Archief - PHOTOSHOOT: Eindwerk Concertfotografie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bagietjeeuh

Legacy Member
Dag iedereen,

Ik heb geluk gehad met de keuze van mijn eindwerk dit jaar, aangezien mijn onderwerp 'Concertfotografie' zonder veel moeite aanvaard werd in de procesverwerking van de eerste jury. Elk concert dat ik nu zou doen, zou steeds met mijn camera in de hand zijn. Na een tijdje kan je van een echte verslaving spreken.

Ik heb niet alleen geluk gehad dat mijn keuze door de eerste jury ging, maar op de weg naar mijn praktisch werk heb ik ook enorm veel te danken aan enkele mensen en groeperingen die me flink op de weg geholpen hebben, nog voor m'n eindwerk daadwerkelijk begon (want ik was al een tijdje bezig met concertfotografie, maar niet zo frequent).

Nu, een flink half jaar later zit ik met zo'n 600 foto's en besloot ik even 'tentoon te stellen' in de hoop enkele leuke reactie's mee te kunnen nemen naar mijn eindjury. Het was alvast geen makkelijke opgave om uit zo'n pak foto's een selectie te maken. Na wat werk is het dan uiteindelijk gelukt en het resultaat ligt nu op net geen 50 foto's.

Je kan ze hier bekijken: http://anton.x-plose.be/images/port/

Let wel, het gaat ook om photoshoots, aangezien dat ook "Part of the Job" is.

Helaas mag ik mijn werk van Genthology niet op deze pagina plaatsen (ik zou wel mogen, maar mits enige voorwaarden en die moeite wil ik mezelf dus bewaren). Indien je dus wat meer werk wil zien, kan je altijd terecht op Genthology (waar een heel pak fijne collega's zitten!)

Verder wil ik het e-zine Goddeau (http://www.goddeau.com) en Cactusmusic http://www.cactusmusic.be een dikke dankuwel zeggen voor alle kansen. Een bezoekje aan hun website helpt je misschien ook aan een nieuwe muziekfavoriet! ;-)

Waw, dit berichtje klinkt bijna als een clichéspeech enzo ... mijn excuses daarvoor :-)
(daar gaat m'n rock'n'roll-gehalte)

Hopelijk komen er wat positieve reactie's, maar enige vorm van kritiek enzo is zeker ook welkom, het kan enkel maar helpen betere plaatjes te schieten in de toekomst.

Groetjes.

PS: De namen van de bands en de locatie staat er niet bij, dat zou wel héél veel werk geweest zijn, als je echter per se wil weten wie en waar die ene foto was, shoot it.

GhostFire

Legacy Member
zeer mooie reeks, maar 11 en 18 springen er wel stevig uit!

11: kan er mij zo 1 of andere song en sfeer bij denken, zeer geslaagd!
18: net afgedrukt op het juiste moment! chique

mooie opnames! veel succes met de jury

dresse

Legacy Member
stuk voor stuk knappe fotos :niceone:

den 21 dacht ik wel even dat er iemand een groot jachtgeweer richtte op de middenste, maar het bleek de railing te zijn...

veel succes.

als ge soms ooit van plan zijt om posters te drukken van de beste fotos en die te verkopen, zeker hier op het forum laten weten. Denk wel datk er dan eentje neem... (den 12,18,33 ofzo :) )
31 vindk ook wel knap

DJ_Trash

Legacy Member
mooi werk, idd zelfs verkoopbare stuff bij; ga eens kloppen ibj de bans :p

Bagietjeeuh

Legacy Member
Dag Marsmillo,

Heel toevallig! De laatste foto's op de pagina zijn inderdaad van afgelopen zondag in de Magdalenazaal. Ik neem daarginds regelmatig foto's. We zullen elkaar dus wellicht tegen het lijf gelopen hebben :-)

@ de rest; bedankt voor de leuke reactie's! Ik schrik er van dat het zo positief is *brilventje*

@ LunchBox; ik zal ze zo meteen nummeren binnen de HTML zelf.

Bigbuddha

Legacy Member
Mooi werk, 'k vind er niet meteen een "foute" foto tussen.
22 vind ik ook mooi, ook al is't geen concert ;)

Wil je ook even je uitrusting posten?

Bagietjeeuh

Legacy Member
Bigbuddha zei:
Wil je ook even je uitrusting posten?

Tuurlijk. Ik werk vrijwel altijd digitaal maar sinds kort heb ik mijn analoog toestel regelmatig mee naar concerten. Analoog werk ik met een oud Minoltamodel en een 50mm f2 in combinatie met een 28mm 1.8, die er eigenlijk het meest opzit.

Digitaal werk ik met een Canon 10D in combinatie met een 24-70mm f2.8 en een 50mm f1.8 die perfect is voor de ietwat donkere cafeetjes. Voor de grotere podia kan ik beroep doen op een 70-200mm f2.8, maar die neem ik vrij zeldzaam met mij mee, omdat ik nogal bang ben om dat constant bij me te houden. Ik werk altijd zonder flits en moet dus in feite puur hopen dat de zaal een beetje aan de fotografen gedacht heeft. Bij ietwat grotere evenementen isdat geen probleem, maar in een klein cafeetje is het licht vaak ver te zoeken :(

EDIT: Er staan nog een paar fotootjes bij die ik vergeten was.

EDIT2: Voor analoge groepsfoto's (staan wel geen resultaten op de pagina) werk ik trouwens nog met een fantastische oude Rolleiflex, een middenbeeldcamera naar m'n hart (l)

MessengeR

Legacy Member
prachtige foto's, mijn favorieten bestaan eveneens uit de verschillende genoemde favo's. Doe zo verder en wie weet belande deze zomer op een festival

Reservoir_Dog

Legacy Member
Bagietjeeuh zei:
Digitaal werk ik met een Canon 10D in combinatie met een 24-70mm f2.8 en een 50mm f1.8

Die 2 staan op mijn lijstje voor mijn 20D, maar vooral de eerste is nogal vrij prijzig, en er zouden slechte versies van bestaan ook nog....


Fotos zijn prachtig trouwens, trek je de digitale in RAW?

Mvg

XA4

Legacy Member
Daar zitten echt heel mooie foto's tussen.
Ik bekijk niet al te veel fotoshoots, maar deze vond ik zeker de moeite! :niceone:

bRahms

Legacy Member
Stuk voor stuk prachtige foto's, ik kan begrijpen dat je moeite gehad hebt om een selectie te maken!

Bagietjeeuh

Legacy Member
Reservoir_Dog zei:
Die 2 staan op mijn lijstje voor mijn 20D, maar vooral de eerste is nogal vrij prijzig, en er zouden slechte versies van bestaan ook nog....


Fotos zijn prachtig trouwens, trek je de digitale in RAW?

Mvg

Oops, een héél lange tijd niet op het forum geweest, het is dus niet een bewust "gebump" ... wou gewoon even deze vraag beantwoorden;

Qua slechte versie's heb ik ooit eens een discussie gelezen, ik weet niet of het over Canon ging, maar er was een lens waar regelmatig problemen mee waren (denk dat het om Sigma ging). Blijbkaar was er een vrij grote kans dat er een mankement was, maar deze kon je dan ook zonder problemen inruilen. Vrij bizar, ik zou het eigenlijk eens terug moeten zoeken, die discussie.

Ik neem m'n foto's niet in RAW, dat omwille van verschillende redenen. Het is ten eerste véél te traag op mijn 10D en vaak heb je concertavonden met 3 groepen. Resultaat: heel krap op het CF'je. Voor portretten echter werk ik constant op RAW.

Sinds kort maak ik ook gebruik van 2 nieuwe lenzen, een 16-35mm f2.8 en een 24mm f1.4 ... deze laatste is vast de lens van m'n natte dromen. De eerste is ideaal voor groepsportretjes, de laatste 2 gaven dit resultaat;

8.jpg


10.jpg


De 24mm is dan weer superleuk om in donkere cafeetjes te werken, of gewoon op andere plaatsen waar het soms ook moeilijk fotograferen is;

12.jpg

Bagietjeeuh

Legacy Member
Hihi, dankuwel. Voor mensen met interesse; tegen het eind van de maand kan ik misschien een 2e reeks online smijten, indien jullie dat willen. Bovendien komen er een paar dagreportjes aan (vanuit het concept om bands een dag te volgen) waarvan er misschien foto's zouden tussenpassen.

Ook ben ik aan het denken eens bestellingen eenmalig op te nemen. Ik heb sterk interesse in een nieuwe lens, maar een klein beetje extra geld zou deugd doen. Indien mensen dus interesse hebben om foto's in groot formaat in de kamer te zien hangen (laten we zeggen max. 30*40 formaat) , weet het mij te zeggen. Ik zal echter misschien in de toekomst nog eens wat posten als het zover is :-)

Bram

Legacy Member
12 definatly mijnen favoriet... toevallig geen groter formaat liggen? kzou da nog wel zien zitten om nen wallpaper van te maken...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan