Archief - Q: dynamische website maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
ziet er niet slecht uit, maar der mag wat meer grafische content op vind ik persoonlijk en for gods sake (alsek da juist spel): een ander font!!! frames zijn ook niet alles, maar soit, whatever floats your boat...

killgore

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Gaat toch perfect? template-engine & als de coder deftige namen heeft gegeven, naar functionaliteit en ni naar plaats, dan kan da voor de scripter toch geen probleem zijn.
nee ge hebt wel gelijk, een minimum van xhtml/css kennis is wel zeker nodig... :)
Als ik eerlijk mag zijn: dit is op veel hoger niveau, vaak zal je daarvoor op je eentje alles mogen doen ;). En dan nog: als ik samenwerk met iemand die layout doet en ik dan pure scripting (ik werk altijd met eigen template engine) dan is er nog vaak veel interactie hoor. Bij het debuggen kan het nog altijd zijn dat ik een soort tekst meegeef die layout verneukt omdat daar bv. geen deftige breaks opstaan. Als je dan continu moet debuggen met 2 personen verlies je enorm veel tijd, het is dan nodig dat jij zelf die template kan gaan lezen.

Dit was mssch een simpel voorbeeldje, maar er zijn ingewikkelder gevallen ook waar je dan wel zelf meer kennis nodig hebt van html & css.

Bloob

Legacy Member
SveltestSword zei:
ziet er niet slecht uit, maar der mag wat meer grafische content op vind ik persoonlijk en for gods sake (alsek da juist spel): een ander font!!! frames zijn ook niet alles, maar soit, whatever floats your boat...
bon ik ga geen nieuwe thread opene ma mijn vraag ff hier stelle, ik had dus een font gedowned von 1001fonts.com maar als ik deze in mijn HTML site inbreng dan zie alleen ik die font als ik erop ga omda ik die installed heb en alle andere mense nie, is er een mogelijkheid da iedereen die ziet ?

(kzen nen noob met HTML, nog maar een weekske bezig)

Ice[Be]

Legacy Member
das normaal dat andere mensen die font van je nie kunnen zien als zij zelf die font niet hebben, dan zullen zij dat ook niet kunnen zien

Ice[Be]

Legacy Member
ik suck (nogaltijd) in het maken van website;
kan er mij eens iemand een goed script aanbevelen waarmee er bepaalde personen kunnen inloggen
liefst met MYSQL
de personen die toegang zouden mogen krijgen zou ik graag zelf toevoegen ze mogen niet zelf registreren :help:

AcIdR3IgN

Legacy Member
Wat je ook kunt doen is bijvoorbeeld een Forum installeren op je webspace (PHP + mysaql vereist). Ik gebruik SMF (www.simplemachines.org) voor mij forum.. en ze hebben ook een leuke scriptje genoemd SSI.php.. hierin staan een hele hoop handige functies waardoor je makkelijk je forum kunt koppelen aan je website.
Met weinig PHP kennis (je kan ook de documentatie achtig ding lezen) kan je al zoiets bouwen.
Om de code aan te passen heb je WEL wat kennis nodig.

Wat kan je er dan mee doen? Wel met een bepaalde functie kan je dus nieuws posten (via je site) het wordt op je site getoond, maar dan ook wel in je forum.. als mensen daarop reageren kan je dat dan toevoegen als een commentaar (dat je veel ziet op veel sites). Je kan ook makkelijk (met 1 functie toe te voegen in je index.php een login form tonen, als men hier aanlogt (moet wel gereigstreerd zijn) kan je met een minimum kennis van sessies(php) aangeven dat een member is ingelogd, en dan geef je ze speciaal toegang tot bepaald paginas of functies. Het voordeel hiervan is dat ze dan ook direct aangelogd zijn op je forum (dus geen 2 keer inloggen).

Het is maar ene gedacht he.. maar tis ook wel leuk :)
Trouwens, als je eens een goeie template wilt voor je site, kan je altijd naar www.oswd.org (opensource webdesign) een template downloaden en aanpassen naar wat je wilt. Sommige zijn gebouwd met CSS, andere niet..

Ice[Be]

Legacy Member
k merci maar ik denk dat ik het niet ga gebruiken toch bedankt é

Ice[Be]

Legacy Member
Ja kzit weeeer me een vraagje :)
het gaat als volgt
ik zou graag op mijn site een soort pull down dingske maken
geen navigatie ofzo
maar als je zo op een link klikt dat er tekst onderverschijnt zonder dat er een nieuwe pagina moet worden geladen kan er mij iemand hiermee helpen ?

WoDkA

Legacy Member
1) die banner is gigantisch :|

2) weet je dat je navigatebalk & main content window niet hetzelfde (bijna) zwart zijn ? navigatie is #1A1A1A en main content is #1F1F1F ..

3) wa is "Headqueters" ? Headquarters wss ? :)

4) blijf eens bij 1 lettertype liefst ( toch voor content ) , en gebruikt geen Times New Roman ( beter is een "Sans Serif" font ) of Comic Sans

5) Smeer die navigatie eens wat uit, zowel van linkerrand als van elkaar, en plaats er mss bullets voor

Bertold

Legacy Member
idd die banner is vééééél te groot en da sneeuw effectje is altijd lelijk bij gelijk welke site :/

Quilombo

Legacy Member
- ge kunt scrollen in uw menubalk O_o
- ge moe leren luisteren -> ander lettertype
- zorg dat uw tekst niet vlak tegen de menubalk plakt
- http://www.united-warriors.be/nieuw/index.html uw bullets staan boven uw dinge die ge opsomt en lichtgrijs op wit, da leest ni echt goe :s snap ni da ge zoiets zelf ni ziet :/
- verzorg uw taal en interpunctie (luisterd? waar de fuck haalt ge t)
- rules zijn kinderachtig en belachelijk (mja iedereen is 14-15, k had ni anders mogen verwachten :))
- unreal tournament-font voor bf2 is ook idioot
- wees consequent in lettertypes, groottes en kleuren :/
- k vind t raar da ge ineens de site hebt die er wel min of meer deftig uitziet :p ... k herken die menubalk van ergens ...


omfg nu zie ik vanonder clan templates staan.. wrom doe ik nog moeite eigenlijk.. hetgeen ge zelf hebt gedaan trekt op geen kloten, en da kunde zelf ook zien tbh ;/

zwak da ge t zo snel hebt opgegeven trouwens

Ice[Be]

Legacy Member
kzen ook geen webmaster é gast ik doe wat ik kan en anders zoek ik hulp mag ik ja ? kwarent wel ligten beu om et horen da me site op niets trok dame dak nu da gebruik van op clantemplates.com en nu nog NEUTEN over dat het nie is k da letter type ja daar ben ik nog steeds aan bezig ma fuck jongen toch this NOOOOOOOIT nie goed zeker

en kheb al 7 maal es een site gemaakt en al 7 keer et zelfe kvind toch niet dak et vlug heb opgegeven ze :p
EN WAAR ZIEDE GIJ EEN SCROLL BAR STAAN ?

bLaZeR

Legacy Member
Ice[Be] zei:
kzen ook geen webmaster é gast ik doe wat ik kan en anders zoek ik hulp mag ik ja ? kwarent wel ligten beu om et horen da me site op niets trok dame dak nu da gebruik van op clantemplates.com en nu nog NEUTEN over dat het nie is k da letter type ja daar ben ik nog steeds aan bezig ma fuck jongen toch this NOOOOOOOIT nie goed zeker

jah dude, de helft zijn mensen die zich veel met webdesgin bezig houden of eigen bedrijfje hebben! n/o maar probeer gewoon vol te houden en jah templates zijn wel goed maar je zal geen vinden waar jij er mee kan doen wat je er mee wilt ofzo.

En ook het design kan tegensteken probeer et zelf gewoon! Zal je later als je site af is veel zelfvertrouwen en meer handig zijn in webdevelopment:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan