Archief - Nieuwe Macbook Pro's & Cinema Displays

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vincentvc

Legacy Member
Je moet dan ook geen rommel kopen, he. Netjes je pctje zelf samen stellen, dan zit je haast nooit in de problemen. Alvorens je dat doet moet je natuurlijk wel iets van hardware kennen, maar dat mag miniem zijn want met een beetje research kom je al ver genoeg.
Zo kan u pc rond de 4 jaar mee, als je up-to-date wilt blijven in het game-wereldje. Zo niet gaat hij nog langer mee.

Heb dat praatje nog al eens gehoord, en zou niet weten wie dat de wereld heeft ingestuurd. Maar vind ik toch wel één van de belachelijkste argumenten mac vs pc-gewijs ooit.

MetalG

Legacy Member
kgaan binnekort nen tv kope vo op mn kamer, is zien hoe mn mac eruit ziet op full hd :D

dresse

Legacy Member
Wie heeft er iets gezegd van in de problemen zitten?
Ja als ge nen deftige in elkaar steekt gaat die 4 jaar mee, das ook mijn punt niet. Mijn punt is dat de tweedehands prijzen van een mac gewoon veel hoger liggen dan de tweedehands prijzen van een pc.

En dat is volgens mij vrij logisch aangezien als ge bij pc het beste van het beste koopt is da na een maand al 50% goedkoper. Als ge bij mac het beste van het beste koopt blijft dat dezelfde prijs tot ze met een nieuw model uitkomen...

En dat heeft niemand de wereld ingestuurd, dat heb ik gewoon gemerkt bij het zoeken naar een tweedehands mac... Ge betaald nu nog 1800 voor een quad van de vorige generatie...
En als ge mijn punt weer wilt ontkennen, vind me dan een 350mhz pc die nog voor 500€ de deur uit gaat of een 1800mhz die nog voor 900€ de deur uit gaat... :)

Btw, ik steek men pc's al zelf in elkaar sinds ik 15 ben...

Piru

Legacy Member
True, heb overlaatst een Dual G5 2.7 tweedehands gekocht; aangeraden tweedehandsprijs 1100 euro, machien is van 2005... Heb wel een goeie deal gedaan ermee door neit de aangeraden prijs te betalen ;).

Mac is duur tweedehands en is duur nieuw, dusjah... :)

Nog een raad als ge HD Video wilt gaan editen is een goeie videoverwerkingskaart niet onaangemaam. Dat kost ook wel geld, maar dan kunde wel netjes in real time vanalles doen. Bekende merken daarin zijn de Decklink BlackMagic kaarten (silly name, I know), daar werkte ik op ACE ook mee in een G5.

dresse

Legacy Member
nu vooral aant twijfelen tussen de mac pro quad voor 1800€ of de octo van 2200€ (beide met lerarenkorting...)
Is het het extra geld waard? Of kan'k die extra euro's beter sparen voor zo'n video bewerkingskaart :)

Flipkikker

Legacy Member
dresse zei:
nu vooral aant twijfelen tussen de mac pro quad voor 1800€ of de octo van 2200€ (beide met lerarenkorting...)
Is het het extra geld waard? Of kan'k die extra euro's beter sparen voor zo'n video bewerkingskaart :)

Wat is je bedoeling ermee?

Renderen met 8 cores en voldoende ram klinkt als een hemel voor mij :p
Probleem is wel dat 400 euro bijsmijten énkel voor die processor wat veel lijkt...

Alst is om te renderen/je software gebruikt die extra cores dan kan het wel enorm veel tijd schelen voor je deadlines te halen hé ;)

dresse

Legacy Member
mijn doel... Niet gefrustreerd raken door lange rendertijden. Realtime HD kunnen editen met al men color corrections enzo erop en niet langer voor mijn pc te moeten zitten dan nodig. Hoe trager men pc is, hoe langer ik aan 1 project werk,hoe meer gefrustreerd ik raak en hoe slechter voor mijn rsi... :)
3D enzo ga'k ni meer doen. Hij gaat dus eigenlijk alleen gebruikt worden voor final cut en after effects. Bedoeling is om meer opdrachten te kunnen binnenhalen (videoclips, bedrijfsfilmpjes, reportage werk, ...) en zo snel (en dus goedkoop) en kwalitatief mogelijk te kunnen afwerken.

hoop ook minder tijd te verliezen met operating system stuff (updates, virusscanners, onderhoud, clean houden van systeem, ...) en mijn computer tijd enkel te beperkten tot werk. (en jullie modereren off course :) )

tomh

Legacy Member
then get a mac pro.
serieus, sinds ik alle laatste updates hier op mn macboopro eb gedaan gaat die rete traag, battery health omlaag naar 40-50%.
kmoet nen halven dag wachte eer een A3 bestand open is enzo.. shit man, kwil ne nieuwe :p

dresse

Legacy Member
leg 400€ bij in de mijne en ge moogt elke zaterdagnamiddag uw A3's erop komen openen!

btw: vind uw idee van uw site wel cool! Ben ook op zoek naar iets simpel en sympathiek...

Flipkikker

Legacy Member
Denk mss ook aan 2 pc's :unsure:
(desnoods op iets langere termijn)

Ik vind het héél frustrerend om op men pc te werken terwijl hij aan het renderen is,
onbruikbaar gewoon, en dit terwijl ik bij een naderende deadline terwijl ander pc werk moet doen.

Daardoor stel ik tegenwoordig altijd renderen uit tot op het laatste moment, wat de kwaliteit van men renders natuurlijk niet bevoordeeld :s

Vanavond nu wel bezig aan een test:
Hier op kot een quad core staan, zelfde specs als de quad core thuis (iets recenter hier wel), maar evenveel ram ^^

Via VNC maak ik verbinding met die pc thuis, ik stuur men files via men ftp door (3d modellen zijn slechts 100tal kB's),
ik kan men instellingen wijzigen, kleuren controleren in Full colour modus als dat nodig is en via ftp men renders terug opvragen :)

Het voordeel is dat ik op deze pc nu kan doorwerken aan een ander project, Indesign en photoshop kan opstarten etc etc :D

dresse

Legacy Member
cool ^^

mja, ik hou deze pc zowiezo nog om eventueel op te werken als men mac aant renderen is. Heb al men oude pc's trouwens nog en gebruik ze allemaal :). ene om films op te kijken in de fitnesskamer, ene om tv en films op te kijken in de slaapkamer en deze in de werkkamer... Als men mac er komt, misschien ook ene in de badkamer sie :)

Flipkikker

Legacy Member
dresse zei:
cool ^^

mja, ik hou deze pc zowiezo nog om eventueel op te werken als men mac aant renderen is. Heb al men oude pc's trouwens nog en gebruik ze allemaal :). ene om films op te kijken in de fitnesskamer, ene om tv en films op te kijken in de slaapkamer en deze in de werkkamer... Als men mac er komt, misschien ook ene in de badkamer sie :)

Zeker bijhouden en ook clean + gebruiksklaar houden :)
Kvind het spijtig datk hier op kot geen 2 pc's heb, maar via internet lijkt me nu ook wel een goei oplossing,
kben benieuwd ofk hem volgende week zo zal gebruiken.

In principe zou ik nu ook Distributed Rendering kunnen doen over alle thuispc's, maar om dat te beheren hebk wel enkele kaderkes nodig ^^

Welke grafische kaart zit er eigenlijk in zo'n Mac Pro?

General Lee

Legacy Member
Flipkikker zei:
Welke grafische kaart zit er eigenlijk in zo'n Mac Pro?
Tot 4 Radeon 2600 XT's 256MB, of een 8800 GT 512MB of een Quadro FX 5600 1.5GB

tomh

Legacy Member
dresse zei:
leg 400€ bij in de mijne en ge moogt elke zaterdagnamiddag uw A3's erop komen openen!

btw: vind uw idee van uw site wel cool! Ben ook op zoek naar iets simpel en sympathiek...

search for indxr
kben bezig aan een andere.. ma kheb deze dan 'voorlopig'

dresse

Legacy Member
General Lee zei:
Tot 4 Radeon 2600 XT's 256MB, of een 8800 GT 512MB of een Quadro FX 5600 1.5GB

Kunt ge daar er ook van bijsteken die da ni van de mac winkel komen, of zijn da speciale kaartjes alleen voor de mac?

m-be

Legacy Member
de kaartjes zijn ni "speciaal" dacht ik, maar er moeten wel mac drivers zijn natuurlijk...

dresse

Legacy Member
misschien ga'k voor deze config gaan:

* Twee 3,2-GHz quad-core Intel Xeon-processors
* 32GB (8x4GB)
* Mac Pro RAID-kaart
* 1TB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s
* 1TB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s
* 1TB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s
* 1TB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s
* NVIDIA Quadro FX 5600 1.5GB
* Twee 16x SuperDrives
* Apple Cinema HD Display (30-inch flat-panel)
* Apple Cinema HD Display (30-inch flat-panel)
* Apple Wireless Mighty Mouse
* Draadloos toetsenbord (Belgisch) & Gebruikershandleiding (Engels)
* AirPort Extreme Card (Wi-Fi)
* Apple USB Modem
* Quad Channel 4Gb Fibre Channel PCI Express Card
* Mac OS X Server (Unlimited Client) English
* Xsan 2 (English)
* iWork '08 voorgeïnstalleerd (Franse versie)
* Final Cut Express voorgeïnstalleerd (Franse versie)
* Aperture voorgeïnstalleerd (Engelse versie)
* Logic Express voorgeïnstalleerd (Franse versie)
* FileMaker Pro 9 voorgeïnstalleerd (Nederlandse versie)
* Jaarabonnement Family Pack (Engels)
* AppleCare Protection Plan for Mac Pro (w/or w/o Display) - Auto-enroll


komt op 25.072,94 € :)
stel u voor... een miljoen gaan betalen voor ne computer :lol:

DieselPower

Legacy Member
ViniMan zei:
Je moet dan ook geen rommel kopen, he. Netjes je pctje zelf samen stellen, dan zit je haast nooit in de problemen. Alvorens je dat doet moet je natuurlijk wel iets van hardware kennen, maar dat mag miniem zijn want met een beetje research kom je al ver genoeg.
Zo kan u pc rond de 4 jaar mee, als je up-to-date wilt blijven in het game-wereldje. Zo niet gaat hij nog langer mee.

Heb dat praatje nog al eens gehoord, en zou niet weten wie dat de wereld heeft ingestuurd. Maar vind ik toch wel één van de belachelijkste argumenten mac vs pc-gewijs ooit.
Bahahaha :rofl:

Dieper ga ik er niet op in gaan :)

Legendary d.C.

Legacy Member
dresse zei:
misschien ga'k voor deze config gaan:

* Twee 3,2-GHz quad-core Intel Xeon-processors
* 32GB (8x4GB)
* Mac Pro RAID-kaart
* 1TB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s
* 1TB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s
* 1TB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s
* 1TB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s
* NVIDIA Quadro FX 5600 1.5GB
* Twee 16x SuperDrives
* Apple Cinema HD Display (30-inch flat-panel)
* Apple Cinema HD Display (30-inch flat-panel)
* Apple Wireless Mighty Mouse
* Draadloos toetsenbord (Belgisch) & Gebruikershandleiding (Engels)
* AirPort Extreme Card (Wi-Fi)
* Apple USB Modem
* Quad Channel 4Gb Fibre Channel PCI Express Card
* Mac OS X Server (Unlimited Client) English
* Xsan 2 (English)
* iWork '08 voorgeïnstalleerd (Franse versie)
* Final Cut Express voorgeïnstalleerd (Franse versie)
* Aperture voorgeïnstalleerd (Engelse versie)
* Logic Express voorgeïnstalleerd (Franse versie)
* FileMaker Pro 9 voorgeïnstalleerd (Nederlandse versie)
* Jaarabonnement Family Pack (Engels)
* AppleCare Protection Plan for Mac Pro (w/or w/o Display) - Auto-enroll


komt op 25.072,94 € :)
stel u voor... een miljoen gaan betalen voor ne computer :lol:

Ik denk dat je daarmee wel een paar jaartjes mee zoet bent:p

Zouden ze veel van die configs verkopen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan