doen betreffende uw toekomstige richting.

NapalmBenny.

Legacy Member
Je hebt maar 1 richting die 'toegepaste informatica' heet :s, das graduaat(of bachelor).

Er zijn nog richtingen die informatica heten, maar dat is niet toegepaste informatica :p :D.

Ach ja.. :p

Japy

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Ik snap niet dat iedereen hier toep info associeert met wiskunde.

Enkel in het eerste jaar krijg je een heel klein beetje wiskunde, binair rekenen en statistieken, iets wat iedereen volledig van 0 kan leren zonder dat je enige basiskennis nodig hebt. Als je breuken kent, weet je eigenlijk al te veel.

En dan nog, je mag een buis hebben he :s, zelfs met 3 buizen laten ze je er nog dikwijls door, zeker als uw totaal procent redelijk hoog is. Als je boven de 65% hebt int totaal, zijn je slaagkansen al enorm groot.
Vanaf dit jaar werken ze met buispunten op de KHK dus ze gaan u niet zomaar delibereren.

QplQyer

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Je hebt maar 1 richting die 'toegepaste informatica' heet :s, das graduaat(of bachelor).

Er zijn nog richtingen die informatica heten, maar dat is niet toegepaste informatica :p :D.

Ach ja.. :p
Licentiaat/master in de toegepaste informatica bestaat ook hoor (bij de licentiejaren moet je een optie kiezen en één daarvan noemt dus toegepaste informatica).

.Acku.

Legacy Member
Innerlife zei:
ik zit hier toevallig toch in men boekje "Wat na het secundair onderwijs" te bladeren, en ik zie hier toevallig in grafieken staan;

3,5% van de hogeschoolstudenten is afkomstig uit het BSO
(tov 0,2% aan de unif)

dusja, het zal moeilijk worden, maar niet onmogelijk :)

mvg

Is het 3.5 van die dat zich ingeschreven hebben om eventueel te buizen, of 3.5% van de afgestudeerden? 'Tis een nuance
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan