Archief - POST: schetsen en tekeningen V4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brendman

Legacy Member
Floyd zei:
DarkGamec, ik heb even je volledige gallerij op die site overlopen, en IK BEN FAN! Echt GEWELDIGE tekeningen!!! Vooral de potlood en pentekeningen vind ik fantastisch.. Niets dan bewondering. :)

Brendman, laat die tekeningen maar komen, hé.

Ik ben aant zoeken of iemand ze wil inscannen of ik eens een digitale camera ofzo kan lenen en dan postek ze.
Verwacht nu geen wonder zaken hé, ik wil maar laten zien dat er zich in 6 jaar zonder oefening een evolutie heeft voortgedaan die toch duidelijk zichtbaar is in mijn ogen...

Cederzo

Legacy Member
@ Joe: wips posten is geen enkel probleem hoor :) Ziet er trouwens een goed begin uit. Alleen wat opletten dat ge zijn hoofd niet te erg gaat uittrekken (horizontaal dan toch)


Nog wa schetskes. (vakantie doet altijd wonderen als het op zin om tekenen aankomt)

pencil6.jpg


pencil7.jpg

Floyd

Legacy Member
De proporties zitten er misschien hier en daar een tikkeltje naast (?), maar die stijl blijft gewéldig. :)

Erinyes

Legacy Member
DarkGamec zei:
Nog wa schetskes. (vakantie doet altijd wonderen als het op zin om tekenen aankomt)

http://www.maj.com/gallery/crasp/Artwork/pencil6.jpg

http://www.maj.com/gallery/crasp/Artwork/pencil7.jpg

Ik vind je houdingen en anatomie goed, alleen zou ik eens kijken naar het hoofd van elk van die 'modellen'. Ik zie dat je daar telkens donkerder gaat tekenen, dat valt op. Het gezicht zit meestal niet zo goed in elkaar. Het is niet makkelijk, maar misschien kun je daar nog wat aandacht aan besteden, want ik vind nu niet dat het gezicht past bij de rest van de tekening qua stijl. En dat is wel jammer.
Ik heb zelf ook nog vaak problemen met gezicht en handen... Daarmee dat ik die tot laatst houd, maar dat is ook niet goed natuurlijk.

Cederzo

Legacy Member
Ja klopt wel wat je zegt van de gezichten. Reden dat die donkerder zijn is omdat ik meestal begin met de gezichten en daar probeer vorm in te krijgen door contrasten, nu bij deze schetsen probeerde ik zo een "nog niet af" indruk te krijgen, daarmee dus enkel de gezichten.. Maar ik zal er zeker op letten, kweet ook dat die kopkes er vaak scheef opstaan :p

@ Floyd: Die kans zit er dik in :p Thx voor de comment wel!

Bolteh

Legacy Member
aids.jpg


Moment van verveling tijdens het studeren voor kunstactualiteit *snif*

D3C0Y

Legacy Member
Father%20Knows%20Best.jpg


nog een werkske voort school, eindelijk is ingekleurd gekregen (orgineel formaat was A3)
opdracht was, zet een skelet en zombie op papier (en liefst digitaal inkleuren erna)

TiB0

Legacy Member
ik vind het in elk geval vrij geslaagd :) enkele opmerkingen (voor de volgende keer): zijn oor staat te hoog denk ik, en zijn kaken zijn wat te breed. Kin is wat te lang in verhouding neus/mond.
Maar voor de rest dus wel goed... vooral die huid textuur. Ook het oog is heel goed afgewerkt (inclusief kraaienpootjes :D), maar de oogbol zelf lijkt me wat te plat. Misschien zou zo'n wit reflectie vlekje in zijn oog er ook wat leven in brengen.

w00tw00t

Legacy Member
wop was op vakantie en kan is trg beginne nu dak tijd heb :p

@ DarkGamec: zeer knap:niceone: , modelschetsen of van fotos of uit u hoofd?
@ Bolteh: zalig :p
@ D3coy: is goed gelukt ^^
@ Joe-Fish: Goed op weg, die textuur rond zijn oog vind ik goed gelukt en idd wat tibo zei over oogbol, reflectie zou idd meer dimensie geven aan u oog.

Originally Posted by Dresse
enfin, tuurlijk dat sommige mensen er sneller met zullen weg zijn dan andere. net zoals ge aanleg kunt hebben voor sport, aanleg voor getallen kunt ge ook aanleg hebben voor het artistieke. Maar imho kan iedereen, ook mensen zonder aanleg, mits hard genoeg werken een behoorlijk niveau in tekenskills behalen... Toch zeker wat betreft het pure waarnemingstekenen...

Ja dat bedoelde ik ook met mijn post, tekenen kan idd iedereen aanleren mits inspanning maar ik had het meer over inzicht, u eigen kunnen trgvinden in de dimensie etc. Moest toen door dus had ma snel neergetypt met de verkeerde "message"

V!$u4L

Legacy Member
Die mannen hier toch he. Ik heb weer goesting om iets te doen...

suyakatan1og1.png


ff snelschets, dan vector... maar er gaan te veel details komen... dus afwerken zal later wel komen, want goesting duurt ni lang. :)

Floyd

Legacy Member
cool, Rabbit en Visual :)
moemi, ik hou niet zo van je kleurgebruik! Nogal somber en vaal, wat nogal in contrast staat met de fijne tekeningen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan