Archief - Q: dynamische website maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|M°B|Morbuus

Legacy Member
wow, 10 mb code, zou wa zijn :p

Eer em da allereest al geparsed heeft :p

Ice[Be]

Legacy Member
mijn droom kun je verlopig nie tkapot prikken maar wie zegt dat ik bij telenet blijf ;)
mijn vraag was eigenlijk gewoon als je php gebruikt word je site dan zwaarder en doe nu niet beu over kilogram en gram é ;)
deze php (script ?) heb ik van http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=20252
maar zoals je al weet weet ik niet veel van scripten en van die dingen é ;)
maar wat zou ik allemaal moeten veranderen om het te doen werken ?of zou dit al werken zonder iets te veranderen ?
<?php

//vul naam en wachtwoord hieronder in.
$name = "naam" ;
$pass = "wachtwoord" ;

//De pagina de je te zien krijgt na het inloggen
$pagina = "main.php";

//$value niet veranderen!
$value = 'true' ;

//checkt of de username en het wachtwoord gelijk zijn aan de variables
if ($_POST['name'] == "$name" AND $_POST['pass'] == "$pass" )
{
//als ze kloppen, maakt hij een cookie aan en je gaat naar de beveiligde pagina
setcookie("Login", $value, time()+3600); /* de cookie verloopt in 1 uur */

echo "<SCRIPT LANGUAGE='javascript' TYPE='text/javascript'>window.location='$pagina'</SCRIPT>";

}

if ($_POST['name'] !== "$name" AND $_POST['pass'] !== "$pass" )
{
setcookie ("Login", "", time() - 3600);
print ("login first or try again") ;
}


?>
<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type"
content="text/html; charset=ISO-8859-1">
<title>Login Script voorbeeld</title>

</head>
<body>
<center><form method="post" action="index.php">
<table>
<tr>
<td>Name:</td><td><input type="text" name="name"></td>
</tr>
<tr>
<td>Password:</td><td><input type="password" name="pass"></td>
</tr>
<tr>
<tr>
<td></td><td><input type="submit" value="Login"></td>
</tr>
</table>
</form>

</center>
</body>
</html>


main.php (beveiligde pagina)

<?php
//Pagina te weergeven als je niet bent ingelogd
$pagina = "index.php";
if ($_COOKIE["Login"] == "true"){

?>


plaats hier je html codes enzo



<?php }
else {
echo "<SCRIPT LANGUAGE='javascript' TYPE='text/javascript'>window.location='$pagina'</SCRIPT>";
}
?>

Zero Grav

Legacy Member
"Naam"; => moet "je nickname hier"; worden,
"wachtwoord"; => moet "je wachtwoord hier"; worden.

En dat is het normaal.

Quilombo

Legacy Member
k zit hier pas op dees forum en al de zoveelste die hier komt "hoi ik wil een bangelijke website maken maar ik wil er niks voor leren", buiten php dan in uw geval :p

as said before, html, xhtml en css eerst leren www.w3schools.com

als ge er u ni mee bezig wilt houden dan moete ook geen coole sites wille kunne maken :P

t leert trouwens vrij snel ze

Ice[Be]

Legacy Member
zeg pet jongen kzen der wel mee bezig é
kwerten eerst me Frontpage kben ondertussen aant leren werken met dreamweaver

Ice[Be]

Legacy Member
ik ga ZEER binnenkort webspace huren maar weet er iemand of SQL databases = MSQL databases ???

xml

Legacy Member
zeg 'pet'. Typ gewoon dezelfde vraag in google en je zal zien dat dit niet hetzeflde is.

|M°B|Morbuus

Legacy Member
MySQL is een variant op SQL. Er bestaat bv ook nog LiteSQL.

Sommige hostingsbedrijven geven het soms verkeerd aan (schrijven SQL ipv MySQL). Kzou toch goed uit je doppen kijken.

En nee, je kan dus niet omwisselen ...

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Ik ga niet tussenkomen in je keuze om bij een gameserver hosting te gaan kopen maar zelf zou ik toch altijd kiezen voor een bedrijf dat enkel met webhosting en desnoods nog wa webdesign bezig is. Bij jouw bedrijf staan de servers centraal en ontbreekt soms de nodige kennis voor deftige service te verlenen.

Ik heb je een pm gestuurd.

Boddah

Legacy Member
dien header zo'n tien keer kleiner maken zou al een goed begin zijn ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan