Archief - Nieuwe Macbook Pro's & Cinema Displays

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NAGD

Legacy Member
De 724 van Lacie lijkt mij het enige pro alternatief maar zal wel een pak duurder zijn :s

MaVaCa

Legacy Member
Ik snap de keuze ook niet van Apple.

Er waren al klachten dat je niet meer mat of glanzend kon kiezen op de iMacs. Daar kregen wij altijd de uitleg van Apple dat het consumer products waren de meer professionele gebruiker naar de Pro reeks moest overstappen. Ja, misschien ergens wel nog logisch.

En ik kan je verzekeren dat de glanzende schermen op de iMacs een bitch zijn kwa kleur weergave en kijkhoek. Avondschool waar ik fotografie doe heeft er zo een paar staan en het is zogoed als onmogelijk daar correcte aanpassingen op je foto's toe te passen (en ja die worden regelmatig gekalibreerde zoals al de schermen in dat atelier)

Enige wat ik nu zie dat ze mensen verplichten een bijkomend scherm aan te schaffen, geen ACD, maar zoals NAGD hierboven zei, een deftige variant van Lacie ofzo.

m-be

Legacy Member
Hoe kalibreren jullie die daar? Met een EyeOne of vergelijkbare specrometer? Of met een ander tooltje? En in vergelijking met andere schermen daar?

Ook om rekening mee te houden: welke iMacs zijn't? enkel de 24" is geloof ik uitgerust met PVA-panelen, de andere zijn TN en dus sowieso slecht.

wouter_dc

Legacy Member
op mijn 24" heb ik absoluut niet te klagen over kijkhoek en kleuren

dresse

Legacy Member
Kga me binnenkort ne macbook pro aanschaffen omdatk echt wel met final cut moet leren werken.
Maar ben nu in de mediamarkt gaan zien, en da blinkend gedoe is echt degoutant...
Is er al een oplossing ofzo? Een folie'ke ofzo? :)

Enig nieuws over dat ze toch macbooks met mat scherm gaan uitbrengen?

Wel duur eigenlijk... Nen macpro met 8core kost maar ne scheet meer...

GeeKer

Legacy Member
Ge kunt da glas er gewoon afhalen. Wij gaan da binnekort me wa imacs doen, kzal fotokes nemen.

dresse

Legacy Member
het glas van ne macbook pro halen?
Da leek me toch ni zo heel eenvoudig eigenlijk... :) Leek me goed stevig in elkaar te zitten... Allé, da mag ik toch hopen voor die prijs...

GeeKer

Legacy Member
Mijn beste dresse, met genoeg ballen is alles mogelijk :p

Filmpje de-assamble mbp : YouTube - MacBook Pro Inside & Out
Hier zie je dat je het glas ervan verwijderbaar is.

Hier het glas
attachment.php


En hier de mbp zonder het glas
attachment.php


Vanzelfsprekend moet je dan wel een custom stuk laten maken dat in de plaats komt waar het glas zat. (en da ni uit glossy materiaal late make!:p)

Het is dus zeker doenbaar, wij gaan het met een koppel imacs doen. Ik denk dat het voor zich spreekt dat een mbp net iets fragieler is, en indien deftig geconfigureerd ook een pak duurder. Als je met het glossy scherm kan leven zou ik het afraden, tenzij je handig bent van nature? :)

dresse

Legacy Member
ok, daar ga ik me dus niet aan wagen.
Ik zou graag nog garantie hebben :)

Ben wel geschrokken van die macbook pro prijzen... ietwat ok geconfigureerd komen die even duur als een mac pro met een 8core... Dan kan'k beter nen octo kopen... Maja, ik wil iets mobiel :(
Als ge in een macbook pro ander geheugen steekt dan dat van mac, hebt ge dan nog garantie? en doen ze dat in een macshop?

DieselPower

Legacy Member
Ja ge hebt nog garantie dan. Is heel simpel te doen en ik raad u ook aan om da ni bij apple te kopen aangezien het op een ander 40 a 60 euro kost voor 2x 2gig. Kijk wel dat juist is eh :)

Piru

Legacy Member
Wat een lelijke mat.

En idd die prijzen liggen nogal hoog; met wat chance kunde u nog nen bargain doen op de vorige 2.4 GHz (1500 eur)

Strawberry

Legacy Member
omdat de meeste mensen daarmee werken :p

mac pro is echt kick ass
en die prijzen zijn cva, zeker nu de ram niet astronomisch duur meer is
toen ik mijne kocht was da gewoon 4 of 5 keer de normale prijs
kweet niet wat ge wil doen in final cut ma de mac pro kan wel een pak meer sleuren als een macbook pro en ge kunt er schijven in stoppen video vreet ruimte

vincentvc

Legacy Member
Strawberry zei:
omdat de meeste mensen daarmee werken :p

ma ist dan kwestie van meute volgens of eerder dat het beter werkt als adobe premiere of sony vergas?

Strawberry

Legacy Member
denk dat da vroeger beter werkte
premiere is toch nog maar een paar jaar cool
en nu mss wel interessanter door de integratie in cs3, after effect enz

b0rt

Legacy Member
ik heb vroeger met premiere CS1 gewerkt, en nu met final cut pro.
Ik weet niet precies waarom maar final cut pro is zoveel beter dan premiere, het voelt gewoon logischer en vlotter.

(echte pro's gebruiken avid :unsure: )

dresse

Legacy Member
Elke studio waar ik al gesolliciteerd heb als job 'cameraman/monteur' vraagt of ik met final cut kan werken. Ook al weet ik dat ik dat program wss wel doorheb na een paar dagen aangezien alle montageprogramma's vrij hard op elkaar gelijken.. toch moet ik dan zeggen datk daar nog niet mee gewerkt heb en kiezen zij iemand die er al wel mee gewerkt heeft...

Lang geleden dat ik met premiere gewerkt heb, weet niet hoe het er nu uitziet, maar als final cut op avid lijkt (wat ze wel eens zeggen) is avid wel wat meer gericht op echt lange producties monteren lijkt me... Ik hoop wel dat het er niet te hard op lijkt, want avid zuigt echt kakhard!

Alsk ne mac koop denk'k dat het de macbook pro wordt van 1800€... Is toch nog altijd iets goedkoper dan 2500 voor de mac pro... Ik koop wel een paar externe terra's om het gebrek aan hdd's op te vangen... Moet gewoon iets nieuw hebben dringend, want moet een paar full hd clips gaan monteren, en met mijn 3200+ single core van 4 jaar geleden gaat da wa te traag gaan...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan