Archief - Q: Canon EOS 400D of Nikon D40x

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GenesisX

Legacy Member
Beja jong omg :D Echt zalig! *click* *click* *click* *click* *click* *click* :D

Maar iemand die soms weet hoe ik continuous shooting kan aanzetten? Dus die 3fps per seconde zonder iedere keer te herfocussen?

Tah_b00nz0r

Legacy Member
err lees uw handleiding :p

mss een van de vier pijltjes toetsen zo op de achterkant, alee zo ist toch bij canon vaak ;)

edit: na foto's van de body gezien te hebbe is da peisk het 2de knoptje dat zo naast uw status schermke staat vanboven. ge hebt zo die AF knop en daarboven zo'n knoptje met een vierkantje en daar zo nog 2 vierkantjes achter precies

das normaal voor shoot modus aan te passe dacht ik ^^

GenesisX

Legacy Member
1) handleiding is in het Duits. Ik kan da wel verstaan, maar die technische specificaties nie echt goe :p
2) pijltjestoetsen is gwn om de scherpsteldinges te kiezen
3) Ik dacht da knoptje met 3 vierkantjes bracketing was? Daarmee kan ik timer, afstandsbedienig en bracketing instellen. Met continuous shooting kan ik toch gwn op da knopje blijven drukken hé zodat hij constant foto's blijft nemen? En 'k moet nog vinden hoe ik bracketing met verschillende exposures doe werken, want met da knopje doet ie niks :D

Time will tell :)

DieselPower

Legacy Member
Die handleidingen zijn ook wel online te vinden denk ik

GenesisX

Legacy Member
True; eens helemaal doorgelezen en niets overgeslagen. Nu weet ik het meeste al :).

Thank you!

GenesisX

Legacy Member
Nog een klein vraagje: kan ik die auto bracketing niet automatisch laten nemen? Nu moet ik voor zowel onderbelicht, normaal en bovenbelicht op de knop drukken en in de handleiding staat nergens iets om het automatisch te laten verlopen. 't Probleem is dat ik dan kans heb om de camera te verschuiven en gwn een licht tikje te geven, waardoor de foto's niet meer kloppen.

Alvast bedankt :)

GenesisX

Legacy Member
wouter_dc zei:
Als ge zo een onderbelichte foto maakt en ge wilt de tweede in de reeks laten maken, dan moet ge op da knopje drukken waardoor er kans bestaat da ge botst tegen uw statief zodat ge helemaal opnieuw mag beginnen :p. Zelfs bij mijn Fuji ging dat automatisch 3 foto's na elkaar...

Matt.

Legacy Member
Vraagje ff tussendoor: als ge uw camera online koopt, en er aan uw camera (of lens) een defect is, kunt ge daar dan eender waar mee terecht waar ze dat merk verkopen? Of moet ge dan uw camera terugsturen naar waar ge hem gekocht hebt?

GenesisX

Legacy Member
matthi_182 zei:
Vraagje ff tussendoor: als ge uw camera online koopt, en er aan uw camera (of lens) een defect is, kunt ge daar dan eender waar mee terecht waar ze dat merk verkopen? Of moet ge dan uw camera terugsturen naar waar ge hem gekocht hebt?
Bij digicamshop gwn met de post terugsturen en die kosten zijn voor u. De rest is voor hen.

M'n fuji had ik bv gekocht in Duitsland en heb ik binnengedaan in een lokale winkel hier. Dan moest ik 75 (!) euro kosten betalen (transport) om hem terug te kunnen krijgen.

Matt.

Legacy Member
Lees ook da ge maar 1jaar garantie hebt bij digicamshop? In België is het normaal toch overal 2jaar?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan