Archief - most favourite java coding tool

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
Cycloon zei:
"Een mindere prestatie" dan beter? :)

Ik ga zonder meer akkoord met de stelling dat C++ algemeen gezien beter zal presteren dan Java, mits goed programmeren.

Het is alleen dat je nog teveel ziet beweerd worden dat Java traag is, vaak door mensen die er weinig ervaring mee hebben. Daar erger ik me een beetje aan.

KO

Legacy Member
Hoho jongens dit was totaal mijn bedoeling niet.
Ik werk zelf liever in java als in c++ wegens het gemak en de ontwikkelingssnelheid.

Ik bedoelde eigenlijk alleen dat ik meer voldoening haal als ik hetzelfde in c++ doe, wat ook in Java had gekunt. Meestal (bijna altijd) zal mijn c++ oplossing performanter werken. Ik kan me natuurlijk nog niet uitspreken over de echte wereld.

killgore

Legacy Member
eniac zei:
Ik ga zonder meer akkoord met de stelling dat C++ algemeen gezien beter zal presteren dan Java, mits goed programmeren.

Ik zou echt opletten met dergelijke statements. Voor veel types applicaties hangt uw performantie immens af van de implementatie van de meegeleverde bibliotheken (of dat nu toolkits, middleware of volledige frameworks zijn). En natuurlijk een groot deel van uw compiler ook.

eniac

Legacy Member
Lijkt me duidelijk dat de discussie over code op zich gaat en niet over externe frameworks :)

Als je het grotere geheel bekijkt heb je gelijk.

killgore

Legacy Member
eniac zei:
Lijkt me duidelijk dat de discussie over code op zich gaat en niet over externe frameworks :)

Als je het grotere geheel bekijkt heb je gelijk.

wat is code op zich nog tegenwoordig (want dan mag je alles van java.util.* en STL enzo er ook uitsmijten he).

Het enige nadeel dat ik dan ondervind bij java is dat objectcreatie een nogal grote overhead heeft. Dat is pijnlijk in sommige algoritmen waar je toch wel complexere toegang wilt hebben en op datasets van 10000en objecten wilt werken.

Das echt het enige in de kerntalen waar ikzelf duidelijk verschil merk in performantie, en dat is voornamelijk een gevolg van de oude GC modellen van java (ik mis een 'struct' achtige constructie in java). Verdere performance issues liggen meestal aan de gebruikte libraries.

Verder: op BAPC hebben wij vorige keer in java gewerkt, daar heb je dus wel degelijk vrij zware algoritmen & uitgebreide datastructuren. Nooit snelheidsproblemen mee gehad, onze antwoorden waren ook altijd binnen de zoveel seconden goed of afgekeurd, het is dus zeker niet dat we daar met een performance loss van *10 ofzo zaten.

MilM

Legacy Member
Met stellingen als "Java zal nooit goeie performantie halen" moet je opletten en zal je natuurlijk commentaar krijgen.
Het is een weinig doordachte (en slechte) opmerking.

Ik ga mij niet uitspreken over het verschil in snelheid tussen talen (ken ik te weinig van), maar het is niet omdat taal A in een bepaalde context sneller is dan taal B, dat taal B daarom geen goeie performantie heeft.

Idem => Het is niet omdat een Ferrari Enzo sneller is dan een Ferrari F430, dat de F430 daarom "geen goeie performances" heeft ;)

WHiSPy

Legacy Member
Cycloon zei:
Kom anders ook eens achter :)

Wie is er begonnen met 'n benchmark van java 1.4? Je kan misschien een beetje bijlezen over 't feit dat ze met java 7 bezig zijn om de hele startup time drastisch terug te brengen. :p

De rest ga ik mij niet mee bezig houden. Deze discussie stinkt iets te hard naar de comments op theserverside: fanboy die java wat probeert af te breken en steeds op dezelfde vage toestanden terugvalt.

solefly6

Legacy Member
terrug on topic anders? :p

IntelliJ ftw! Ni normaal hoe vet al die shortcuts zijn. In het begin is het zeker wat wennen maar na een tijd kan je je niet meer inbeelden wat je zonder zou doen.

killgore

Legacy Member
off-topic, off-topic.

Das wel degelijk interessant dergelijke discussies, kunde pro- en contras van sommige talen te weten komen, en die hebde soms wel nodig :-).

Zolang de zaken deftig onderbouwd zijn natuurlijk en het niet ontaard in een ordinaire flamewar.

eniac

Legacy Member
solefly6 zei:
IntelliJ ftw! Ni normaal hoe vet al die shortcuts zijn.

Shortcuts = hotkeys? Lijkt me dat elke deftige editor die wel heeft. In Eclipse is er een enorm arsenaal aan keycombo's voor zowat alles wat je wil :)

Messias.

Legacy Member
Swing is sloom, HotSpot bloedsnel. Waarschijnlijk de beste VM op de markt. Er zit dan ook wel 500 manjaren in verwerkt. ;) Bovendien zijn bij JIT compilatie een aantal optimalisaties mogelijk die niet mogelijk zijn bij statische compilatie, dus in specifieke gevallen zal een VM sneller zijn dan een compiler die rauwe machinecode uitspuwt.

Ik begin steeds meer fan te worden van NetBeans trouwens. Net enclojure ontdekt, een plugin die code completion en een goeie repl aanbiedt voor het geniale Clojure. Lisp done right.

solefly6

Legacy Member
eniac zei:
Shortcuts = hotkeys? Lijkt me dat elke deftige editor die wel heeft. In Eclipse is er een enorm arsenaal aan keycombo's voor zowat alles wat je wil :)

Ja 't zijn de hotkeys die ik bedoel, en inderdaad eclipse heeft er ook heel wat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan