MilM
Legacy Member
Parnakra zei:(zoals Eniac al zei)
Ik kan niet anders dan dit zwaar verwijt te rapporteren aan een Moderator.
fujitsi zei:Momenteel zijn blijft het bij vier personen. Hoe bedoel je precies een dubbele for lus? Geneste for's dan of 2 for's na elkaar?
Inderdaad genest indien je die lus van 100 moet laten staan
Hmmm, dit klopt toch ergens niet zeMoesten wij doen van onze lerares java. Dit omdat anders het getekende niet bleef staan, of soms helemaal niet verscheen. Door 100 keer te 'proberen' lukt het 99% van de keren![]()

Beiden.JPanels hebben we nog niet gezien, maar ik zal dat dan wel eens uitzoeken. Gaat het hem alleen om netter of is het ook beter?
JPanel erft trouwens van Container
Dat ervoor zetten zou waarschijnlijk logischer zijn, niet op gelet
Wat bedoel je met dat oproepen?
Misschien helpt een korte schets: in mijn main importeer ik dus bovenstaande klasse. Ik gebruik dan .. o ja, nu valt mijn frank.
Die lblPrent (monopoly.gif) is het spelbord zelf, maar aangezien die niet staat in een methode die ik oproep ben ik er weinig mee. (Verklaart waarschijnlijk waarom hij het spelbord niet toonde)
Wat die paneel.repaint() doet weet ik eerlijk gezegd niet, dit is 100% overgenomen uit mijn cursus.
Is de standaardwaarde van een JLabel true? Dan kan dit inderdaad weg, ik was het niet echt zeker dus had ik het er maar bij gelaten.
Ik bedoelde waar je uw frame ergens visible zet.
Je kan dit binnen de klasse doen op het einde van uw constructor of buiten uw klasse.
En ja, componenten zelf moet je niet meer visible maken. Enkel uw frame.
repaint() is ook niet nodig zolang uw visible content niet aangepast wordt.
Methodes zoals repaint() (en anderen die Parna aanhaalde) gebruik je pas wanneer er aanpassingen gebeurd zijn na het opstarten van uw programma.
