Archief - Q: Xhtml opslaan in kladblok lukt niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waldorf

Legacy Member
ru`orez zei:
Dan stel ik mij enorme vragen bij uw kennis...

Als er een error gegenereert wordt of iets niet weergegeven zoals jij het wilt zou je toch ongeveer moeten weten waaraan het ligt.

Toen ik ooit met notepad werkte, heb ik toevallig een klein typfoutje gemaakt en dan mag je dat gaan zoeken in heel die spaghetti code. En zoiets kan dan een hele tijd duren als je niet bij de pinken bent. Maar ach, het zal wel aan mijn kennis liggen :ironic:

tikketim

Legacy Member
Waldorf zei:
Toen ik ooit met notepad werkte, heb ik toevallig een klein typfoutje gemaakt en dan mag je dat gaan zoeken in heel die spaghetti code. En zoiets kan dan een hele tijd duren als je niet bij de pinken bent. Maar ach, het zal wel aan mijn kennis liggen :ironic:

heb je toevallig nog een stukje van die code dan ? ik ben eens benieuwd :p

orez

Legacy Member
Waldorf zei:
Toen ik ooit met notepad werkte, heb ik toevallig een klein typfoutje gemaakt en dan mag je dat gaan zoeken in heel die spaghetti code. En zoiets kan dan een hele tijd duren als je niet bij de pinken bent. Maar ach, het zal wel aan mijn kennis liggen :ironic:

dan nog... in dreamweaver of golive of veredelde kladblokversies moogde ook u typfoutje gaan zoeken hé. Tis mss iets makkelijker om ze te vinden wegens de code highlighting ma dan nog... een typfoutje in code zelf kunde meestal aflezen aan de gegenereerde fout hé... of aan de leak aan u design in html dan. Als uwen paragraph ni stopt, of er zit ne fout in de weergave van ne bepaalde style ofzo, dan zoude moeten weten welke style ge toegekend hebt aan die html tag enz...

Mja das dan persoonlijk da ik da vind zeker..

en @ vlaams_front, mja de essentie zulde ni missen ze... wij zien nu ook ASP.NET etc int hoger... om de essentie niet te missen dienen we eerst en vooral te leren ASP.NET'ten met de <% %> in de html zelf... en zelf onze subs te schrijven. Dan miste de essentie feitelijk niet... want de codebehind genereert al uw subs etc... zelf hé. Dan wete soms niet waarvoor deze dienen enzovoort... Ma vant middelbaar mochten wij ook geen ander programma gebruiken en moest het codebehind zijn etc... ik kon toen ook geen eigen subs schrijven, zelfs het gebruik van functies werd ons verkeerd aangeleerd dan... altijd Function gebruiken, zelfs al moest er geen waarde geretourneerd worden. Terwijl je bv bij correct gebruik van een Private Function altijd een waarde zou moeten retourneren.

Nuja soit das bijzaak...

Joriz

Legacy Member
ik vind persoonlijk dat jullie een beetje aan het overdrijven zijn... jullie mogen het allemaal cool en 5315151337 vinden om notepad te gebruiken, notepad werkt gewoon niet handig voor in de coderen, scripten of dergelijke, om snel wat gegevens bij te houden of aan te passen OK...

@Waldorf: html is heel errorfriendly en het zou me verbazen moest je een half uur op de lokatie van een error zitten zoeken, een half uur om deze in orde te krijgen tot daar aan toe.

@ru`orez: eerst en vooral, ik lees jouw commentaar altijd met een gedegen interesse, maar ik had toch enkele opmerkingen:

- je gaat me echt niet wijsmaken dat jij notepad prefereert boven dreamweaver 8 of mx voor xhtml of php, asp of dergelijke...
- je essentie van het programmeren zou niet met code behind kunnen? je spreekt over ASP.NET nu ben ik daar al een tijdje mee bezig... lees er meer dan af en toe wat over... en het verbaasde me dus ook wat jij hier schreef: de essentie is leren programmeren. Persoonlijk vind ik de code behind met classes en dergelijke stukken belangrijker dan wat functies definieren zoals we in good old asp deden, het doet me dan meer denken aan VB programmeurs die VB 6 niet willen loslaten en daarom maar met VB.NET aan de slag gaan, terwijl er een taal geschreven is voor het .NET framework. Ik ken je ervaring niet maar een applicatie monitoren, loggen, connecteren met middleware, databases, laten inpassen in frameworks, ... ga je dat echt doen met je <% %> ? veel succes

Dece

Legacy Member
Aangezien uw topic geen prefix bevatte, kreeg u een waarschuwing onder de vorm van een usernote.
Meer info omtrend prefixen vindt u in onze regels

Quilombo

Legacy Member
ach laat die noobs toch notepad gebruiken ;)
iedereen gebruikt toch wat hij wil
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan