Archief - Fonts beheren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

straffen

Legacy Member
Algerian rules all fonts.
:puke:


Ooit heb ik eens een klant gehad die graag wou dat het lettertype op mijn ontwerp hetzelfde bleef, maar de puntjes van de "i" moesten absoluut dichter bij het stokje staan ... :oink:

Brick Top

Legacy Member
straffen zei:
Ooit heb ik eens een klant gehad die graag wou dat het lettertype op mijn ontwerp hetzelfde bleef, maar de puntjes van de "i" moesten absoluut dichter bij het stokje staan ... :oink:

Zalig! :rofl:
En wat hebt ge toen gedaan als ik dat mag vragen? :p

Xavez

Legacy Member
Dat veranderd uiteraard. Als het verdedigbaar iets toevoegt aan de waarde van het ontwerp natuurlijk! Wel even de werkuren aanrekenen :p.

straffen

Legacy Member
Tegen de klant een week later gezegd : "je had gelijk, het ziet er beter uit met die puntjes dichter."
tevreden klant : "zie je wel, hoeveel moet ik daarvoor?"
Ik : "hier is uw factuur"
Dikke factuur meegegeven en uiteindelijk genen bal verandert aan die puntjes.
Het waren meer dan 200 pagina's tekst, daar begin ik niet aan.
Als het enkel over een titel of paar lijnen gaat, wil ik dat nog doen.

Brick Top

Legacy Member
straffen zei:
Tegen de klant een week later gezegd : "je had gelijk, het ziet er beter uit met die puntjes dichter."
tevreden klant : "zie je wel, hoeveel moet ik daarvoor?"
Ik : "hier is uw factuur"
Dikke factuur meegegeven en uiteindelijk genen bal verandert aan die puntjes.
Het waren meer dan 200 pagina's tekst, daar begin ik niet aan.
Als het enkel over een titel of paar lijnen gaat, wil ik dat nog doen.

Damn, moet ge wel durven. Maar wel zalige reactie. :rofl:

Vraagje, ik heb zowel typograf als suitcase geïnstalleerd. Inderdaad erg handig om fonts snel te vergelijken maar is er ergens een optie waarmee ik fonts kan 'uitschakelen'. Want momenteel worden al mijn fonts nog ingeladen wanneer ik bijvoorbeeld photoshop open, maar eigenlijk is dat voor niets nodig (en is ook niet overzichtelijk).

Heb al is snel gekeken maar zie niet meteen een optie om snel fonts uit te schakelen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan