Archief - most favourite java coding tool

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Emerxill

Legacy Member
Eclipse, IntelliJ en Netbeans, allemaal hebben ze voor- en nadelen tov elkaar. Moest er nu iemand een IDE schrijven met alle voordelen van ze alle3, heb ik mijn favoriete IDE :)

BartDP

Legacy Member
op school (in den tijd) Eclipse
voor eindwerk NetBeans
Stage UZ Brussel IntelliJ
zoals hierboven al staat: allen voor en nadelen
nu: Eclipse by SAP :( how low can you go

MacK

Legacy Member
Eclipse ..

Liefst werk ik met Maven2, en genereer ik daaruit de Eclipse project files.

Temmer

Legacy Member
Eclipse (die reply van "half vergroeid", beschrijft exact mijn gevoel).
Netbeans 5.5 nog gebruikt gehad, nog nooit zoveel op gevloekt als eender welk ander programma.
En in een lang verleden ook nog met IntelliJ gewerkt, was ik ook heel content van, alleen spijtig van de license...

TiZon

Legacy Member
Together For Eclipse, hoewel dat nog wel wat flaws heeft in de 2008-versie.

KO

Legacy Member
Ook Eclipse hier... Als ik verplicht ben tot de verschrikkelijke traagheid van java.

WHiSPy

Legacy Member
=[KO]=;10966770 zei:
Ook Eclipse hier... Als ik verplicht ben tot de verschrikkelijke traagheid van java.

Je beseft hopelijk wel dat die traagheid dan eerder van jou af hangt? :)

Cycloon

Legacy Member
WHiSPy zei:
Je beseft hopelijk wel dat die traagheid dan eerder van jou af hangt? :)

Java is nu niet echt de meest performante taal die ooit ontwikkeld is...

eniac

Legacy Member
Het hele "java is wa kei-onperformant" is nogal 2001 hoor. Begint afgezaagd te raken, en hoe langer hoe incorrecter.

Reiko

Legacy Member
Ik verkies NetBeans.

Ik heb met Eclipse gewerkt voor een tijdje maar toen ik het eens wou installeren onder Vista 64-bit kreeg ik het niet werkend. Eclipse bleef maar beweren dat er geen JDK aanwezig was. Ik heb verschillende JDK's geprobeerd, ik heb de omgevingsvariabelen in Vista juist ingevuld, ... Er was helemaal geen reden voor om geen JDK te vinden.
Toen uit "noodzaak" NetBeans geprobeerd. Ze zaten toen aan versie 6.3 (nu aan 6.5) en sindsdien nooit meer met Eclipse gewerkt.

Alles wat ik tot nu toe nodig heb gehad werkt perfect in NetBeans en Netbeans voelt meer aan als een netjes afgewerkt programma.
Daarbij is het ook perfect mogelijk om je Eclipse workspace te integreren in NetBeans. Dus ik raad de Eclipse gebruikers aan om het eens uit te proberen. Ik was in ieder geval verkocht.

Emerxill

Legacy Member
eniac zei:
Het hele "java is wa kei-onperformant" is nogal 2001 hoor. Begint afgezaagd te raken, en hoe langer hoe incorrecter.
En zelfs daarvoor was dat een uitspraak voor mensen met een schoolse kennis van Java.
Mja, wa wilt als ze nooit verder zijn geraakt dan een GUI-ke inelkaar te boksen in Java...daar was (en is eigenlijk nog een stuk) Java niet geweldig performant nee...

Cycloon

Legacy Member
Java zal nooit een goede performantie halen als semi-interpreter taal, toch niet de performantie die je haalt met de meeste gecompileerde talen. "Nadeel" is dan wel dat je code niet direct multiplatform is (mja tbh, who cares).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan