eniac zei:
Lijkt me duidelijk dat de discussie over code op zich gaat en niet over externe frameworks
Als je het grotere geheel bekijkt heb je gelijk.
wat is code op zich nog tegenwoordig (want dan mag je alles van java.util.* en STL enzo er ook uitsmijten he).
Het enige nadeel dat ik dan ondervind bij java is dat objectcreatie een nogal grote overhead heeft. Dat is pijnlijk in sommige algoritmen waar je toch wel complexere toegang wilt hebben en op datasets van 10000en objecten wilt werken.
Das echt het enige in de kerntalen waar ikzelf duidelijk verschil merk in performantie, en dat is voornamelijk een gevolg van de oude GC modellen van java (ik mis een 'struct' achtige constructie in java). Verdere performance issues liggen meestal aan de gebruikte libraries.
Verder: op BAPC hebben wij vorige keer in java gewerkt, daar heb je dus wel degelijk vrij zware algoritmen & uitgebreide datastructuren. Nooit snelheidsproblemen mee gehad, onze antwoorden waren ook altijd binnen de zoveel seconden goed of afgekeurd, het is dus zeker niet dat we daar met een performance loss van *10 ofzo zaten.