Archief - laptop voor designer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member
Pfff, als ze nu is zouden zeggen dat hun nieuwe mac's er kwamen voor het einde van het jaar zou ik al tevreden zijn! Ik ga namelijk ook Devine studeren, maar zoals op die guide te zien... ik weet niet echt wat te doen.

b0rt

Legacy Member
Xoliul zei:
Geen idee maar die gevallen zijn bekend hoor. Registratie-problemen die zich op Windows PC's niet voordoen.
aangezien ne mac in bootcamp volledig native windows draait zou dat totaal geen verschil mogen maken.

Xoliul

Legacy Member
http://www.popularmechanics.com/technology/reviews/4258725.html?page=4
Hate to burst your bubble, maar als die computers niet on-par zijn kwa performance is dat volstrekt logisch. Voor de desktops vergelijken ze een 2.0ghz T7250 met een 2.4Ghz T7700 (de laatste heeft 266mhz meer aan FSB), dat is een high-end model CPU met een bottom-end cpu vergelijken. Voor de laptops zie ik al helemaal geen reden tot feest, de bootcamp Vista scores zijn nagenoeg gelijk aan die van de Asus als het om dezelfde CPU gaat (maar logisch he, als we naar U4s luisteren).
Al wat ze daar dus aantonen is dat snellere hardware beter presteert dan tragere hardware .... :woohoo:

General Lee

Legacy Member
Xoliul zei:
http://www.popularmechanics.com/technology/reviews/4258725.html?page=4
Hate to burst your bubble, maar als die computers niet on-par zijn kwa performance is dat volstrekt logisch. Voor de desktops vergelijken ze een 2.0ghz T7250 met een 2.4Ghz T7700 (de laatste heeft 266mhz meer aan FSB), dat is een high-end model CPU met een bottom-end cpu vergelijken. Voor de laptops zie ik al helemaal geen reden tot feest, de bootcamp Vista scores zijn nagenoeg gelijk aan die van de Asus als het om dezelfde CPU gaat (maar logisch he, als we naar U4s luisteren).
Al wat ze daar dus aantonen is dat snellere hardware beter presteert dan tragere hardware .... :woohoo:
Er zit dan ook geen magisch stukje hardware in een Mac dat hem sneller doet draaien...

TiB0

Legacy Member
De bubble die ze daar wél doorprikken is dat Macs duur zijn voor wat ze aan boord hebben...

Neen, Macs zijn niet erg goedkoop, maar in de plaats krijg je wel een -relatief- erg snelle machine (véél sneller dan de specs doen verwachten, mede dankzij het besturingssysteem).

En een dual core Mac met 2GHz die op OSX draait en een dual core PC met 2GHz die Windows draait is echt echt echt niet te vergelijken qua performance.

Een gezonde mens koopt een Apple dan ook voornamelijk voor het superieure besturingssysteem... (en ja, er zijn, ver weg, Linuxen out there die minstens even goed zijn)
Dat ze erg goed gebouwd zijn en er fantastisch goed uit zien is dan handig meegenomen.

dOmme zEbra

Legacy Member
to be fair...

ik werk nu al 2 jaar met mac, en ik heb al massaal veel problemen gehad met mijn macbook pro. Met gevolg een rechtzaak tegen switch wegens weigering reparatie e.d. Met andere woorden, ik ben niet echt te spreken meer over de macbooks. Op mijn school (Sint Lucas Antwerpen) heeft 'iedereen' die een macbook heeft er klachten over... Kapot scherm, hardware crashes,...

Nu, over OSX ben ik wel zeer te spreken. Nooit zou ik terug een XP computer willen, OSX werkt zoveel aangenamer vind ik zelf. Spijtig dat Apple zoveel geld vraagt voor materiaal dat snel kapot gaat.. Natuurlijk spreek ik uit mijn eigen ervaring, en zullen er mensen zijn die absoluut nul problemen hebben met hun MB(P).

Ik heb intussen een nieuwe iMac aangeschaft en er 4 gig ram ingestoken. Die gebruik ik nu voor het meeste (zware) design werk. Dat glossy scherm valt daar wel op mee, mits een goeie externe configuratie. Ik heb nog een extern scherm erop aangesloten voor enventuele color-checks ook..

NAGD

Legacy Member
Een laptop blijft ook een laptop hé, dat kan je nooit gaan vergelijken met een desktop systeem.
Ik maak typisch grafisch werk, geen architectuur of 3D stuff (die werken denk ik nog altijd beter op PC). Ik heb een MB Pro met 4 gig ram, de voorlaatste generatie, dus nog niet met de multitouch trackpad. Mijn desktop is een Mac G5 dualcore PPC met 10,5 Gig ram erin. Dat die desktop sneller gaat lijkt me logisch, hoewel het om een toestel gaat dat 2 jaar ouder is dan mijn laptop. Dat vind ik nu net ook een voordeel van Apple, die systemen gaan veel langer mee zonder echt verouderd en te traag te worden èn zonder veel onderhoud.
Helaas komt het tegenwoordig wel meer en meer voor bij Apple dat er fabricage fouten zijn of kinderziekten. Ik ben ervan gespaard gebleven maar je hoort toch soms horror verhalen.

De nieuwe Apple laptops worden voorzien voor eind september dacht ik ook ergens gelezen te hebben.

m-be

Legacy Member
ge weet toch dat apple nooit aankondingingen doet. Da's gewoon baf, presentatie van den jobs (die weliswaar wel vooraf wordt aangekondigd, duh) of de store gaat down en ze zijn daar.

dresse

Legacy Member
NAGD zei:
Ik heb een MB Pro met 4 gig ram, de voorlaatste generatie, dus nog niet met de multitouch trackpad.

Da is nu één van de dingen die ik zo fucking cool vind aan die nieuwe macbooks eh :love:
Twee vingers is scrollen, 1 vinger is muis bewegen...
Twee vingers is rechts klikken, 1 vinger is gewoon klikken.

Echt cool ! :)

Tot daar mijn zeer nuttige inbreng...

General Lee

Legacy Member
dresse zei:
Da is nu één van de dingen die ik zo fucking cool vind aan die nieuwe macbooks eh :love:
Twee vingers is scrollen, 1 vinger is muis bewegen...
Twee vingers is rechts klikken, 1 vinger is gewoon klikken.

Echt cool ! :)

Tot daar mijn zeer nuttige inbreng...
:lol: Dat zijn nu net de bewegingen die er al langer in zitten dan de nieuwste macbooks

dresse

Legacy Member
achja... al die fancy dingetjes zijn wel leuk, en het kan wel zijn dat mac meer kan met minder goeie hardware...
maar dan nog. De beste vaio dat ik vind (op tones.be) is 800€ goedkoper dan de beste macbookpro (standaard, zonder extra opties) en dan heeft de vaio nog 250GB hdd en 2GB ram meer... Voor de rest ist hetzelfde precies...

Dan weet ik wel wat kiezen hoor...

JackM

Legacy Member
ik koop me ne mbp als de nieuwe er zijn, onder het motto van 'ge moet alles eens gehad of gedaan hebben' :p

lekker nuttig, aangezien ek er direct windows zal mogen opzwieren om autocad te kunnen draaien.
maarja, beter windows op ne mac, dan ne applesticker op nen acer :D

LeSec

Legacy Member
Jack Malibu zei:
ik koop me ne mbp als de nieuwe er zijn, onder het motto van 'ge moet alles eens gehad of gedaan hebben' :p

lekker nuttig, aangezien ek er direct windows zal mogen opzwieren om autocad te kunnen draaien.
maarja, beter windows op ne mac, dan ne applesticker op nen acer :D

Als ik u ne goude raad mag geven :p wacht eerst een week of twee wanneer ze uit zijn en lees na hoe de reacties erop zijn en welke bugs/hardwarefouten er zijn.

Kan u veel terugbrengen en zorgen besparen :p
Toen ik mijn macbook pro kocht was hij net uit op de store, tis een van de eerste generatie met intelprocessors en die hadden veel te kampen met batterijproblemen. Dus na een maandje bam batterij gewoon "ontploft", gelukkig niets ergs, gratis nieuw batterij gekregen et voila. Maar kben er toch moeten achter rijden :'(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan