Ronduit belachelijke reply Stimp.Wat kennen klanten ervan? Net niks!
Een bijsturing voor klanten is op het vlak van client ignorance echt wel gewenst. Of is iedereen die site van 'Marijke' al vergeten die €800 betaald kreeg voor frontpage sites?
En het web zit trouwens vol blogs die zo nu en dan eens commentaar beoefenen op andere websites. Ik verwijs bijvoorbeeld terug naar de thread die hier een paar maanden geleden stond over:
http://veerle.duoh.com/comments.php?id=354_0_2_0_C
Waarom becomentariseer je haar dan niet? Omdat we haar beter kennen en omdat we
weten dat ze er zwaar professioneel mee bezig is?
Het lijkt mij dat deze website met goede bedoelingen opgestart is. Qua commentaargeving is er teweinig doordacht tewerk gegaan. Er wordt namelijk rekening gehouden met weinig factoren en teveel gehamerd op non-valid code.
(Je kan bijvoorbeeld ook non-valid code hebben door _ te gebruiken of target="", maar is dat belangrijk? Totaal niet)
De replies van Djeez, en overeenkomstige zijn eigenlijk de enige die voor de threadstarter echt de moeite zijn om te bekijken. Ik zie persoonlijk veel potentieel in dit project
als het bijgestuurd wordt.
Daarin kan bijvoorbeeld het commentssysteem een belangrijke rol spelen. Als je een regelmatige bezoeker van het project wordt is het niet moeilijk om daar je commentaar te spuien.
Mijn kritiek is enkel als volgt en eigenlijk pik ik dit gewoon van Djeez:
Geef more openminded commentaar, w3c is bijlange nog niet perfect en laat je niet te zeer leiden door de persoonlijke smaak op vlak van design.
En hou het ook professioneler dan:
En… Nee, laat ik hier maar stoppen. Voor mij hoeft het niet meer.
Wat trouwens de usability van de site niet meezit is dat ik de site van rightweb wou bezoeken, maar eerst in het artikel moest gaan zoeken naar een link die dan niet naar de homepage verwees.
Ik ctrl+tab graag tussen het artikel en de besproken website om toch maar zo goed mogelijk in de gedachtengang van de schrijver te kunnen kruipen.
___
Als reply op wa_denkte:
Het is zeker normaal dat iedereen die een projectje post negatieve (en positieve) commentaar zal ontvangen. Doch heeft Nightraver in zijn laatste post ook wel een punt en vond ik persoonlijk ook dat je post zo overkwam dat mensen met kennis moeilijk dingen kunnen beoordelen omdat ze er teveel van afkennen.
Je mag altijd commentaar geven schat, maar geef andere ook de kans zich te verdedigen, it's a game, keep it fair.
___
Verder is het trouwens voor sommigen geen geheim dat Nightraver en ik elkaar al langer dan de dag van vandaag kennen. Het zou bitter zwak zijn te zeggen dat ik me maar bezighou met favoritisme en vriendjespolitiek om deze reply zo snel mogelijk de grond in te boren.
Dan zou ik er begod zoveel tijd niet ingestoken hebben, en de eerste die daar een poging voor onderneemt may burn in hell.
___
Nightraver: Ik heb er feitelijk niets op tegen dat mensen die er geen letter van kennen er commentaar op geven hoor.
Het spijtige is wel dat ze er niet bij nadenken en eerlijk gezegd telt dat soms evenzeer voor diegenen die er wèl iets van kennen.
Als je geen zin hebt om een uitvoerige commentaar te gaan geven vind ik persoonlijk dat je beter even wegblijft van site-check en een uurtje/dagje wacht. (Al maak ik me zelf ook wel schuldig aan het short-replyen hoor ;-))
https://www.beyondgaming.be/forums neen?
Wa_denkte zei:
Om dan te zeggen hoe het wél moet, heb je wel een complete onafhankelijkheid/objectiviteit nodig in combinatie met die technische kennis. En dat hebben jullie (voorlopig?!) nog niet.
Het 'dit is je eerste site zeker?' fact bewijst dat je theorie toch wel redelijk fout is. Iemand met enkel een technische kennis, zonder meer, kan bijna geen goede commentaar geven op andere projecten. Je moet vaak al een hoop ervaring hebben om met je tijd mee te kunnen gaan.