Archief - Q: Xhtml opslaan in kladblok lukt niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vlaams_front

Legacy Member
Kzit nu in mn eerste jaar toegepaste informatica en bij "web en officeapllicaties" moesten wij dus wat codes schrijven. Nu, op school werkt dat allemaal perfect maar als ik hier thuis een oefening wil maken luktet niet om ze na het opslaan te openen. Als ik in kladblok de volledige tekst heb geschreven kan ik het opslaan maar dan staat het in mn map als een text bestand terwijl het dus een internet-pagina zou moeten zijn, zowel alsek et al .txt bestand opsla of als "alle bestanden".

wat moet ik nog veranderen?

tikketim

Legacy Member
.txt veranderen in .htm of .html en de internetwereld zal voor u opengaan :)

0n3Liner

Legacy Member
kiezen voor alle bestanden en dan bij de bestandsnaam .html intikken

Skratz

Legacy Member
tools - folder options - view - hide file extentions for known file types afzetten

...toegepaste informatica en dit is al een probleem...
...anotherone to destroy the busines?

Vlaams_front

Legacy Member
Skratz zei:
tools - folder options - view - hide file extentions for known file types afzetten

...toegepaste informatica en dit is al een probleem...
...anotherone to destroy the busines?

Lol kzit in die richting om over informatica te leren hé, ask alles al wist zouk ni meer naart school gaan.

Waldorf

Legacy Member
Je kan trouwens best met een editor werken die syntax-gevoelig is of Visual Studio .NET als je echt voor de overkill wil gaan (of het toevallig al hebt geïnstalleerd).

RpR

Legacy Member
Waldorf zei:
Je kan trouwens best met een editor werken die syntax-gevoelig is of Visual Studio .NET als je echt voor de overkill wil gaan (of het toevallig al hebt geïnstalleerd).
en slechte code wil laten genereren...

Boddah

Legacy Member
RpR zei:
en slechte code wil laten genereren...
ja.. visual studio .net is héél plezant om mee te werken. maar de html dat die genereert is om van te kotsen ;)

notepad blijft mijn voorkeur behouden. leer je ook het snelste mee bij.

Waldorf

Legacy Member
Als ik in notepad een fout moet zoeken, kan dat soms een half uur duren. Maar iedereen zijn eigen werkwijze zeker :)

TheCrow7

Legacy Member
Notepad ? Daarmee ben ik ooit begonnen maar eens je met text editors die syntax kleuren gebruiken hebt gewerkt, ga je toch niet terug naar Notepad. Tenzij het iets heel klein is.

tikketim

Legacy Member
hangt er allemaal vanaf ...
ik gebruik een veredelde versie van notepad , met kleuren ..
trouwens fouten heb je onmiddelijk gevonden als je een beetje structuur in je code hebt

RpR

Legacy Member
tikketim zei:
hangt er allemaal vanaf ...
ik gebruik een veredelde versie van notepad , met kleuren ..
trouwens fouten heb je onmiddelijk gevonden als je een beetje structuur in je code hebt
Das inderdaad zo!

orez

Legacy Member
Waldorf zei:
Als ik in notepad een fout moet zoeken, kan dat soms een half uur duren. Maar iedereen zijn eigen werkwijze zeker :)

Dan stel ik mij enorme vragen bij uw kennis...

Als er een error gegenereert wordt of iets niet weergegeven zoals jij het wilt zou je toch ongeveer moeten weten waaraan het ligt.

xml

Legacy Member
Sjah, je gaat toch niet ontkennen dat notepad gewoon niet leuk/handig/... is om mee te werken. Al was het gewoon omdat je maar één keer undo kan doen.

tikketim

Legacy Member
inderdaad je moet niet niet zitten te sukkelen in kladblok maar probeer dan eens veredelde versies ervan ...

orez

Legacy Member
xml zei:
Sjah, je gaat toch niet ontkennen dat notepad gewoon niet leuk/handig/... is om mee te werken. Al was het gewoon omdat je maar één keer undo kan doen.

ik beweer da nie..., mor in dreamweaver of een veredelde versie gaat em ook ni baf, je code tonen, dan gaat em ook ne "half uur zitten zoeken" hé... mijn standpunt was bedoeld als je fouten hebt moej toch weten waar die ongeveer voorkomen als je deftig codet..

TheCrow7

Legacy Member
Kleuren maken het veel overzichtelijker. Het is toch veel makkelijker te gaan zoeken in een resem tekst waar client side, server side, comments, e.d. allemaal een eigen kleur hebben.

Trouwens als je aanpassingen moet doen aan code die niet van eigen hand is ben je vet met het concept van degelijk gestructureerde code.

Vlaams_front

Legacy Member
ru`orez zei:
ik beweer da nie..., mor in dreamweaver of een veredelde versie gaat em ook ni baf, je code tonen, dan gaat em ook ne "half uur zitten zoeken" hé... mijn standpunt was bedoeld als je fouten hebt moej toch weten waar die ongeveer voorkomen als je deftig codet..

Ik mag geen ander programma gebruiken. Momenteel moeten we alles doen zoals in de school, dreamweaver enzo moge we ni gebruiken omda we dan de "essentie" zullen missen ofzoiets.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan