Archief - WIP: modelbattle > Dresse

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LunchBox

Legacy Member
uw bevestiging van de middenschaats (pneumatica?) loopt door de carrosserie. denk dat je beter eerst verderschetst voor je't omzet in 3d dresse. beetje feng zhu z'n werkmethode volgen (denk dat je die videokes toch gekopieert hebt toen) en een reeks voertuigen ontwerpen waar je dan combinaties bekomt en dat nadien pas omzet eens je tevreden bent over't uitzicht op 'papier'.

dresse

Legacy Member
ja, ma heb die al terug moete verwijderen door te weinig disk space toen :(
ma idd, zou beter nog wa schetsen. ma hou ni zo van tekenen :)

en dat die vering door de carosserie loopt moete ulle allemaal nog ni veel van aantrekken... is nog zeer vroege wip eh men karreke. der komen nog allemaal voorzieningen daarvoor...

ma kga me nog wel is achter men schetsblok zetten.. 2maand en 3weken om te leren tekenen en een voertuigske te tekenen en dan beginne modellen :p

Lo_fi

Legacy Member
Een student animatie die niet graag tekent? Een slager die geen vlees eet? Een frigide prostituee? What's next... :S

Mistabeen

Legacy Member
waarom zeggen dat de pneumatica DOOR de carrosserie loopt ^^ Drese was gewoon zo slim om zijn carrosserie te voorzien van 2 inkeepingen voor die buizen doo rte laten lopen :)

Lo_fi

Legacy Member
Waardoor zijn carosserie uit elkaar scheurt als de vering op en neer gaat? :D

Holy Paladin

Legacy Member
dat is een hydraulisch systeem ofzo, geen vering, want er is geen veer :p

IceSkull[BE]

Legacy Member
is da Vray da ge gebruikt om te renderen? just ff vraagje
BTW - first post here :p

greetz

dresse

Legacy Member
nee, gewoon snelle renders met fprime in lightwave... niks speciaal

IceSkull[BE]

Legacy Member
ahja, vray is redelijk traag om te renderen, ma tis wel realistisch(3ds max plugin)

dresse

Legacy Member
sja, nen "clay" render kan zowiezo ni echt realistisch uitkomen... dus waarom moeite dien eh :p

IceSkull[BE]

Legacy Member
wel ik vind die clay renders wel nice, zeker als ze zo gedetailleerd zijn.. ik werk me polys, just me materials enzo kannek zo goe ni overweg..

dresse

Legacy Member
Holy Paladin zei:
dat is een hydraulisch systeem ofzo, geen vering, want er is geen veer :p

die vering zit in die buis eh. zoals de vering van ne mountainbike ofzo...

en @icedinges: is modellen niet altijd met polys? :crazy:

fixer187

Legacy Member
er zijn nog altijd NURBS he ;) je kan ook beginnen sculpten, het modelen voor watjes :p

IceSkull[BE]

Legacy Member
ja en naast poly is er ook mesh editing, splines, nurbs, zoals fixer zei, en patches voor te modelen, nuja, me 3ds max toch :p

LunchBox

Legacy Member
wel je noemt een aantal zaken op die eigenlijk gewoon rond nurbs draaien

mesh editing: uw control-vertexes/hulls etc aanpassen (model modifiëren)
splines: de bouwstenen van nurbs (isoparms in een nurbs object)
nurbs: een bezier-curve gebaseerde model techniek
surface patch: een soort van (poly-)faces tussen de splines

kortom, er zijn ook nurbs en subdivision-surfaces
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan