Archief - PHOTOSHOOT: eerste trials met 350D

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conspectus

Legacy Member
ok blaze. ik pak m'n bags hier en verhuis naar dat andere forum.

guRuh

Legacy Member
Joeri G. zei:
Maar toch bijna 90% van de dslr gebruikers hebben al die spullen nodig hoor. als het niet door de lenzen zo duur wordt is het wel door iets anders. Productfotografie bijvoorbeeld kan je perfect met een 50mm F1.8 van 100€ doen, maar je moet eens weten wat ze dan nog van geld in belichting, achtergronden, enz steken.
En het bedrag van accesoires mag gerust naar 500 ipv 200; een goed statief kost een goede 200€, goede polar minstens 50€ (x het aantal lenzen als ze een verschillende filtermaat hebben), geheugenkaartjes van ong 80-90€, flits: 200€, enz...

En dat van die kitlens: geloof me, eens je een andere lens op je camera hebt gezet komt ze er nooit meer op. In het begin is ze leuk, maar eens je anders in je handen hebt gehad...

MAAR het is niet noodzakelijk, leer eens lezen e man...

En over die kitlens... Leer ook lezen: ik zeg dat het een goede MAATSTAF is om mee te beginnen. Je kan je hieraan weerspiegelen bij de aankoop van een lens die beter aan je eisen voldoet.

Of mss wilt ge gewoon niet begrijpen :ironic:

Joeri

Legacy Member
guRuh zei:
MAAR het is niet noodzakelijk, leer eens lezen e man...

En over die kitlens... Leer ook lezen: ik zeg dat het een goede MAATSTAF is om mee te beginnen. Je kan je hieraan weerspiegelen bij de aankoop van een lens die beter aan je eisen voldoet.

Of mss wilt ge gewoon niet begrijpen :ironic:

Wie moet hier nu leren lezen... :ironic:

Zeg ik ergens dat het noodzakelijk is? Neen!
Het is noodzakelijk als je een dslr wilt waar je heel goed allround dingen mee kan doen of je wil specialiseren op een bepaald vlak, en dat is toch de bedoeling van de meeste mensen die zo'n camera kopen he. Wil je een dslr met dezelfde mogelijkheden als een prosumer zit je nu eenmaal rond dat bedrag. De paar voordelen die een dslr heeft tov prosumer betaal je heel veel, ofwel met geld, ofwel met minder bereik van lenzen, minder accesoirers, enz... face it.

Kitlens: Ik vind het persoonlijk niet zo'n goede maatstaf. Je hebt veel beter spul in je handen als je je body zonder lens koopt en voor de prijs die je uitspaart tweedehands naar iets vergelijkbaars zoekt. bij canon althans toch, bij de andere merken weet ik niet hoe die kitlens is.

Typhon`

Legacy Member
is het niet interessant deze thread te splitsen?
(en zou al een week geleden moeten gedaan geweest zijn).

LunchBox

Legacy Member
thread splitsen:
-alle replies lezen en uitmaken waar ze bijhoren
-alle correcte replies aanduiden en zoeken naar de 'split thread' optie die ik niet meteen terugvindt in het 'moderation menu'
-aangezien het over meerdere pagina's loopt het voorgaande uitvoeren per pagina en het hele process blijven herhalen tot ge rond zijt
-nakijken of alles nu correct gedaan is (wederom page refreshes her en der)

interessant > zeker, gaan we dat doen > neen toch niet. reply ontopic en start gerust'n nieuwe als't persé nodig is de discussie over dslr te voeren. zoals reeds vermeld ben je voor zulke specifieke discussies zowieso beter op'n meer gespecialiseerd foto-forum dus terug ontopic graag. de thread gaat over conspectus z'n photoshoot dus enige bemerkingen of tips zijn richting uit zullen zeker geapprecieerd worden.

Floyd

Legacy Member
Lo_fi zei:
..zei de man met de enorme lens.
Ik heb nooit gezegd dat dat bij mij ook niet van toepassing is. ;)

(en bij deze ook niet dat het wél zo is, voor de volledigheid :))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan