Archief - Wanted: nieuwe moderator

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dece

Legacy Member
Beste vrienden,

Zoals de meesten van jullie wel al opgemerkt hebben ben ik de laatste tijd niet meer echt actief op het TN.games forum, waarvoor ik zo mn redenen heb (zie post hier beneden).
Mn beslissing om op te stappen als webdesign/site-check moderator is dus eigelijk een logisch gevolg van een samenloop van bepaalde omstandigheden en ging absoluut niet over één nacht ijs!

Samen met mijn mede-moderators hebben wij besloten om een opvolger voor mij aan te duiden, welke mijn taken hier zal overnemen.


Wat verwachten wij van de nieuwe moderator?
  1. Maturiteit in doen en laten! Dit wil echter niet zeggen dat er een minimunleeftijd is, echter wel dat wij van een moderator verwachten dat hij een zekere zin van volwassenheid heeft in zijn doen en laten!
  2. Actief bezig zijn met het forum. oftewel minstens 1 maal per dag actief alle nieuwe topics doornemen, ook diegene die niet in jouw interesse gebied liggen, topic title's aanpassen, reacties verwijderen, enz...
  3. Een vrij groot verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Je zal meedraaien in een vrij groot forum. Eventuele verkeerde beslissingen kunnen toegeven of betwistbare beslissingen moeten verantwoorden zal zeker ter sprake komen.
    Verwacht je tevens maar aan een aantal pm, waarom "onschuldige" members uitleg vragen voor jouw doen of laten.
  4. Knopen kunnen doorhakken: Geef je iemand enkel een usernote of ga je direct over tot een ban. Maw: de situatie en ernst van de zaak kunnen inschatten en aan de hand daarvan de correcte en objectieve beslissing nemen
  5. Objectief blijven: vriendjespolitiek is niet toegestaan. Een moderator wordt geacht om objectief te blijven.
    Vb: Een vriend begint te flamen tegen het plaatselijk forum-eikeltje terwijl deze geen aanleiding gaf om te gaan flamen, maar je geeft toch het eikeltje de waarschuwing/ban want hij is toch maar het eikeltje en de ander je vriend...

De laatste hint die ik jullie wil meegeven, vooralleer jullie mijn mailbox zullen volproppen is misschien wel de belangrijkste:
Bezin eer ge begint: moderator zijn is meer dan wat rondhangen op et forum en wat titels aanpassen. Soms leidt het tot frustraties, soms tot voldoening, soms voelt het aan als een hobby, soms als een verplichting. Moderator ben je niet voor een maand, niet voor een half jaar, maar in principe voor een lange tijd. Stort je dus niet hals-over-kop in dit avontuur, terwijl je weet dat je de uitdaging na enkele weken al beu zult zijn.


Denk jij dat de persoon bent die mij kan vervangen? (alhoewel ik onvervangbaar ben :p )
Mail dan naar [email protected] met als onderwerp kandidatuur moderatorschap: nickname en een kleine omschrijving van jezelf, je hobbies, waarom jij jezelf ziet als moderator, enz.

Geen enkele kandidatuur zal genegeerd worden en iedereen die actief bezig is met webdesign kan meedoen.

Mailen kan NIET meer.

Mvg
Dece

Dece

Legacy Member
De reden voor mijn ontslag.
  1. Ik zit in mn laatste jaar bedrijfsmechanisatie en wil dit jaar echt wel alles op alles zetten om een degelijk eindwerk op poten te zetten.
    Aangezien in het actief moderen van een forum dagelijks toch ongeveer een half uur à één uur kruipt, lijkt het me verstandiger om deze hobby op te geven en het uur extra intensief in mn eindwerk en studies te pompen
  2. Het forum boeit me niet meer. In het vorige punt sprak ik nog van een hobby, doch is het eerder een -door mezelf - opgelegde verplichting geworden om iedere dag wat tijd vrij te maken.
    Als er hiervoor een verantwoording nodig is, dan is dit wss wel het volgende punt.
  3. De jongeren die momenteel op het forum zitten en door een of andere fout (hoofdzakelijk verkeerd of geen gebruik van prefixen) een usernote ontvangen, blijken niet langer hun eigen fout te kunnen toegeven.
    Mss ligt dit geheel aan het toeval, mss ook niet, maar iedere maand mag ik 3 à 4 verantwoorden voor een usernote, welke (volgens hun allesinds toch) compleet onnodig waren en gegeven waren omdat ik machtgeil was en misbruik maakte van mn mod-powers.
    Laat over dit punt geen twijfel bestaan: ik heb nooit misbruik gemaakt van mn functie, integendeel! ik ging vaak de dialoog aan met deze gebruikers, gaf hun het duidelijke bewijs dat zij diegene waren die in de fout gegaan waren.
    Nadien volgde ofwel een wijselijke stilte ofwel de bedreiging dat ze de zaak gingen voorleggen aan de "hogere instanties".
    Dat ik nooit iets gehoord heb van dergelijke "hogere instanties" bewijst allicht weer mn punt.

    Maar goed: ik ben tout-court tegen deze verantwoordingen en ze komen me echt wel de keel uit! Sterker nog: ik heb bijna schrik om mijn functie, naar mijn gevoel degelijk uit te voeren en het ongepast gedrag te bestraffen zoals het zou moeten. In mijn ogen is dit de doodsteek voor een moderator, zoals ik, welke altijd proberen te handelen heeft in alle objectiviteit en naar eer en geweten.


Al bij al genomen ben ik uitzonderlijk blij dat ik de kans gekregen heb om moderator te zijn van zo een groot forum en zo een actieve community.
Ik heb er veel van geleerd, oa dialoog en verantwoording voor mijn handelen af leggen. ik voel me ook gegroeid als mens en als webmaster door het forum, gesterkt door een paar serieuze levenslessen en ervaringen die ik daar aan de lijve heb mogen ondergaan, waarvoor ik jullie enkel kan bedanken

Dus:
Bedankt dat ik jullie moderator mocht zijn, bedankt dat jullie me toelieten om iets te bereiken, bedankt dan (sommigen onder jullie toch) mn gezag erkenden, bedankt voor de fijne tijden hier, jullie hebben een plaatsje in mn hart en vergeten zal ik jullie zeker niet.

Dece
-out-

PS: slijmen zal niets uithalen tenzij u mn bankrekeningstand spijst met meerdere 0'en (liefst voor de komma :p)

killgore

Legacy Member
Spijtig dat je opstapt, maar begrijp je redenen wel (hoewel dat van die jongeren al lang was hoor, ben genoeg in discussie getreden met mensen die fout niet wilden toegeven).

Veel succes met je eindwerk en alle andere zaken :).

Is benieuwd wie nieuwe mod wordt.

bRahms

Legacy Member
Sad to see good persons go. Vooral omdat jij er voor een groot deel voor gezorgd hebt (met Medic) dat "m'n carrière" bij TN.games van start is gegaan.


Jammer dat je ermee stopt, maar het is begrijpbaar en ik wil je dan ook van mijn kant uit veel succes toewensen met je eindwerk en alles wat je nog zult doen in de toekomst.

Moest ge ook nog eens passeren op een lanparty waar ik ook toevallig aanwezig ben, aazel dan niet en val mij lastig om es een pint (of cola naargelang ge wenst) te gaan drinken!

servi

Legacy Member
Spijtig om je zien vertrekken.
Maar het ga je goed en nog veel succes en dagen vol vreugde in je verdere leven toegewenst vanuit de grond van mijn hart.

Zero Grav

Legacy Member
Spijtig dat je niet langer mod zal zijn Dece. Alhoewel ik moet toegeven al vaker frustraties te hebben geuit tegenover de inactiviteit van de mods met momenten.

'k Heb mezelf ook maar kandidaat gesteld omdat ik nu eenmaal totaal geen leven heb en dit forum om de 5 seconden refresh. : [

Bunz

Legacy Member
Zero Grav zei:
Spijtig dat je niet langer mod zal zijn Dece. Alhoewel ik moet toegeven al vaker frustraties te hebben geuit tegenover de inactiviteit van de mods met momenten.

'k Heb mezelf ook maar kandidaat gesteld omdat ik nu eenmaal totaal geen leven heb en dit forum om de 5 seconden refresh. : [

dude, met u capaciteiten hé , kunde zo sociaal zijn als ge zelf wilt ma nee , ge blijft in u hoekske zitten, zoude echt niet mogen doen :)

zelf ik heb een leven or at least i try to have one ...

[DZM]TheOne

Legacy Member
veel succes in de studies

je was een goeie mod

respect!

Spacy2003

Legacy Member
Sorry dat we je moeten zien vertrekken Dece, ik begrijp de redenen.
En ik hoop dat de nieuwe moderator het minstens zo goed zal doen.
Ookal blijf je, zoals je zelf al zei, onvervangbaar.

Bedankt, tot weerziens en veel geluk in je verdere leven buiten TNG web
(een wereld die voor vele nog altijd zoek is :D )

Greetz spacy

Heb mezelf ook kanditatuur gesteld

orez

Legacy Member
Bye dece, veel geluk me uw eindwerk en in uw verdere leven, we zullen u waarschijnlijk ni teveel nimeer zien rond hier... Wel spijtig..

Kheb het hier nog nooit gekend zonder Dece :), veel bijgeleerd in de beginne van je actieve periode, je wist bijna altijd een antwoord.

This forum is gonna miss ya!

- Heb mezelf ook kandi gesteld btw.

Dece

Legacy Member
Spacy2003 zei:
Heb mezelf ook kanditatuur gesteld
tis wel de bedoeling da ge ook uzelf wa promoot e slimmeke :p : hobbies, waarom dat gij mod moet worden en genen andere,...
Edit: kennelijk zijde nie den enigen, die nen lege email stuurt, dus mensen: OVERTUIG mij, me nen lege email komde der nie of moeilijk ;)

Kdacht da da voor zichzelf sprak ;)

En thx voor jullie reacties allemaal! Damn straks word ik hier nog sentimenteel :$

WHiSPy

Legacy Member
Als 1 der anciens heb ik zelfs nog de tijd meegemaakt dat ge hier voor 't eerst 'n postje kwam doen. Ik heb dan ook kunnen merken hoe uw kennis door de loop der tijd uitgroeide en 'k moet zeggen dat ge mij op bepaalde vlakken aangenaam verrast hebt. (en da's al 'n hele realisatie) Hopelijk gaat ge later in je loopbaan ook nog wat met die kennis doen, anders hebt ge al die uurtjes voor niets gewerkt. :)

Maar het ga je goed in je verdere studieloopbaan. Doe zoals mij en kies direct 'n goeie stageplaats uit waar je later ook kan gaan werken. Het bespaart je 'n heleboel frustraties. ;)

Spacy2003

Legacy Member
Dece zei:
tis wel de bedoeling da ge ook uzelf wa promoot e slimmeke :p : hobbies, waarom dat gij mod moet worden en genen andere,...
Edit: kennelijk zijde nie den enigen, die nen lege email stuurt, dus mensen: OVERTUIG mij, me nen lege email komde der nie of moeilijk ;)

Kdacht da da voor zichzelf sprak ;)

En thx voor jullie reacties allemaal! Damn straks word ik hier nog sentimenteel :$

Even motiveren waarom ik een lege mail gestuurd heb:
- Het kon overkomen als ordinair geslijm

Dit is zowat de enige reden :)

Nog veel geluk Dece ;)

Mistabeen

Legacy Member
Ik heb hier ook veel rondgehangen :unsure: maar toen gfx-art is ontstaan meer daar gezeten, maar bij deze wil ik wel mijn stem uitbrengen -_-
Zero grav for prez >_< yihaaa *bang* *bang*

LunchBox

Legacy Member
mistabeen zei:
maar toen gfx-art is ontstaan meer daar gezeten
we lezen: het de moderator(s) daar moeilijk gemaakt :)

dece veel succes met je laatste jaar, laat ons weten hoe't gegaan is uiteindelijk.. kortom: "don't be a stranger" en laat ons nog'ns in de verf zetten dat "de complete webmaster gids" niet hetzelfde zou geweest zijn zonder de uitstekende inspanningen die je indertijd hebt geleverd.. wat op zijn beurt de aanzet gaf tot het aanvullen door de webdesign-community nadien.

take care.

Lashknife

Legacy Member
WHiSPy zei:
Als 1 der anciens heb ik zelfs nog de tijd meegemaakt dat ge hier voor 't eerst 'n postje kwam doen. Ik heb dan ook kunnen merken hoe uw kennis door de loop der tijd uitgroeide en 'k moet zeggen dat ge mij op bepaalde vlakken aangenaam verrast hebt. (en da's al 'n hele realisatie) Hopelijk gaat ge later in je loopbaan ook nog wat met die kennis doen, anders hebt ge al die uurtjes voor niets gewerkt. :)

Maar het ga je goed in je verdere studieloopbaan. Doe zoals mij en kies direct 'n goeie stageplaats uit waar je later ook kan gaan werken. Het bespaart je 'n heleboel frustraties. ;)
Same als whispy hier! Je was een uiterst correcte mod imo, mod zijn != vriendelijke helpdesk spelen eh, ook correct optreden tegen users die tot in het oneindige en met gigantische koppigheid in de fout (blijven) gaan.

Kweet niet meer wie er allemaal na mij moderator is geweest van webdesign, maar ik wil de volgende moderator een waarschuwing (zwaar woord) geven: onderschat dit jobke op webdesign niet, het is niet enkel webdesign, maar ook het check-forum (of is er tegenwoordig een aparte mod daarvoor? Want ik ben in den tijd met webmod gestopt omdat ik geen zin had om alle zever van alle "check my site" posts door te lopen)

Dus als ge zowel webmod als checkmod wordt, onderschat de tijd niet da ge moet steken in het lezen van massa's threads met soms uber boring content :D (no offence aan wie dan ook ;) )

ps: rofl @ zg :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan