Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr.Pee

Legacy Member
Nog eens een kleine update; vijf fototjes uit een reeks still in the making ;)

11places.jpg


12places.jpg


13places.jpg


14places.jpg


15places.jpg


Comments please, positief of negatief, maar liefst opbouwend...

wouter_dc

Legacy Member
3 & 5 vind ik mooi :) 3 door samenhangende kleuren, 5 daarentegen door het contrast + de gele stoepranden :D

1: vind ik niet prettig om naar te kijken. Mede mss door het gras dat niet mooi is + onderwerp iets té centraal. Centraal vind ik niet erg, maar het verdwijnt wat. (te klein)

2: Had denk ik mooier geweest zonder gras, maar daar kan je niets aan doen.

4: zegt met niet zoveel


Nog een paar architectuur (één en hetzelfde gebouw; Wurth te Turnhout)

#1

#2

#3

Tah_b00nz0r

Legacy Member
@ mr pee....

qua compo kan ik daar nix over zeggen vermits zoiets mij totaal ni aanspreekt maar ik vind da kleuren nogal flauw? ik had er persoonlijk meer contrast in gestoken of geprobeerd de kleure anders laten over te komen voor een betere sfeer te creeëren?

Mr.Pee

Legacy Member
Merci voor de commentaar boon, maar zoals ze er uit zien was volledig mijn bedoeling ;) Wel bedankt voor de commentaar, zoiets wordt hier altijd geapprecieërd!

dresse

Legacy Member
@mr pee: normaal gezien zou een foto van een auto of een aanhangwagen ofzo me totaal niet boeien. Gij maakt die onderwerpen op één of andere onverklaarbare manier wel boeiend... En als ge erin slaagt om iets vreselijk dwaas en totaal niet boeiend toch interessant te maken, dan moeten dat wel geslaagde foto's zijn!

den derde spreekt me nog het meeste aan.

*Springkonijn*

Legacy Member
Enige jammere is witte lucht en als dat de bedoeling was, had je misschien beter een ander kleur van kader gekozen...

Floyd

Legacy Member
Springkonijn slaat de nagel op de kop. Het enige wat mij stoort in deze alweer mooie reeks is de wit-wit-witte lucht, de bijzonder gewaagde maar niet geheel geslaagde compositie van de eerste en het opeens grotere contrast in de laatste. (die op zich wel een coole foto is)

tomh

Legacy Member
schone fotos, schoon voor op u kamer, allemaal zo op een rijtje :)

is da in overpelt zelf? die fabrieke?

V!$u4L

Legacy Member
@Mr. Pee
Ik vind je werken wel ergens gedurfd met je zo absurde compositie. Een minimum aan perspectief en zo vlak genomen, maar het slaat aan bij mij. De kleuren doen het ook (something rings nineties).
Het wit op wit is mss wel net te veel, maar ik denk dat het wel helpt met de compo...
Telefooncelletje is m'n favoriete van tweede reeks. Een overmurwbaar, neergeplant iets tussen de eroderende blokken en de verwoekerende natuur.

tomh

Legacy Member
2314347373_2e62deeca6_b.jpg


kwas aan de straat aant wachten op ne auto voor wa met sluitertijd te spelen enzo ma er kwam ma gene.. dus had ik deze snel gemaakt :p

SweetEmmaRose

Legacy Member
Uw horizon staat verschrikkelijk scheef.

Pee ik vind uw foto's zalig, zo simpel en symmetrisch :) Kunde direct inkaderen.

tomh

Legacy Member
als ik mijn sluitertijd langer zet, word mn foto donkerder, en ik krijg die diafragma nie groter of kleiner, is er een andere manier?

DieselPower

Legacy Member
tomhuveners zei:
als ik mijn sluitertijd langer zet, word mn foto donkerder, en ik krijg die diafragma nie groter of kleiner, is er een andere manier?
Als uw sluitertijd trager is zal er meer licht kunnen binnenvallen eh...

Mr.Pee

Legacy Member
Wow, zoveel positieve commentaar had ik dus écht nie verwacht eigenlijk :D

@Dresse en Sweetemmarose; merci voor al het positieve en het ontbreken van negatieve commentaar ;)

@Floyd en Springkonijn; die witte lucht is inderdaad de bedoeling, en daar moet ik zowat Marsmillo in volgen, dit komt voor mij gevoelsmatig beter over. (Net zoals de witte kader er rond btw.) Over die auto ben ik het eigenlijk wel eens, 'k heb altijd al gedacht dat die wat teveel contrast heeft, iets te donker tov de rest. Straks nog eens bekijken in Photoshop!

merci!

Floyd

Legacy Member
Mr.Pee: ik ben toch niet overtuigd. Ik zou het wel is willen zien met wat kleur en detail in de lucht; ik kan mij niet voorstellen dat ik het beter zou vinden. Die reeks is sowieso laag in contrast, daar past een overbelichte lucht (of overbelichting in het algemeen) niet echt bij in mijn ogen. Ik denk toch dat het veel meer stijl zou hebben als de lucht wat kleur kreeg. :)

tomh

Legacy Member
khad het fout, als ik mijn sluitertijd korter zet word het beeld donker, nie als ik het langer zet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan