Archief - INFO: Helveticafilm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dresse

Legacy Member
looks interesting...
wel grappig ergens dat de site die de film "helvetica" voorsteldt, bijna volledig in verdana is geschreven...

ravenslayer

Legacy Member
uch helvetica
heb 3 jaar lettertekenen achter de rug en was alles behalve een pretje. En ja helvetica was dus een font dat we moesten reconstrueren in illustrator met alleen behulp van hulplijnen.
maar zon video kan best wel intressant zijn. tnx voor de info allesinds

Xavez

Legacy Member
Radio 1 zendt alleen maar goeie dingen uit :p. Het wordt wederom bevestigd ^^. Thanks for the info!

DieselPower

Legacy Member
hij wordt NU geinterviewd

edit: het is ondertussen gedaan

NAGD

Legacy Member
Zou dus in de zalen komen bij ons. Hopelijk halen ze die binnen in de Sphinx in Gent ofzo. Ik ga toch uitkijken voor de DVD eventueel.

Trouwens voor de fans van Helvetica heb ik ook een boekje dat zeker aan te raden is: Helvetica Homage to a typeface, Lars Müller Publishers,
ISBN 3-907044-87-8.

tomh

Legacy Member
ik heb heel de font set :D

arial was de copy van windows van helvetica btw, moest jet nog nie weten.

DieselPower

Legacy Member
NAGD zei:
Trouwens voor de fans van Helvetica heb ik ook een boekje dat zeker aan te raden is: Helvetica Homage to a typeface, Lars Müller Publishers,
ISBN 3-907044-87-8.

Hm, al vast genomen in de Copyright in Antwerpen en in liggen bladeren, precies nogis doen dan, thx!

D'Sek-

Legacy Member
DieselPower™;8191434 zei:
tehr00t42r1pz0r haha
nice find anyway :)

*kuch* :p

Soit, staat zeker op mijn wenslijst. Als vrees ik dat ik hem enkel op DVD zal kunnen zien.

NAGD

Legacy Member
Ze hebben dat dacht ik ook van Gill Sans als ik me niet vergis.

Kheb hier ook alle varianten staan van de Helvetica. Maar de favoriet blijft Helvetica Neue (LT Std open type) :)
Waar een font-catalogus copiëren al niet goed voor kan zijn hé :D

Xavez

Legacy Member
Spacy2003 zei:
Persoonlijk vind ik myriad pro ook nog een zalig lettertype !
Joat, het is vooral een zeer complete fontset, wat het ideaal maakt voor bijvoorbeeld een online magazine =).

NAGD

Legacy Member
@ tomhuveners: :D hebben ze er nu ook Helvetica ingestoken en Arial buiten geshot? Anders zie ik het nut van deze post niet ;)

tomh

Legacy Member
nee, windows =/= helvetica..

ze hebben bij die nieuwe office 2007 gewoon nen hoop nieuwe fonts bijgestoken die wel schoon zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan