Archief - Nieuwe Macbook Pro's & Cinema Displays

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member
General Lee zei:
Tot 4 Radeon 2600 XT's 256MB, of een 8800 GT 512MB of een Quadro FX 5600 1.5GB

Hmm,

geen andere Quadro Fx's mogelijk? (kzal eigenlijk zelf es op de site zien terwijl)

Zou wel spijtig zijn, want da zijn wel dure beestjes :x

edit:
Damn, das gewoon onbetaalbaar voor een particulier :s
Als bedrijf zou ik er nog geld voor geven, omdat ik volledige betrouwbaarheid verwacht, maar zelf, das gewoon onmogelijk :x
500 $ bij om 4gb ram te hebben?
9000 $ voor 32 gb ???

vincentvc

Legacy Member
DieselPower zei:
Bahahaha :rofl:

Dieper ga ik er niet op in gaan :)

snorry. had het verkeerd begrepen.

had het over nieuwkoop als jet nog niet door had. my bad. :)

syndrom

Legacy Member
kunt ge in die pro's niet zelf gewoon wat ram bij pleuren? of is dat van dat speciaal ram geheugen?

DieselPower

Legacy Member
Neen, dat kunt ge zelf doen, gewoon twee fans er uit nemen en bij in de slots steken.
Jeroen, het zal wel een pak goedkoper kunnen, ik ken de prijzen niet maar 8x 4gig zal toch nog steeds een stevige noot kosten. Vraag eens aan pompelsien anders :)

dresse

Legacy Member
ah, oei ja das 2*1GB... Achja, er zullen er ook wel 2 of 4GB versies zijn...

Annywayz, hoor just datk beter nog ff wacht met mac pro omdat er blijkbaar een update aankomt... Wist niet dat de mac pro al een jaar niet meer vernieuwd is? Ik nam aan dat die samen met de macbook pro vernieuwd was... niet dus :(.

Iemand een idee wanneer die update er door zou komen? Tot januari kan'k nog wachten, maar niet meer tot april ofzo...

b0rt

Legacy Member
dresse zei:
ah, oei ja das 2*1GB... Achja, er zullen er ook wel 2 of 4GB versies zijn...

Annywayz, hoor just datk beter nog ff wacht met mac pro omdat er blijkbaar een update aankomt... Wist niet dat de mac pro al een jaar niet meer vernieuwd is? Ik nam aan dat die samen met de macbook pro vernieuwd was... niet dus :(.

Iemand een idee wanneer die update er door zou komen? Tot januari kan'k nog wachten, maar niet meer tot april ofzo...
99% zeker januari.

dresse

Legacy Member
dus 99% zeker dat het aangekondigd wordt in januari, of 99% zeker dat vanaf januari ge al effectief nieuwe mac pro's kunt kopen?

Dan ga'k mss best wel wachten...
Zijn die nieuwe machientjes dan tegen dezelfde prijs als nu?

b0rt

Legacy Member
prolly aangekondigd en direct leverbaar :) hooguit een week of 2 wachten bij verzending.
Normaal gezien zijn de prijzen hetzelfde ja, maar dan veel sneller.

dresse

Legacy Member
dan sukkel ik nog wel effe verder met deze rommel tot januari...

Flipkikker

Legacy Member
dresse zei:
dan sukkel ik nog wel effe verder met deze rommel tot januari...

Was er eigenlijk een reden dat ge per se een Mac zou kopen?

Want ik las dage zelf pc's in mekaar kunt steken, dan kunde toch voor een veel lagere prijs zo'n werkmonster fixen? :)

Of wilt ge met Final Cut werken?

(is een vraag puur uit interesse hoor, omdatk voor mezelf momenteel vooral nadelen zie bij de aankoop van een Mac)

dresse

Legacy Member
-final cut pro
-deftige ondersteuning van 64bit (windows heeft wel een 64bit versie maar bijna geen enkel programma is in 64bit geschreven waardoor ge het bijna niet kunt gebruiken. Hierdoor blijft ge vastzitten aan die max van 3.25gb ram, en ik wil er 8... Mac draait 32 en 64bit programma's door elkaar en kan windows 32 en 64 in bootcam draaien).
-De hogere prijs dat ge er tweedehands nog voor krijgt, waardoor het eigenlijk niet zo heel duur is.
- nieuwsgierigheid naar het 'zoveel betere en stabielere OS'

Piru

Legacy Member
In mijn geval: ik ben lang voorvechter voor WINPC geweest, maar ben dat hier nu allemaal aan't buitensjotten. Heb altijd men eigen Desktops in elkaar gestoken en een merklaptop gehad, ben tech-savvy en kan heel wat brol troubleshooten. De mindere kostprijs is me echter de typische miserie niet meer waard.
B.v. Gisteren wil ik nog eens iets gamen en menne PC vertikt het om in Vista te booten. Bootmgr is missing. Why? Er zat een extra data-disk in men PC die nu in men Mac steekt, daar stonden blijkbaar de bootrecords op. Go figure, mbr op een schijf waar het OS niet opstaat? Vista om zeep dus -> Reinstall.

Mac zit over het algemeen beter (simpeler) in elkaar, van operating system en programma's tot de hardware. Het heeft bij mij ook efkes geduurd, maar ik wil voor mijn professionele werkomgeving niet terug naar PC. Alleen al om Time Machine b.v.

Xoliul

Legacy Member
dresse zei:
-deftige ondersteuning van 64bit (windows heeft wel een 64bit versie maar bijna geen enkel programma is in 64bit geschreven waardoor ge het bijna niet kunt gebruiken. Hierdoor blijft ge vastzitten aan die max van 3.25gb ram, en ik wil er 8... Mac draait 32 en 64bit programma's door elkaar en kan windows 32 en 64 in bootcam draaien).

Photoshop is er anders nog niet in 64bit, gogo betere ondersteuning :p En "bijna geen enkel" is wel relatief hoor: ik draai zo goed als alles dat ik nodig heb in 64bit nu.

dresse

Legacy Member
ja, maar ze zeiden mij in de mac shop dat de 32bit programma's ook de volledige hoeveelheid ram konden gebruiken onder mac...Weet wel ni of da klopt, kan een verkoopspraatje geweest zijn...

Ma op mac kunt ge tenminste de 32bit programma's nog installeren... Als ge voor win64 kiest dan zit ge er aan vast en kunt ge niks meer doen met uw 32bit programmas... (mij verteld door de eigenaar van netsquare pc shop... ben niet zo vertrouwd met 64 en 32 bit... :) )

dresse

Legacy Member
ok,na research zou ik eens moeten gaan klagen bij die mac 'genious'. Blijkbaar ondersteund mac geen 64bit windows in bootcamp? of wel ondertussen? Ik las zoiets op een forum...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan