Archief - POST: schetsen en tekeningen V4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GMotha

Legacy Member
ravenslayer zei:
helemaal oneens met dit, manga heeft mij gestimuleerd om te leren tekenen, daarna heb ik andere tekenstijlen bekeken en heb zo men eigen stijl gecreeerd.
Da's natuurlijk goed voor u. Maar als ge bekijkt hoeveel mensen (deels omdat ze dol zijn op anime/manga en al die dingen) die stijl gewoon klakkeloos copiëren.
Tis tegenwoordig blijkbaar daar weeral de mode overal katteoren en vossestaarten aan te hangen. Fanart wordt overspoeld door manga en hebben vaak genoeg (disturbingly) homo-erotische invloeden. 2 mannelijke final fantasy figuurtjes die elkaar een tong draaien anyone? (zoek maar eens rond:p)

Soms vraag ik me af of ze wel weten wat ze aan't tekenen zijn.

Tis vrij safe te zeggen dat ik een degout krijg van manga en stilaan ook van american comics (gezien de mainstream series ook nogal manga-achtig beginnen te worden).
ravenslayer zei:
Maar altijd dezelfde stijl hanteren is ook niet zo boeiend vind ik persoonlijk, een beetje experimenteren met nieuwe dingen meestal veel leuker en zo verbreed je kunnen ook.
Das waar. Een mooi voorbeeld is pakweg Jamie Hewlett (figuurkes van The gorillaz en een goed aantal strips), die gebruikt zelfs stijlen door elkaar. Allemaal herkenbaar als de zijne.


On topic: ik ga binnenkort eens wat moeten inscannen, mijn schetsboek(en) staat vol brainfarts die eens gelucht moeten worden.

Xoliul

Legacy Member
GMotha zei:
Da's natuurlijk goed voor u. Maar als ge bekijkt hoeveel mensen (deels omdat ze dol zijn op anime/manga en al die dingen) die stijl gewoon klakkeloos copiëren.
Tis tegenwoordig blijkbaar daar weeral de mode overal katteoren en vossestaarten aan te hangen. Fanart wordt overspoeld door manga en hebben vaak genoeg (disturbingly) homo-erotische invloeden. 2 mannelijke final fantasy figuurtjes die elkaar een tong draaien anyone? (zoek maar eens rond:p)

Soms vraag ik me af of ze wel weten wat ze aan't tekenen zijn.

Tis vrij safe te zeggen dat ik een degout krijg van manga en stilaan ook van american comics (gezien de mainstream series ook nogal manga-achtig beginnen te worden).

Akkoord, die manga-toestanden zoals op DeviantArt steken echt tegen. Iemand die zulke rommel aan de lopende band produceert krijgt hopen pageviews en massa's hersenloze, debiele comments dat het supergreat work is. En die hele "katteoren en vossestaarten" toestand gaat echt op het ziekelijke af, sommige furries zoals ze dat noemen vind ik echt geestelijk gestoord gewoon.

GMotha

Legacy Member
Ik denk dat ze meer hun fanboy/girl-gehalte willen tonen dan hun werk.

TiB0

Legacy Member
:)

fetuskleinerte0.jpg


iets groter:http://img176.imageshack.us/img176/3866/fetuskleinaj8.jpg



('k heb het vervangen met een iets kleinere versie; beter zo?)

DeBuGGeR

Legacy Member
tibo je hebt een leuke stijl maar ik moet toch af en toe eens slikken bij jouw hersenspinsels :p

ik zou je naam trouwens er gewoon op schrijven inplaats van op typen, nu isset zo "gemaakt" (die naam dan he)

SyRuS.be

Legacy Member
Goh mooi werk allemaal, vooral Dresse! Rabbit is ook de moeite

Doen jullie soms schets contests voor een mascotte? Zoek iets leuk maar mn budget is wel niet super groot (maar is er wel).

SyRuS.be

Legacy Member
Het is wel een uitdaging maar budget nam net een klap (Hollandse scripter :doh: )

20 pleuro's voor een echt leuke uitdaging?

ravenslayer

Legacy Member
updateje van men draak
dragon2.jpg


moet al beginnen nadenken over een scene om hem in te plaatsen. suggesties welkom :)

en syrus zo een uitdaging lijkt me wel leuk, zelfs zonder geld

dresse

Legacy Member
vind de draak nogal plat, is puur zijzicht, maar 1 voorpoot, 1 achterpoot.... inkleuring is wel nice, ma pose kon wel beter...

en @syrus, post maar de request hier (of maak nieuw topic) en we zullen zien eh :)

ravenslayer

Legacy Member
ik weet het dresse
maar oorspronkelijk wast begonnen bij een snelle droodle dus had er niet echt over nagedacht

hier is een ideetje voor de rest van de scene

dragon_scene_small.jpg

SyRuS.be

Legacy Member
Oke zal ik doen, trouwens helemaal /agree met dresse over je draak.

Zeer mooi ingekleurd, alleen lijkt hij plat. De andere arm tonen zou mischien helpen.

ravenslayer

Legacy Member
ga aan de hand van men achtergrond de tweede arm erbij proberen te zetten
heb het kleine draakje juist ingekleurd
dragon_scene.jpg

dresse

Legacy Member
kdenk ni dat ge der nog een pose van gaat kunnen maken met een beetje leven in... kzou precies ni verder de moeite doen om da in te kleuren... een levendige pose vindk nog altijd iets van de belangrijkste dingen aan een werk... als da ni goe is verneukt da heel het werk jammer genoeg...

ravenslayer

Legacy Member
levendig gaank de pose idd nimeer kunnen maken maar om nu dit werkje niet af te maken vanwege dit gaank nu ook ni doen.
Ik ga proberen er toch nog het beste van te maken en dan voor men volgend werkje onthouden dat er wat dynamiek in mag zitten ^^

TiB0

Legacy Member
@ravenslayer; ik vind het zeker niet slecht, 't kleuren is wel redelijk geslaagd denk ik, maar die 2-dimensionale draak is idd wat te "statisch". Het kleinere draakje is dan weer heel goed gelukt imo. Je hebt er duidelijk vrij veel werk in gestoken, dat verdient op zich al een pluim :) :unsure:

misschien kan je de grotere draak naar boven doen kijken, in zo'n "typisch :ironic:" blik? Dat zou het misschien wel een grappigere/levendigere touch geven.

'k heb die van mij ook wat aangepast; verder geschaduwt, details toegevoegd, kleuren aangepast, en wat gespeelt met brushes en dergelijke :P

beter zo? anders upload ik die vorige wel terug op m'n deviantart...
fetusyayayay2yu8.jpg

originele grootte: http://img67.imageshack.us/img67/3615/fetusyayayay2gr2.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan