Archief - POST: schetsen en tekeningen V4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

D3C0Y

Legacy Member
straks alsik terugkom van mijn presentatie zallik mijn eindwerk CSS is tone

dOmme zEbra

Legacy Member
huisjes5fj.jpg


berchem6ro.jpg


japan2ow.jpg


aantal schetsen uit mijn schetsboek :)
sorry voor de slechte kwaliteit maar ik vond nergens een scanner in de buurt :D Kzal binnekort ook eens wat modeltekeningen uploaden alsk de tijd vind.

redwhizard

Legacy Member
ik heb al een tijdje geen pc ter beschikking met goede programmas
(dies voor herstelling binnen bij acer)

dus heb ik me ff bezig gehouden met paint :)
mijn boom gemaakt met paint :)

is met paint gemaakt dus ik kreeg het niet veel beter

hier ook mijn 2 sketches :)

kunnen julie aub wat commentaren nalaten :)
voor de boom en mijn sketches aub

grtz :)

Garmir

Legacy Member
LunchBox zei:



Bij mij telde ie maat 17 pagina's :tongue:

Staat dan ook op 50post/pagina :)

Maar dan nog, is altijd gemakkeijekr als het van een nieuwe lei gestart wordt.

moemi

Legacy Member
D3C0Y zei:
deze zijn het dan uiteindelijk geworden (mijn eindwerk):

http://users.pandora.be/decoy/beeld/Eindwerk 01_resized.jpg

http://users.pandora.be/decoy/beeld/Eindwerk 02_resized.jpg

http://users.pandora.be/decoy/beeld/Eindwerk 03_resized.jpg

kzijn ni 100% content van alledrie (gelijk den boot bij de laatste is te clean), maar over-all zit het wel snor

nice, alleen vind ik persies bij uw eerste , uw presentatie dus, uw compositie zit niet echt goed vind ik. 't oogt niet echt mooi, zou niet direct weten hoe het beter kan maar mss na ff zoeken dat je een mooier resultaat krijgt.

2de vind ik vree goed, geen neg. commentaar op :)

en 3de idd uw boot is 'te clean' zoals ge zegt, dat effect dat op u boot en water steekt, mss ook toepassen op de boot in iets mindere mate dan ..

wel goe :)

LunchBox

Legacy Member
tip: bij concept-voertuigen is't altijd nuttig een schets van een persoon toe te voegen (dat mag een schim zijn) om de proporties weer te geven.

Bramboogie

Legacy Member


mijn eerste wacom-wagen
vertrokken van een ingescande schets...
de verhoudingen kunnen beter, en de rooster langs voor is maar vlug vlug gedaan...

volgende keer es eentje in perspectief doen

dresse

Legacy Member
vetjes bramboogie :niceone:
het lijkt allesinds niet op een eerste 2d painting :)

met die velgen hebt ge toch een beetje valsgespeeld in 3D? ni?

Bramboogie

Legacy Member
velgen heb ik van een foto (audi R8), en daar dan nen radial blur op gezet

Flipkikker

Legacy Member
Bramboogie zei:


mijn eerste wacom-wagen
vertrokken van een ingescande schets...
de verhoudingen kunnen beter, en de rooster langs voor is maar vlug vlug gedaan...

volgende keer es eentje in perspectief doen

Verkleind ziet het er wel redelijk goed uit, maar vergroot:

Rond je achterwiel zit alles wel cava,
maar rond je voorwiel is het heel wat minder vind ik
Der zitten ook nogal wat hoekige lijnen tussen

Dit kan nog veel beter gedaan worden voor een brush werkje (is wel een goed begin, en ik kan het ws niet beter, maar ik heb werkjes gezien van die designers op Gnomon, en dan slik je wel ff)

Welk programma heb je gebruikt hiervoor?
Ik denk dat Corel Painter hier beter geschikt voor is dan Photoshop (maar kheb wel nog geen ervaring met Corel Painter, louter van "horen zeggen")
Vooral met brushes enzo zou het beter zijn (+ je kunt je files met layers gemakkelijk in photoshop ook openen)

De video's van Gnonom zijn heel interessant om hierover bij te leren ;) ( http://www.thegnomonworkshop.com )
Waar je bijvoorbeeld op moet letten zijn de reflecties etc. Het is nu alsof je auto een mat voorwerp is, terwijl het normaalgezien een glanzend oppervlak heeft
De rondingen worden niet goed weergegeven door je schaduwen bvb

Bramboogie

Legacy Member
idd flipkikker...
ben nog es aan het zien op http://www.thegnomonworkshop.com/ naar die dvd's

zijn er alternatieven om dat te bestellen op die site? Kan ik die ook ergens anders bestellen?

volgende moet uiteraard nog wat beter, want nu heb ik veel te veel layers en heb ik er nog te lang aan gewerkt (zo'n 6-7u denk ik)

Floyd

Legacy Member
Wow, geweldig Qronicle. Vooral die van Mechelen. Ik mis "wit" bij die tweede. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan