Archief - Q: dynamische website maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ice[Be]

Legacy Member
ja kheb da gedaan tlukt dus nu :D
maar daarnet ging da nie daarmee dak da es vroeg srry é
**EDIT**
vinden jullie dat deze site op m'n vorige is vooruitgegaan, of ... ? (niet die van Clan templates é, maar daarvoor)

Ice[Be]

Legacy Member
em weet er iemand of dat da gaat om automatisch door te linken naar een andere pagina
dus als je op de ene pagina komt dat je automatisch naar die andere gaat ?

ed_burnass

Legacy Member
mss die ene pagina overslaan, aangezien je eerst naar daar moet gaan maar daar blijkbaar niet moet zijn en dan naar nog andere gaat :p

en anders met tijd:
<meta http-equiv = "refresh" content = "aantal seconden; url = *.html" />

Ice[Be]

Legacy Member
kzit nu met hetvolgende probleem
als ik met dat scriptje nu probeer in te loggen heeft gij deze fout ik denk da da wil zegge dat er een fout in login.php staat en op lijn 21
Parse error: parse error in /home/httpd/vhosts/united-warriors.be/httpdocs/nieuwesite/login.php on line 21

dit staat op lijn 21 :
session_register ("memberid")

wat is er daarnu mis mee ?

dJeez

Legacy Member
Ice[Be] zei:
dit staat op lijn 21 :
session_register ("memberid")

wat is er daarnu mis mee ?
Wat daar mis mee is? De puntkomma die ontbreekt, naast het feit dat session_register deprecated is. Je kan dus best de PHP reference manual eens doornemen.

Obliv`

Legacy Member
is het nu zo moeilijk om ff een woordenboek te nemen? ;)

deprecated -> afgekeurd, verouderd

Ice[Be]

Legacy Member
ja srry
maar wat moet ik dan in de plaats zetten van session_register

Ice[Be]

Legacy Member
k merci
maar kheb een ander scriptje nu beter en makkelijk toch allemaal bedankt é

Ice[Be]

Legacy Member
kzit met een vraagje dat ik maar moeilijk opgelost krijg
ik hoop dat jullie op mijn vraag een antwoord weten
ik heb dit
<?php
session_start();

if ($_POST["username"] && $_POST["password"]) {


$passgecodeerd = md5($_POST["password"]);
$username = $_POST["username"];


session_register("username");
session_register("passgecodeerd");

header("Location: ingelogd.php");
exit;
}

else {


?>

<form method="post" action="login.html">
Username:<input type="Text" name="username"><br>
Password:<input type="Password" name="password"><br>
<input type="Submit" name="Submit" value="Login">
</form>

<? } ?>


als je op login zou drukken zou hij naar ingelogd.php moeten gaan maar dat bestand staat in een map (mainsite)
ik denk dat ik hier
header("Location: ingelogd.php");
exit;
}

ipv ingelogd.php ../mainsite/ingelogd.php moet zetten
maar als ik dat doe en ik test mijn site dan geeft gij

Not Found
The requested document was not found on this server.


--------------------------------------------------------------------------------

Web Server at united-warriors.be


ben ik mis met ../mainsite/ingelogd.php ?
of moet ik het ergens anders zoeken

alvast bedankt

srry voor de kleuren maar die zijn voor de duidelijkheid

omfg

Legacy Member
Ice[Be] zei:
kzit met een vraagje dat ik maar moeilijk opgelost krijg
ik hoop dat jullie op mijn vraag een antwoord weten
ik heb dit
<?php
session_start();

if ($_POST["username"] && $_POST["password"]) {


$passgecodeerd = md5($_POST["password"]);
$username = $_POST["username"];


session_register("username");
session_register("passgecodeerd");

header("Location: ingelogd.php");
exit;
}

else {


?>

<form method="post" action="login.html">
Username:<input type="Text" name="username"><br>
Password:<input type="Password" name="password"><br>
<input type="Submit" name="Submit" value="Login">
</form>

<? } ?>


als je op login zou drukken zou hij naar ingelogd.php moeten gaan maar dat bestand staat in een map (mainsite)
ik denk dat ik hier
header("Location: ingelogd.php");
exit;
}

ipv ingelogd.php ../mainsite/ingelogd.php moet zetten
maar als ik dat doe en ik test mijn site dan geeft gij

Not Found
The requested document was not found on this server.


--------------------------------------------------------------------------------

Web Server at united-warriors.be


ben ik mis met ../mainsite/ingelogd.php ?
of moet ik het ergens anders zoeken

alvast bedankt

srry voor de kleuren maar die zijn voor de duidelijkheid
wij kunnen dat niet echt weten in welke map dat bestand precies staat he :p (ps voor die kleuren kan je nog altijd [php] en [/php] tags gebruiken), kijk eens goed in welke map het staat, en post het dan hier, bv zo:

loginpagina staat in de hoofdmap
ingelogd.php staat in hoofdmap/mainsite/ingelogd.php

of zoiets

Ice[Be]

Legacy Member
k goed :D
login pagina hoofdmap
ingelogd.php staat in hoofdmap/mainsite/ingelogd.php

omfg

Legacy Member
lol :p
dan moet je in je header zetten
PHP:
<?php
header("Location: mainsite/ingelogd.php");
?>
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan