Archief - LAYOUT: Film-Freak

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rvl

Legacy Member
en de prijs voor het slechtste slice werk heb je wel verdient :niceone:
achtergronden met effe kleur kan je gewoon in css al zetten.
Ofwel gebruik je divs als opmaakstructuur of wel tables maar niet tables waar divs instaan en daar terug tables in etc. Hier zit u fout ook en met deze html ga je niet snel de oplossing vinden, opnieuw beginnen en zet alles ook es in een mooi css bestandje dan gaat het nog overzichtelijker worden ipv alles in u tags te definiere.

steinerwarrior

Legacy Member
achtergronden met effe kleur kan je gewoon in css al zetten
Wat bedoel je? Men achtergrond is geen effe kleur maar een patroon.

divs als opmaakstructuur of wel tables maar niet tables waar divs instaan en daar terug tables in etc.

Ik moet toch wel met tables nog werken. Anders als ik alleen met div's werk dan is er geen mogelijkheid om men slices als achtergrond in te stellen, maar met div's kan ik ze alleen als afbeeldingen (img) instellen. Ik moet de mogelijkheid hebben om over men slices te schrijven en dit is alleen mogelijk als ik men afbeeldingen als achtergrond kan instellen. Of niet?
Vb.:
<div>
<img src="vb.jpg"></img>
</div>

zet alles ook es in een mooi css bestandje

Men css staat toch in een stylesheet bestand?

Obliv`

Legacy Member
- dat patroon kan je nog verkleinen tot 4*4 px ofzo en dan de achtergrond laten herhalen op zowel x als y as
- een div heeft de eigenschap: background-image, dus das perfect mogelijk.
- een img tag als als volgt: <img src="pathNaarBestand" alt="hoverTekst" />, en als je die image zo zet, kan je er niet over schrijven. Alleen als ze als background-image is ingesteld.

steinerwarrior

Legacy Member
dat patroon kan je nog verkleinen tot 4*4 px ofzo en dan de achtergrond laten herhalen op zowel x als y as

Dat heb ik gedaan maar met een 5*5px. De reden waarom in in men body tag background attribuut heb gebruik is omdat toen ik men css code in een apart bestand zette, hij <body class="backgroundpattern-repeat-both" > niet uitvoerde (vond ik ook wel raar) terwijl al de andere css code erbuiten werkte

een div heeft de eigenschap: background-image, dus das perfect mogelijk.

Jah ik dacht da dat alleen bij body was, dit stond ook zo op w3school.
Tis daarom dat ik met tables in men div's heb beginnen werken om dit probleem op te lossen. Ervoor had ik alleen maar div's. Dusja kzal dan maar weer terug naar het eerste gaan en werken met background-image in men div's.

Rvl

Legacy Member
steinerwarrior zei:
Wat bedoel je? Men achtergrond is geen effe kleur maar een patroon.



Ik moet toch wel met tables nog werken. Anders als ik alleen met div's werk dan is er geen mogelijkheid om men slices als achtergrond in te stellen, maar met div's kan ik ze alleen als afbeeldingen (img) instellen. Ik moet de mogelijkheid hebben om over men slices te schrijven en dit is alleen mogelijk als ik men afbeeldingen als achtergrond kan instellen. Of niet?
Vb.:
<div>
<img src="vb.jpg"></img>
</div>



Men css staat toch in een stylesheet bestand?

Euhm u verklaring slaagt op nie veel en u site valt wel degelijk gewoon me divs te make. Veder wil ik toch nog zeggen da ge bij een div wel een achtergrond img kunt instellen en dus niet met die <im ... layout zit wa crappy is.
U html code hier goedpraten zou ik echter niet meer proberen aangezien hij echt op nie veel trekt, sorry dat ik het zo moet zegge

steinerwarrior

Legacy Member
Euhm u verklaring slaagt op nie veel en u site valt wel degelijk gewoon me divs te make. Veder wil ik toch nog zeggen da ge bij een div wel een achtergrond img kunt instellen en dus niet met die <im ... layout zit wa crappy is.
U html code hier goedpraten zou ik echter niet meer proberen aangezien hij echt op nie veel trekt, sorry dat ik het zo moet zegge

Eerst had ik ze wel alleen met div's gemaakt. Maar toen ik had geprobeerd met background-image werkte dit niet bij men div's enkel bij men body tag.
Dus ben ik daardoor tables gaan gebruiken. Nu ik weet dat je met div's ook background-image kan gebruiken doe ik gewoon opnieuw beginnen. Moet wel weten dat het de eerste keer is dat ik met div's werk hé. Dusja das prutsen en knoeien. Ik probeer hier helemaal niet goed te praten ik zie men fout in.
div.minimenuunder{
position: absolute;
left: 4px;
top:1292px;
background-image:
url('http://www.c65hosting.be/~greenbert/WARSOFT/images/extra/mini-menu_under.jpg');
width: 764px;
height:33px
}

Is hier iets fout aan de code. Hij geeft men background-image allesinds niet weer.
Dat had ik ook toen ik wou werken met alleen maar div's.

Obliv`

Legacy Member
steinerwarrior zei:
Is hier iets fout aan de code. Hij geeft men background-image allesinds niet weer.
Dat had ik ook toen ik wou werken met alleen maar div's.

9 van de 10 ligt het aan de url naar uw background-image
doe is gewoon: background-image: url("images/extra/...");

steinerwarrior

Legacy Member
9 van de 10 ligt het aan de url naar uw background-image
doe is gewoon: background-image: url("images/extra/...");

Twas gewoon een fout van de server. Het gaat ineens. Had ik dat eerder geweten dan was ik gewoon niet naar tables over gegaan. Maar het gaat nu wel met background-image. Alvast bedankt allemaal. Ik geef jullie wel een seintje wanneer de site helemaal af is met php en al erop en eraan.

steinerwarrior

Legacy Member
vind ik wel een mooie

Ik lieg niet. Een 3-tal uur geleden zag ik men afbeelding niet via background-image. Steek ik terug den pc aan en ga naar de site (zonder iets aan de code te verandert hebben) en wordt de afbeelding wel weergegeven.
Wil je me niet geloven, oké dan. Jouw probleem, niet de mijne


Ja ik dacht dat. Tis wel de eerste keer dat ik met div's werk hé. Dervoor altijd al met tables.
Zou ik je afbreken als jij begint met C++ en DirectX te leren. Neen hoor, ik zou je helpen ipv van je uit te lachen (zo komt het toch over). Maarja swat.

Quilombo

Legacy Member
les exuses sont faits pour s'en servir =p
ging er bij mij gewoon om da je hier nie moe komen zeggen dat dat op w3schools stond want daar geloof ik niks van

zeg dan dat je DACHT dat dat op w3schools stond ;)
altijd correct he, die Quilombo :D

je thread heeft trouwens meer views als de rules en prefixen thread :p
zit uw f5 key vast ;) ?

Zero Grav

Legacy Member
steinerwarrior zei:
Een 3-tal uur geleden zag ik men afbeelding niet via background-image. Steek ik terug den pc aan en ga naar de site (zonder iets aan de code te verandert hebben) en wordt de afbeelding wel weergegeven.

Dat zal niet aan de server gelegen hebben maar aan je cache vermoed ik. Met zo'n problemen kan je best eens op CTRL+F5 rammen.

@ Others, be nice of kom achteraf niet klagen over al die andere threads waar niets aan ontwerpen wordt aangepast als er commentaar op gegeven wordt.

steinerwarrior

Legacy Member
Zeg kzit nog met een probleem. Het bovenste mini-menu met Home|ZOeken|Help wordt in Firefox perfect weergegeven volgens grootte en wordt niet herhaald. Terwijl in IE zie je het bovenste deel van het menu terug herhaald worden. Mijn width en height van de div zijn correct ingesteld volgens de werkelijke grootte van dat menu. (en ja in Firefox heeft hij het ook perfect weer).

DIV.minimenu
{
POSITION: absolute;
TOP: 24px;
LEFT: 644px;
BACKGROUND-IMAGE: url(http://www.c65hosting.be/~greenbert/WARSOFT/images/extra/mini-menu_head.jpg);
HEIGHT: 15px //correcte height
WIDTH: 115px; //correcte width
}

Hoe komt dit ?

Obliv`

Legacy Member
Ik denk dat er iets mis is met je host ;)

Het laden duurt hier zo'n 10-tal minuten :)

steinerwarrior

Legacy Member
Ik denk dat er iets mis is met je host.
Het laden duurt hier zo'n 10-tal minuten
Ja, tis een server van een vriend. Maar binnekort verander ik naar een snellere. Wel raar dat het zoooo lang duurt, bij mij is dat in 3 sec. geladen netlijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan