JelleSampleThis
Legacy Member
Wat wil je daarmee zeggen?Gurdt zei:opmerkingkje: meeste universitairen programmeren niet langer dan 5 jaar ook nie he, dus da jobke hoeft nie perse aan een pc'ke te zijn
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat wil je daarmee zeggen?Gurdt zei:opmerkingkje: meeste universitairen programmeren niet langer dan 5 jaar ook nie he, dus da jobke hoeft nie perse aan een pc'ke te zijn
Ice zei:Dat is nu een mooi voorbeeld van overbodige commentaar se! Ik weet als dev heus wel hoe een if - else statement werkt. Commentaar bij een conditie is enkel nodig indien het iets vrij complex nakijkt en in dat geval kan je het beter refactoren naar een aparte methode.
.Gurdt zei:@yngwie: commentaar verhoogt net de leesbaarheid
Gurdt zei:er is niemand die gezegd heeft dat ze op school leren VEEL commentaar te schrijven
ze leren ons GOEDE commentaar te schrijven
Obliv` zei:Ze zouden op school beter deftige CODE leren schrijven, dan is de meeste commentaar al niet meer nodig.
JelleSampleThis zei:wat begrijp je onder groot project? Ik snap niet waarom je hier zo blijft volharden. Ik geloof best dat je al redelijk wat hebt gedaan, maar eens je van school komt dan gaan je ogen open, je hoeft dit niet te geloven, maar vecht er niet zo hard tegen en gooi niet constant argumenten naar onze kop want je komt echt niet goed over...
rammsein zei:uit uw weglachen van het nut van commentaar volgt duidelijk dat ge toch niet zo serieus met code en programeren omgaat :applause:
Als ik iets maak dat andere devs waar ik niet direkt mee samenwerk maak dat als blackbox moet werken doe ik dat ook voor hun intellisenseGoed gecommentarieerde code is natuurlijk leuk en kan handig zijn bij de intellisense.

Als ik classes zie waar elke methode een comment heeft wordt ik al mottig (maagkrampen enzo) Dan ziet ge toch veel minder code op uw scherm, en zijn maar weinig dingen die ik niet 1-2-3 begrijpcommentaar verhoogt net de leesbaarheid

Krueger zei:Kan je me eens quoten waar ik zeg dat commentaar geen nut heeft? Ik vind het gewoon enorm pretentieus van forloRn dat hij als student hier een beetje de man gaat uitgangen die alle wijsheid in pacht heeft; en hier een aantal mensen met x-aantal jaar ECHTE ervaring in programmeren op grotere projecten weglacht alsof ze er niets van weten. Maar ik maak me er niet druk in, hij zal wel met zijn pootjes op de grond worden gezet eens hij begint te werken.
Hangt natuurlijk een beetje van project tot project af. Ik ben wel voorstander van bij uw methodes toch iets van commentaar te zetten. Op die manier kan je eenvoudig Doxygen, PHPDoc, JavaDoc of weetikwatnog genereren en hoeft niet iedereen noodzakelijk de code te bekijken om te weten wat bepaalde functies doen.Moto zei:Als ik classes zie waar elke methode een comment heeft wordt ik al mottig (maagkrampen enzo) Dan ziet ge toch veel minder code op uw scherm, en zijn maar weinig dingen die ik niet 1-2-3 begrijp
Tuurlijk, dat is met alles zo, ge moet niks doen omdat het "zogezegd moet", het moet altijd zinvol zijn, der is altijd wel iets beters te doen dan nog een extra unit-testje of een extra regelke commentaar dat weinig zin heeft.Hangt natuurlijk een beetje van project tot project af.
forloRn_ zei:Ik denk dat je iemand anders bedoelt kameraad. Ik werk ondertussen al 2,5 jaar als developer.
design1 zei:Is wel overbodige commentaar maar jij die daar commentaar op heeft vin ik zelfs ECHT OVERBODIG.
Mijn bedoeling was het gewoon uit te leggen meeste gebruiken blijkbaar equals maar voor strings gebruik ik rap matches. Ja oke het is helemaal uitgelegd maar het was ook niet voor jou uitgelegd en beter volledige uitleg dan maar halve.

Krueger zei:Kan je me eens quoten waar ik zeg dat commentaar geen nut heeft? Ik vind het gewoon enorm pretentieus van forloRn dat hij als student hier een beetje de man gaat uitgangen die alle wijsheid in pacht heeft; en hier een aantal mensen met x-aantal jaar ECHTE ervaring in programmeren op grotere projecten weglacht alsof ze er niets van weten. Maar ik maak me er niet druk in, hij zal wel met zijn pootjes op de grond worden gezet eens hij begint te werken.
Hangt er vanaf iemand die 10 jaar in een klein bedrijfke intern op zen eigen wat ligt te kloten is idd misschiens niet goed bezig.ik heb eerder het gevoel dat die mensen, zich arrogant gedragen, alsof ze in hun aantal jaar programmeren zoveel keer meer kennis hebben opgedaan als studenten die op dit moment heel hard hun best doen voor, en tijd steken in, programmeren op universitair niveau...

dus ik denk niet dat ik moet onder doen voor mensen zoals u

eniac zei:Man, dat studenten weinig feeling met het bedrijfsleven hebben is 1 ding, maar dat ze nog eens zo arrogant zijn als Gurdt heb ik nog niet vaak gezien. Amai, amai.
Serieus![]()