Archief - POST: Fotografie Sticky

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Joeri

Legacy Member
Floyd zei:
Wel ik ben altijd bereid om mee te helpen, maar ik denk dat mijn kennis net iets minder technisch is dan die van orez, guRuh, Joeri en andere bagietjes (heb ik altijd al eens willen zeggen :p).
Er zijn wel onderwerpen waar ik iets over kan schrijven, maar de vraag is of dat dan allemaal wel juist, laat staan compleet gaat zijn! Ik heb alles zowat gaandeweg leren kennen, zonder ooit een theoretisch handboek vast gehad te hebben of zo.
Maar, als je me nodig hebt, laat maar weten!

Laat desnoods maar weten over welke onderwerpen je wil/kan schrijven, er kunnen altijd nog dingen gecorrigeerd/aangevuld worden door anderen indien dat nodig zou zijn.

Joeri G: zie jij het zitten om: TTL, iDDL, Spotmeting, Matrixmeting, Centrummeting + Verschil tussen lenzen uit te leggen, en eventueel ook nog wat over sportfotografie indien tijd?
Komt in orde

guRuh

Legacy Member
Sgoed orez.
Alleen: na de examens, das dus vanaf 30 juni (zoals wel meerderen hier, he Floyd ;) )

orez

Legacy Member
ik heb Joeri G. zijn bijdrage al ondertussen,
kzal het wel nog eens nalezen deze avond... ff druk bezig aant blokken ook :p

Floyd

Legacy Member
En effet, guRuh! Gij ook informatica praktijk op 29 juni?

Joeri: ik kan wel wat vertellen over bepaalde basics, zoals de compositie, wat belichting inhoudt, diafragma, sluitertijd, ... zo'n dingen. Maar ik heb het idee dat het efficiënter zou zijn als dat direct geschreven werd door pakweg guRuh of orez, aangezien ik er van overtuigd ben dat dat dan meteen compleet en juist zal zijn.
(Dit niet om werk-onwilligheid van mijn kant te tonen, maar om het allemaal makkelijker te laten verlopen. ;))

guRuh

Legacy Member
Sm00Ke zei:
mooi initiatief :)

Gij geen goesting om iets te schrijven anders?

Ik denk ook aan Bagietje, die zou toch "iets" moeten kunnen vertellen over concertfotografie e :crazy:

:offtopic:
En Floyd: ja, 29 juni laatste examen, 's avonds star warz, 30ste scriptie bespreken (ocharme die prof als hij m'n adem gaat rieken)

friggelke

Legacy Member
minder zuipe? : :unsure: j/k :D
Miss eens iets ivm kleurzweem schrijve da zou ook interessant zijn

Sm00Ke

Legacy Member
ik kan misschien wel wat schrijven over photoshop ofzo,kleurenzweem wegwerken e.d, of over technische dingen kan ik ook wel iets neerpennen,doch iedereen heeft zo zijn eigen truukskes en ik weet niet als de mijne de beste zijn.

orez

Legacy Member
alle truukskes helpen hé...
who cares hoe je precies te werk gaat... zolang het maar zen effect heeft ;)

Floyd

Legacy Member
Ik heb ook wel wat van die Photoshop-trukjes, maar ik stel voor dat dat soort dingen achteraf bijgevoegd worden als er al een stevige basis is.

orez

Legacy Member
tis een onderdeel van de digitale fotografie... das da mag er gerust al van het begin bij hoor voor mijn part :)

Floyd

Legacy Member
Wat ik bedoel is dat het vreemd zou zijn dat er al gesproken wordt over nabewerking, terwijl er nog niets staat over pakweg belichting.
Maar misschien ben ik gewoon een omweg aan het zoeken om te zeggen, "ik heb er geen tijd voor tot na de examens". :)

orez

Legacy Member
yeh... da geloof ik ook... :p

Tis bedoeling van zoveel mogelijk te verzamelen eerst --> zien wat we hebben, tekorte puntjes aanvullen, en dan pas publiceren hé :p

Conspectus

Legacy Member
Interessant initiatief. Ik houd het alleszins in het oog!

Bagietjeeuh

Legacy Member
(geen idee of deze thread nog leeft, maar ik wou hem even terug oprafelen omdat dit een zeer interessant gegeven is)

Net te horen gekregen dat al onze cursussen fotografie (theorie dan wellicht, hoewel dit niet héél véél zal zijn) downloadbaar gaan zijn na verzending via e-mail. Eventueel maak ik wat adapties van dergelijke cursussen, daar ik veronderstel dat er veel interessant dings zal instaan.

(tenzij het té theoretisch gaat worden)

EDIT: alléja, als ik al door het toelatingsexamen ga geraken, in de eerste plaats ;-)

guRuh

Legacy Member
De thread geraakt mss wat in de vergetelheid (is dat wel een woord?), maar na de examens zullen die stukjes wel vlug komen.

Nog even geduld dus :)

Mr.Pee

Legacy Member
Waar ga je (ik veronderstel) fotografie studeren?

*edit, guruh was me net voor, ik had het dus op Bagietjeeuh.

Bagietjeeuh

Legacy Member
Mr.Pee zei:
Waar ga je (ik veronderstel) fotografie studeren?

*edit, guruh was me net voor, ik had het dus op Bagietjeeuh.

3 en 4 juli heb ik toelatingsexamen in het KASK te Gent (de academie dus). Het gaat inderdaad over de richting fotografie :)
Mensen die trouwens interesse hebben kunnen zich nog steeds inschrijven voor het toelatingsexamen, je moet maar eens rondneuzen op de website: http://www.kask.be/index.php?/fotografie

orez

Legacy Member
thread is zeker nog niet vergeten... ;)

en te theoretisch kan geen kwaad ze... kheb daar wel intresse voor :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan