Archief - POST: Fotografie Sticky

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conspectus

Legacy Member
Theoretisch geeft niet :). Die cursussen te pakken kunnen krijgen zou fantastisch zijn. Give it to me pure ;)

Dakantochnie

Legacy Member
Ik kwam daarjuist geheel bij toeval terecht op deze pagina: http://digital-photography-school.com/blog/how-to-photograph-fireworks/

Ik dacht, ik post het even op het graphics forum, je weet nooit dat er iemand uit kan leren. Ik heb de sticky gechekt en ik vond er toch niets over in terug. Ik doe dit trouwens enkel maar met goede bedoelingen, indien de mods er anders over denken deleten ze het maar. :)

Veel leesplezier! :)

Bagietjeeuh

Legacy Member
Wow dakantochnie! Wou toch even melden dat dit een megasuperlink is dat je gaf. Heb hem al van eergisteren ondertussen, maar vandaag min of meer klaar met alles een beetje te lezen. Staan paar heel interessante dingen bij :-)

orez

Legacy Member
ik heb da hier ergens in een magazine staan da artikel :) tis idd vree intressant ;) de techniek valt ook bij niet vuurwerk dingen te gebruiken om leuke creatieve creaties te maken :)

Fraggie

Legacy Member
Ivm die tips, ik zou moeten een unieke foto zetten op het kerkhof van een zopas overleven persoon. Gezien er geen negatief van bestaat en de familie wil er geen kopie van zetten, zoek ik een manier om de foto zo lang mogelijk te bewaren. Momenteel dacht ik aan dit:

Foto in simpele kader, hoeken dichtlijmen & foto zelf plastificeren.

Iemand die me tips (website's bv?) kan geven?

orez

Legacy Member
ik heb al een heel deel informatie, ma kheb voorlopig geen tijd om het in een deftige structuur te gieten :(

m-be

Legacy Member
Kheb ier nog ergens iets liggen over de geschiedenis (niepce en daguerre weet je wel...) Mocht er interesse zijn...

Trouwens: mooi initiatief :niceone:

m-be

Legacy Member
Mja, kzal er voor zorgen. Geef me nog wel een tijdje, ik moet het nog opzoeken tussen mijn papieren en dan nog digitaliseren (hopelijk werkt het met OCR...) Je hoort nog van me!

MaVaCa

Legacy Member
Hi,

Ik wil niet ongeduldig doen, maar ik kijk eindelijk uit naar deze Sticky.
Vandaar dat ik even wilde vragen hoever alles al staat!

Misschien kan je al een deel posten, en de andere pagina's later toevoegen?
Nu, we zien wel.

orez

Legacy Member
al de mensen die mij hun stuff gingen mailen of doen, of zeiden van "dat doe ik wel of wil ik wel doen... heb ik nog altijd niets van ontvangen" buiten Joeri G.

Moest iedereen die iets zou opsturen of iets zou doen, daar effectief eens 5 minuten tijd voor maken zouden we al stukken verder zitten.

Joeri

Legacy Member
welke dingen heb je nu al en welke nog niet? wil gerust nog wel een stukje typen als er nog iets tussenzit waar ik iets van afweet.

guRuh

Legacy Member
orez zei:
al de mensen die mij hun stuff gingen mailen of doen, of zeiden van "dat doe ik wel of wil ik wel doen... heb ik nog altijd niets van ontvangen" buiten Joeri G.


Schulig :$

orez

Legacy Member
Ik heb:

Technische uitleg van Iso, Lichtmeting, Sluitertijd, Diafragma, Bracketing, Basis van RAW, EV & TTL

Uitleg van Sportfotografie & Portretfotografie

en Uitleg over het soort Lenzen.

De rest die nodig is vind je wel in dit topic terug...
Dus als er mensen zich geroepen voelen.

Bram

Legacy Member
alsek van deze thread even zou mogen profiteren: kan iemand mij even uitleggen wat het verschil is tussen shutter speed en exposure?
Ik krijg vandaag m'n eerste dslr (canon 300D) en las in de handleiding iets over AEB (auto exposure bracketing), nu snap ik wel wat dat doet, maar snap ik niet goed het verschil tussen exposure en shutter speed... ze doen blijkbaar alletwee hetzelfde: de foto lichter/donkerder maken door de belichtingstijd te verlengen/korten...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan