Archief - Benarde situatie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bv202

Legacy Member
Er zijn hier in België helaas wel instellingen waar jongen depressief worden en zelfmoordgedachten krijgen, zeker als ze er niet thuis horen.

maximum 45 dagen telkens in zo'n cel
er was een luik aan de buitenkant die ze met een druk op de knop lieten zakken
en toen werd het volledig donker
Als ik het me goed herinner is er een wet dat zegt dat je niet langer dan 24 uur in een isoleercel mag verblijven. Bovendien mogen die ruimtes niet donker zijn, zoals jij nu omschrijft.

Wat is de naam van de instelling?

willydrama

Legacy Member
boem

paukenslag

daar ligt alles plat ()__________________°



het lijkt er op dat je op één of andere manier toch plezier schept in je verhaal

langdradig

te vertellen, terwijl je die fase toch zo snel mogelijk achter je moet laten, blijf je je wentelen in zelfbeklag dan zijn paranoia & depressie de volgende stap. Een agenda kopen en alles duidelijk uitstippelen met haalbare doelen gaat al veel goeddoen + je week volsteken zodat je arm aan tijd bent is ook geen slecht idee. 1 september kan de start zijn van een nieuw leven, stel het niet uit. Alles wat gebeurd is, is gebeurd; voorzie een scenario dat je tegen buitenstaanders vertelt, "het was een moeilijke periode, ik was koppig, maar leef nu weer gefocust". Expressie en zelfreflectie via het geschreven woord lijkt riskant omdat het weinig oplevert dat je kan gebruiken om je rekeningen van te betalen dan zou ik eerder andere skills leren (duurt ongeveer 10000 uur, gelukkig ben je nog maar 19)

Elke dag sociaal contact is ook aan te raden al zijn het maar 2 zinnetjes tegen de cassière maar liefst wel elke dag. Plus, zo veel mogelijk afstand houden van negatieve mensen, mannen die hun job niet graag doen, vrouwen met het neerbuigende toontje, gefrustreerde psychos, etc.

Voorts zijn mentale en fysieke gezondheid aan mekaar gekoppeld: je kan opbouwen naar 20 sets van 50 situps per dag en 50 sets van 20 pushups (makkelijker dan je denkt, voor je 't weet ben je de man van 2000 reps), + tussen de 7 en 9 uur slaap & vier stevige maaltijden voor de correct bmi

glashelder

Legacy Member
Bv202 zei:
Als ik het me goed herinner is er een wet dat zegt dat je niet langer dan 24 uur in een isoleercel mag verblijven. Bovendien mogen die ruimtes niet donker zijn, zoals jij nu omschrijft.
Hoe moet je dan slapen, je moet toch geen 24 uur wakker zijn? :p

vrborgn

Legacy Member
Milfhunter zei:
sorry ge gaat een beter verhaaltje moeten verzinnen. uw haakwerk zit niet al te snugger in mekaar. Ge luistert blijkbaar goed naar uw ouders omdat ze willen dat ge uw diploma behaalt enzo, maar ze steken u in een isolatiecel met metalen deuren omdat ge spijbelde ? zelfs Dutroux en Van Temsche hebben het beter !

mijn ouders hebben dat niet besloten, mijn ouders wisten niet wat ze nog moesten doen met mij na verschillende jeugdziekenhuizen waarin ik verbleven heb en daarna bleef ik nog steeds weg van school om de buikpijn en toen stuurde die jeugdrechtbank hen brieven

en toen ben ik daarheen geweest en zei die jeugdrechter om daarheen te gaan maar die wist niet eens af van waar ik vandaan kwam
die was helemaal niet zo objectief en wijs als ie zichzelf voorhield want het enige waar ie het over had was dat ik al anderhalf jaar niet op school had gezeten

fragflap

Legacy Member
idd, zat je in mexico fzzo ? Als begint bij u zelf en als je niet mentaal sterk genoeg zijd kan iedereen je afbreken. Je verhaal is ook maar iets raars

vrborgn

Legacy Member
Bv202 zei:
Er zijn hier in België helaas wel instellingen waar jongen depressief worden en zelfmoordgedachten krijgen, zeker als ze er niet thuis horen.


Als ik het me goed herinner is er een wet dat zegt dat je niet langer dan 24 uur in een isoleercel mag verblijven. Bovendien mogen die ruimtes niet donker zijn, zoals jij nu omschrijft.

Wat is de naam van de instelling?

de naam kan ik niet zeggen hier dat moet je begrijpen, maar ieder woord van wat ik zeg is waar. het is mogelijk dat die wet bestaat maar in werkelijkheid sloot die vrouw altijd die luiken in die cel waarin ik zat en mogelijk niet bij andere jongeren. ze vertelde dan vaak leugens aan haar collega's al was zij daar zo vaak dat je je zou afvragen of ze wel een leven had buiten die instelling. een echt eng wijf als je haar ooit zag.

ik moet wel zeggen dat ze haar grootste sadistische plezier haalde bij mezelf kwellen al was ik daar wel het meeste bij die cellen

we willen onszelf allemaal zo doen geloven dat we dit systeem en de werking ervan zo goed kennen

maar wat ik zag is iets weggehouden uit het publieke zicht
ik wil mezelf niet als heilig voordoen maar feit is dat ik daar onterecht in heb gezeten

misschien heeft het me wel heilig gemaakt
heilig in de zin dat ik wil voorkomen dat iemand anders dit ooit nog meemaakt
door erover te spreken en bewustzijn hierover te verhogen

ik begrijp niet hoe een samenleving zo zelfingenomen en harteloos kan zijn
ik heb erover nagedacht en nagedacht en toen zei ik nu is het genoeg

wat ik echt wil is dat niemand meer moet doorstaan wat ik doorstaan heb en de binnenkant van zoiets, onschuldig moet zien

fragflap

Legacy Member
Ik heb hier al veel gelezen, maar dit slaat toch wel alles!! Er zijn mensen die je onrecht en onheus hebben behandeld en je wilt ze niet aanklagen? Je wilt het verleden laten rusten maar je blijft alles terug oprakelen? De wereld op zijn kop! Jij hebt in aso gezeten maar leestekens gebruiken, hebben ze u precies niet aangeleerd?
Er zijn nu al verschillende mensen die vroegen in welke instelling je hebt gezeten, EN KEER OP KEER ONTWIJK JE DIE VRAAG. Dus ik vraag u met hoog dringendheid IN WELKE INSTELLING HEB JE GEZETEN? je mag het mij altijd pm'en, ik ken politiekers en journalisten die hier graag en zaak van willen maken.

Als je graag serieus wilt genomen SPREEK DE WAARHEID!! u verhaal zit vol met leugens!

fragflap

Legacy Member
Je wilt dat niemand dit nog gaat mee maken. Maar je wilt de naam van de instelling niet geven. Dus nogmaals wat is de naam van de instelling?? Wil jij op je geweten hebben, dat andere mensen ook misbruikt worden terwijl ze moeten geholpen worden????

Zeus

Legacy Member
fragflap zei:
Je wilt dat niemand dit nog gaat mee maken. Maar je wilt de naam van de instelling niet geven. Dus nogmaals wat is de naam van de instelling?? Wil jij op je geweten hebben, dat andere mensen ook misbruikt worden terwijl ze moeten geholpen worden????


Zeg eens fragflap, ben jij zo'n riooljournalistje dat op zoek is naar een spectaculair verhaaltje of wat?

FatalX

Legacy Member
vrborgn zei:
heilig in de zin dat ik wil voorkomen dat iemand anders dit ooit nog meemaakt
door erover te spreken en bewustzijn hierover te verhogen

Als je niet de naam van de instelling zegt, dan blijven die wantoestanden bestaan en zullen er zeker nog mensen dit meemaken.

vrborgn

Legacy Member
fragflap zei:
Je wilt dat niemand dit nog gaat mee maken. Maar je wilt de naam van de instelling niet geven. Dus nogmaals wat is de naam van de instelling?? Wil jij op je geweten hebben, dat andere mensen ook misbruikt worden terwijl ze moeten geholpen worden????

die man werkt daar nietmeer nu. ik weet dat door iemand die daar ook gezeten heeft. z'n achternaam weet ik niet. ik wil gewoon verder met m'n leven nu OK ?

er is nooit effectief sprake geweest van misbruik maar wel poging tot.

WarBlade

Legacy Member
vrborgn zei:
ik ga dat niet aangeven wat daar gebeurd is
ik wil het juist vergeten
geen meer ophef veroorzaken dat me nog langer blijft confronteren

vrborgn zei:
misschien heeft het me wel heilig gemaakt
heilig in de zin dat ik wil voorkomen dat iemand anders dit ooit nog meemaakt
door erover te spreken en bewustzijn hierover te verhogen

Je spreekt jezelf wel heel hard tegen...

Geef dan meer informatie... Gooi er gewoon alles uit en maak alles openbaar...

Op de manier dat je nu bezig bent, verlies je ongelooflijk snel je geloofwaardigheid...

FatalX

Legacy Member
vrborgn zei:
die man werkt daar nietmeer nu. ik weet dat door iemand die daar ook gezeten heeft. z'n achternaam weet ik niet. ik wil gewoon verder met m'n leven nu OK ?

er is nooit effectief sprake geweest van misbruik maar wel poging tot.

En de volledige duisternis gedurende 45 dagen dan? De sadistische vrouw?

Je kan pas echt verder gaan met je leven als je dat hoofdstuk hebt afgesloten, hoe naar dat ook was.

vrborgn

Legacy Member
WarBlade zei:
Je spreekt jezelf wel heel hard tegen...

Geef dan meer informatie... Gooi er gewoon alles uit en maak alles openbaar...

Op de manier dat je nu bezig bent, verlies je ongelooflijk snel je geloofwaardigheid...

Ik wil mezelf niet openbaar maken. ik wil met een schone lei beginnen en dat allemaal nu vergeten. ik vertelde dit omdat ik me afvroeg wat het best te doen in mijn situatie, wat voor onderwijs nu het meest geschikt is voor me. wat informatie, ik ben niet iemand die gauw in het echte leven naar dingen stapt voor informatie. ondertussen is het best mogelijk dat die toestanden daar veranderd zijn. wat mij overkomen is is misschien meer een geïsoleerd incident.

Soekie

Legacy Member
Kom kom, niemand hoeft die persoon zijn verhaal na te gaan.

Voor iedereen is duidelijk dat hij hier om hulp vraagt. We kunnen die maar bieden. Als hij dit zomaar doet en niet nodig heeft, beter voor hem (of misschien eerder: erger, want dan heb je een nog groter probleem volgens mij :?). En indien hij het echt nodig heeft en onze hulp of verwijzingen wil aanvaarden, zoveel te beter.


vrborgn, je bent van Oost-Vlaanderen zie ik.

Waar woon je nu en met wie? Alleen?
Hoe zit het financieel? Bijstand?
Ben je mobiel? Kan je je verplaatsen?
Steunen je ouders je?

Allereerst lijkt het me belangrijk dat er om je heen een netwerk wordt opgebouwd zodat er personen in je omgeving zijn waarbij je altijd terecht kan, in welke situatie dan ook.

(Ik ben er geschokt van dat men jou zou laten gaan zonder verdere begeleiding of opvolging?? :? :?)

Ik weet niet vanwaar je bent, maar zoek eens op google naar de volgende dingen, het dichtst bij jou (indien je daar nog niet geweest bent):

- CAW -> daar kan je allerlei soorten hulp vragen

- OCMW -> idem, sociaal assistenten, een gesprek, sociale steun, financiële hulp, hulp met administratie en papieren, ...

- Centrum Geestelijke Gezondheidszorg -> geestelijke gezondheidszorg, tegen een schappelijke prijs, dit hangt af van je inkomen. Mogelijk is het zelfs gratis. Dit adviseer ik je sowieso zeer sterk.
Maar ik zou het niet enkel met een psycholoog alleen doen, ik zou ook zorgen voor een sociaal assistent die opvang kan verlenen

- Als je in een moeilijke periode zit of het moeilijk krijgt, naast dagopvangcentra zijn er ook op sommige plaatsen centra voor nachtopvang. Plaatsen waar mensen die problemen hebben terecht kunnen, ze kunnen er blijven overnachten, ontbijten er 's morgens in groep, ... Het kan ook zijn dat men overdag samen komt voor therapeutische sessies of dat deze 's avonds gegeven worden. Dit is voor patiënten of personen voor wie het alleen thuis zijn, zeker 's nachts zonder begeleiding of volledig alleen, even te zwaar of moeilijk is.

- ...

Bespreek met deze mensen je zorgen, wensen, ... en bekijk samen met hen wat je mogelijkheden zijn.

fragflap

Legacy Member
Zeus zei:
Zeg eens fragflap, ben jij zo'n riooljournalistje dat op zoek is naar een spectaculair verhaaltje of wat?


Je moet lezen wat er staat en niet wat je wilt. Dat die jongen geholpen moet worden daar zijn we het allemaal over eens. Ik ben niet de enige die vraagt achter de naam van de instelling. Ik ken genoeg mensen uit hogere kringen die hier een zaak van kunnen maken.

DIT IS GEWOON Onaanvaardbaar en je beledigt ook de mensen die ECHT PSYCHISCH ZIEK ZIJN! Precies een verhaal uit een boek van een of andere roman. Dus nogmaals wat is de naam van de instelling, de naam van de gemeente kan er toch wel vanaf ?


ik heb het even opgezocht dit zijn de plaatsen waar jongeren geplaatst kunnen worden. Bij mijn weten staat het Belgische gevangenis wezen bekend als "hotels".

everberg, mol en tongeren. Ik kan mij niet voorstellen dat daar iets gebeurd.

Morgen zullen wel snel zien wie dat er hier liegt. Ik bel morgen naar het kabinet van de bevoegde minister en zal hem confronteren met dit bericht. Als burger heb ik het plicht om te bellen. Stel dat je verhaal klopt dan lopen nog andere mensen in gevaar en wat met hen ?

Guazala

Legacy Member
fragflap zei:
ik heb het even opgezocht dit zijn de plaatsen waar jongeren geplaatst kunnen worden. Bij mijn weten staat het Belgische gevangenis wezen bekend als "hotels".

everberg, mol en tongeren. Ik kan mij niet voorstellen dat daar iets gebeurd.


Opzoeken is blijkbaar niet je sterkste kant, want je bent soweiso Ruislede al vergeten.
Bovendien is Everberg enkel voor MOF-jongeren en heeft TS als aangegeven geen feiten gepleegd te hebben.

In Everberg is het strengste regime en zelfs daar kan je geen 45 dagen in een isoleercel gezet worden. Het kan wel dat een jongere op individueel regime zit, dus geen activiteiten in leefgroep, maar dan blijft hij gewoon op z'n kamer, niet in een isoleercel. In andere jeugdinstellingen gaat dit dus ook niet het geval zijn.

Dus ofwel maakt TS ons allemaal blaasjes wijs, ofwel is er effectief een psychiatrische problematiek waardoor hij de realiteit anders waarneemt dan ze is.

sneax

Legacy Member
Wat wilt ge? Wat zijn uw doelen? Doe wat nodig is om die doelen te bereiken (daar zullen ook minder aangename dingen bij zijn).

En ja, ge zijt niets, niemand kijkt naar u om en nobody cares, dat is nu eenmaal de wereld, live with it. Als ge geen doelen hebt en zin hebt in niets dan zijde depressief dan kunde best terug nr waar ge van gekomen zijt.

vrborgn

Legacy Member
Soekie zei:
Kom kom, niemand hoeft die persoon zijn verhaal na te gaan.

Voor iedereen is duidelijk dat hij hier om hulp vraagt. We kunnen die maar bieden. Als hij dit zomaar doet en niet nodig heeft, beter voor hem (of misschien eerder: erger, want dan heb je een nog groter probleem volgens mij :?). En indien hij het echt nodig heeft en onze hulp of verwijzingen wil aanvaarden, zoveel te beter.


vrborgn, je bent van Oost-Vlaanderen zie ik.

Waar woon je nu en met wie? Alleen?
Hoe zit het financieel? Bijstand?
Ben je mobiel? Kan je je verplaatsen?
Steunen je ouders je?

Allereerst lijkt het me belangrijk dat er om je heen een netwerk wordt opgebouwd zodat er personen in je omgeving zijn waarbij je altijd terecht kan, in welke situatie dan ook.

(Ik ben er geschokt van dat men jou zou laten gaan zonder verdere begeleiding of opvolging?? :? :?)

Ik weet niet vanwaar je bent, maar zoek eens op google naar de volgende dingen, het dichtst bij jou (indien je daar nog niet geweest bent):

- CAW -> daar kan je allerlei soorten hulp vragen

- OCMW -> idem, sociaal assistenten, een gesprek, sociale steun, financiële hulp, hulp met administratie en papieren, ...

- Centrum Geestelijke Gezondheidszorg -> geestelijke gezondheidszorg, tegen een schappelijke prijs, dit hangt af van je inkomen. Mogelijk is het zelfs gratis. Dit adviseer ik je sowieso zeer sterk.
Maar ik zou het niet enkel met een psycholoog alleen doen, ik zou ook zorgen voor een sociaal assistent die opvang kan verlenen

- Als je in een moeilijke periode zit of het moeilijk krijgt, naast dagopvangcentra zijn er ook op sommige plaatsen centra voor nachtopvang. Plaatsen waar mensen die problemen hebben terecht kunnen, ze kunnen er blijven overnachten, ontbijten er 's morgens in groep, ... Het kan ook zijn dat men overdag samen komt voor therapeutische sessies of dat deze 's avonds gegeven worden. Dit is voor patiënten of personen voor wie het alleen thuis zijn, zeker 's nachts zonder begeleiding of volledig alleen, even te zwaar of moeilijk is.

- ...

Bespreek met deze mensen je zorgen, wensen, ... en bekijk samen met hen wat je mogelijkheden zijn.

precies wat hij zei, ik kwam hier enkel en alleen voor wat informatie te vinden met een achtergrondverhaal. Ik ken niet zoveel belgische website's waar je met vragen als de mijne terecht kunt.

ik heb één leugen verteld maar daar blijft het bij, en die leugen is hoeveel tijd geleden dit gebeurde. het is al iets langer dan een jaar nu. waarom ik dat zei is omdat het zo aanvoelt voor me alsof het nog maar gisteren was dat ik er was. de wonde is nog vers. intussen heb ik gelezen dat er al enkele veranderingen gebeurd zijn in zulke instellingen, ik betwijfel of zoiets nog steeds gaande is. en mensen doe niet alsof je het beter weet want ik heb het zelf meegemaakt vanbinnenin en wat je denkt dat je weet is vooral informatie die je op het internet gevonden hebt maar daarom niet per se de waarheid toont. de theoretische waarheid misschien maar niet de waarheid in werking.

voor alle duidelijkheid ik ben OK nu, geestelijk scheelt er niks met mij alleen de hel gezien en nu toewerken naar de hemel toe. nu alleen nog ontsnappen aan de voorgeborchte

ik weet dat dit allemaal ongeloofwaardig kan klinken voor de meeste mensen want zij zijn bang voor iets als de waarheid, kunnen dat niet aan eens ermee geconfronteerd

je moet weten dat ik nietmeer verder wil met psychologen en andere mensen uit de humane wetenschappen, ik ken dat verhaal van a tot Z en nu is het tijd om iets te bereiken en te studeren

daar word ik zelf ook beter van, akkoord ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan