Archief - POST: schetsen en tekeningen V4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nigel555

Legacy Member
Tibo,
very nice:)
Jammer dat bij mij meestal de details mislukken......

Tekzav

Legacy Member
nice. Gelaatsuitdrukkingen zijn heel typerend voor dit soort figuur.

alleen kleine opmerking, geheel terzijde, maar vrij beschamend als je later bezig bent met storyboards: twijfelen ipv tweifelen :oink:

dresse

Legacy Member
spelling is idd ni men ding... :)
ma naar da storyboard moete ni meer zien... met aangepast storyboard bedoelde ik de animatic eigenlijk (aangezien da een storyboard ingescanned is)
da storybaord dat er nog opstaat is niet het nieuwste...

Tekzav

Legacy Member
dresse zei:
spelling is idd ni men ding... :)
ma naar da storyboard moete ni meer zien... met aangepast storyboard bedoelde ik de animatic eigenlijk (aangezien da een storyboard ingescanned is)
da storybaord dat er nog opstaat is niet het nieuwste...

Ja, daar had ik het ook over. Maar gewoon in het algemeen kan die opmerking ook gelden :)

SyRuS.be

Legacy Member
Den animatic is echt nice! Vooral zo de 'pof' wolkjes als hij ineens naar ergens anders loopt ga wel meer vaart in het filmpje brengen.

Ge had 'Ellen' eventueel haar make-up spiegeltje eventjes kunnen laten bovenhalen terwijl ze beneden wacht, en dat ze in de reflectie ervan dien vuilzak vol bron naar beneden ziet tuimelen.

ravenslayer

Legacy Member
dresse echt al mooie werk geleverd :)

Heb vanavond druk bezig geweest met de achtergrond van men werkje. Heb eigenlijk nog nooit echt environment gepaint in photoshop maar vind dit niet slecht al zeg ik het zelf .
Er moet nog wel wat tweaking aan gebeuren maar dit is het voor vanavond.

dragon_scene_small.png

moemi

Legacy Member
kvind wel nog goed gelukt hierboven, mss beetje te felle kleuren links zodat je oog eerder daar direct op valt maar anders mooi kleurmethode.

http://img107.imageshack.us/img107/166/hlinjd7.jpg

Vanavond op een groot uur getekend. Ge zie't er wel aan lol , er zijn veel foutjes aan maar twas meer de bedoeling beetje met schaduw te spelen (wat ge hier nauwelijks nog ziet door scan ... ) En verbeteren ging niet meer want zat bijna door min blad ..

Comments welkom

edit : pff scankwaliteit verpest het eigenlijk al helemaal :p

ravenslayer

Legacy Member
mooi werk moemi
mss een beetje ruw maar toch zeer mooi schaduwwerk

MetalG

Legacy Member
hey

ik heb op deze site

beetje geoefend met mn draken, en dat lukt aardig..

Nu wil ik zo manga ventjes tekenen, en het lichaam lukt, maar het haar en gezicht is een katastroof, kent er iemand een goede tutorial om dat onder de knie te krijgen?

op deviantart heb ik er al een paar gevonden, maar die zijn nog steeds te moeilijk voor me :(

Met vriendelijke groeten,
Jordy

TiB0

Legacy Member
not bad, Omni^, not bad at all :) 't is niet echt m'n stijl, maar toch mooi gedaan. mss wel een beetje té grijs. wat meer tonen in je grijswaarden kan nooit kwaad.

@Lian-Li aka Jordy, nuja, ik denk niet dat je goed bezig bent, 't is veel beter als je leert tekenen door echt te oefenen dan door simpelweg technieken te kopiëren uit stap voor stap tutorials...
ook op die "ik wil zo manga ventjes tekenen"; echt waar, gebruik je fantasie en teken originele dingen, met manga ga je nergens geraken, en er bestaan al miljoenen van die manga "tekenaartjes" (tussen aanhalingstekens: echt tekenen kan je het tegenwoordig niet meer noemen)

MetalG

Legacy Member
k ben niet zo creatief ik weet wel wat ik zou willen tekenen, maar dat lukt me niet ^^

overtekenen gaat veel beter dus doe ik dat voor de moment, mar blijven proberen is de boodschap zeker ?


Met vriendelijke groeten,
Jordy

Thorstein

Legacy Member
Tip: leg de lat nooit te hoog int begin ,begin simpel daarna de details.
vorm een idee in je gedachten werk dat uit of teken iets dat in de omgeving staat. ik heb weer naar star wars gekeken en deze evil 3cpo geprutst met mijne wacom en PS http://users.skynet.be/fa096073/evil3cpo.jpg het kwam gewoon uit mijn hoofd don't ask me why.

Omni^

Legacy Member
merci TiBO en idd men grijs is niet zo super mja we all have much to learn ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan