Archief - Firefox 45%

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WHiSPy

Legacy Member
Yngwie zei:
maar nog altijd geen support voor Linux (en osx?) dus laten ze nog een pak potentiële gebruikers in de kou staan.

Chrome voor OS X zal er in de komende weken wel van komen: groot deel van de google werknemers zweert bij mac. ;)

Zero Grav

Legacy Member
Het is inderdaad wel zo dat elk proces op zich al een basispercentage geheugen (en cpu-tijd, dunno for sure) zal verbruiken. Maar - zoals in dat artikel ook staat - lost Google dit voor een deel op door een beperking van het aantal processen op te leggen. Na een bepaald aantal begint em de oude te expanden en te hergebruiken.

Nu, in dat opzicht komt ge feitelijk wel weer uit bij uw multicores en gigantische hoeveelheden geheugen. Waarbij zo'n kleine basispercentages van verbruik weinig betekenen. Alhoewel browsers wel belachelijk veel geheugen kunnen verbruiken in mijn ogen.

En inderdaad, Firefox kan ook tabs herstellen. Maar Firefox zijn hele applicatie crasht wel op het moment dat één tab een fout maakt, dus 't is wel nog crashgevoeliger. Ik vermoed dat het daarom is dat Google de keuze heeft gemaakt zo te werken, om hun eigen diensten zoals Docs, Calender, etc sterker te kunnen profileren als echte app.
Moest uw hele browser crashen met een Docs bestand open dan is dat feitelijk hetzelfde als Firefox die Microsoft Word doet crashen.

Xavez

Legacy Member
WHiSPy zei:
Chrome voor OS X zal er in de komende weken wel van komen: groot deel van de google werknemers zweert bij mac. ;)

Make that months :p. Op de blog stond dat ze onlangs alvast de UI op Os X draaiend hebben gekregen, zonder dat die crasht. Nu al de rest nog :D.

skatemania

Legacy Member
Ik kan best geloven dat FF 45% marktaandeel heeft...het staat dan ook bekend als de veiligste webbrowser ter wereld EN wordt tegenwoordig op elke site aangeboden...IE is soo done... vindt ik tog..ik denk dat het binnenkort een strijd tussen FF en Google Chrome wordt :D

Zero Grav

Legacy Member
Waarom zet gij overal reacties op dingen waar ge niets van kent, zonder dat ze ook maar een reet uitmaken dan nog?
"Yeah, I love iPods/Illegal apps!/jailbreaken", "Yeah, go go Firefox!! IE Sucks!".. 't Is niks persoonlijks ofzo, maar als gij nergens de moeite gaat doen om wat fatsoenlijke, genuanceerde posts te zetten dan moet ge ook niet verbaasd zijn dat uw threads altijd gesloten worden en dat ge slechte feedback krijgt.

adrianhates

Legacy Member
Zero Grav zei:
Waarom zet gij overal reacties op dingen waar ge niets van kent, zonder dat ze ook maar een reet uitmaken dan nog?
"Yeah, I love iPods/Illegal apps!/jailbreaken", "Yeah, go go Firefox!! IE Sucks!".. 't Is niks persoonlijks ofzo, maar als gij nergens de moeite gaat doen om wat fatsoenlijke, genuanceerde posts te zetten dan moet ge ook niet verbaasd zijn dat uw threads altijd gesloten worden en dat ge slechte feedback krijgt.

woow Zero Grav van waar kwam dat ineens :D
fill me in plz

Zero Grav

Legacy Member
Dat is niet kwaad bedoeld ofzo hoor. :) Maar op Apple, GAD en nu hier ook al zo gewoon in random threads dingen posten die eigenlijk totaal tot niks bijdragen en er dan voor uitgekafferd worden is toch ook maar niets (check posthistory). Dus 't is gewoon friendly advice.

skatemania

Legacy Member
Zero Grav zei:
Waarom zet gij overal reacties op dingen waar ge niets van kent, zonder dat ze ook maar een reet uitmaken dan nog?
"Yeah, I love iPods/Illegal apps!/jailbreaken", "Yeah, go go Firefox!! IE Sucks!".. 't Is niks persoonlijks ofzo, maar als gij nergens de moeite gaat doen om wat fatsoenlijke, genuanceerde posts te zetten dan moet ge ook niet verbaasd zijn dat uw threads altijd gesloten worden en dat ge slechte feedback krijgt.

Ik weet waar ik over praat? gvd ik run al een fuckin bedrijf op men 15 jong(informatica)...denk mss zelf eens na voor je iets zegt...ik ken er mss meer van dan jij?!? Allé kweet ni he maar FF is sowieso al veiliger dan IE...

adrianhates

Legacy Member
skatemania zei:
Ik weet waar ik over praat? gvd ik run al een fuckin bedrijf op men 15 jong(informatica)...denk mss zelf eens na voor je iets zegt...ik ken er mss meer van dan jij?!? Allé kweet ni he maar FF is sowieso al veiliger dan IE...

link?

Zero Grav

Legacy Member
Ik ga er verder niet op in gaan, trek gewoon conclusies uit de manier waarop uw aanwezigheid over het algemeen onthaald wordt.

Xavez

Legacy Member
skatemania zei:
Ik weet waar ik over praat? gvd ik run al een fuckin bedrijf op men 15 jong(informatica)...denk mss zelf eens na voor je iets zegt...ik ken er mss meer van dan jij?!? Allé kweet ni he maar FF is sowieso al veiliger dan IE...
Vriend, je bent niet aan je proefstuk toe :). First of all: legaal een bedrijf runnen op je 15 jaar jong is technisch gezien onmogelijk. Second: het heeft weinig tot niets met de discussie te maken. (infra: nog even opletten in de les Nederlands kan precies geen kwaad). Third: uw niet onderbouwde lukrake replies zijn letterlijk all over the place (G-A-D heeft er ook al aan moeten geloven). Kom liever met iets zinvol af.

Then again. Fuck what am I doing here :).

skatemania

Legacy Member
Xavez zei:
Vriend, je bent niet aan je proefstuk toe :). First of all: legaal een bedrijf runnen op je 15 jaar jong is technisch gezien onmogelijk. Second: het heeft weinig tot niets met de discussie te maken. (infra: nog even opletten in de les Nederlands kan precies geen kwaad). Third: uw niet onderbouwde lukrake replies zijn letterlijk all over the place (G-A-D heeft er ook al aan moeten geloven). Kom liever met iets zinvol af.

Then again. Fuck what am I doing here :).

Ten eerste is het, het bedrijf dat mijn vader heeft opgestart maar ik eigenlijk run...hij doet gwn contactmails...(maar bon zoals je zei doet het hier niet toe)

EN DIT IS AAN IEDEREEN HIER: ten eerste men taal moet hier gewoon normaal zijn en niet hoogbegaafd dacht ik ?!? maar bon kijk vanaf nu aan trek ik me nix meer aan van de mensen die vinden dat ik lukrake reacties zet (ahja want je moet hier nederlands praten niet 'replies'...) Ik zeg mijn gedacht en vind zelf dat ik er genoeg van weet...

Voila da heb ik dan ook eens gezegt...

adrianhates

Legacy Member
skatemania zei:
Ten eerste is het, het bedrijf dat mijn vader heeft opgestart maar ik eigenlijk run...hij doet gwn contactmails...(maar bon zoals je zei doet het hier niet toe)

EN DIT IS AAN IEDEREEN HIER: ten eerste men taal moet hier gewoon normaal zijn en niet hoogbegaafd dacht ik ?!? maar bon kijk vanaf nu aan trek ik me nix meer aan van de mensen die vinden dat ik lukrake reacties zet (ahja want je moet hier nederlands praten niet 'replies'...) Ik zeg mijn gedacht en vind zelf dat ik er genoeg van weet...

Voila da heb ik dan ook eens gezegt...

laat ons nu maar gewoon commentaar op u geven..
nog eens : link van uw bedrijf?

skatemania

Legacy Member
adrianhates zei:
laat ons nu maar gewoon commentaar op u geven..
nog eens : link van uw bedrijf?

Ik wor tog alleen maar afgebroken dus wat heeft het voor nut?

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Neem grote sites als ebay, skynet, telenet en ga daar de browsers van na. Dan zit je lang niet aan 45% voor FF.

Al zal er zeker een stijging zijn aangezien zowat iedere PC klusser/bouwer tegenwoordig FF installeerd omdat het zo hoort. Maar ouwbollige bedrijven draaien wss nog steeds IE only omdat de sysadmin het zo wil.

Wat het merendeel ook is, de developer zal altijd zijn site crossbrowser moeten blijven maken. Imo gaat dat er nooit uit.

el shorty

Legacy Member
Zero Grav zei:
En inderdaad, Firefox kan ook tabs herstellen. Maar Firefox zijn hele applicatie crasht wel op het moment dat één tab een fout maakt, dus 't is wel nog crashgevoeliger. Ik vermoed dat het daarom is dat Google de keuze heeft gemaakt zo te werken, om hun eigen diensten zoals Docs, Calender, etc sterker te kunnen profileren als echte app.
Moest uw hele browser crashen met een Docs bestand open dan is dat feitelijk hetzelfde als Firefox die Microsoft Word doet crashen.

nu ff back on topic:
google gelooft in een cloud computing toekomst, waarbij men niet meer werkt met software die op de pc's geinstalleerd staat, maar online staat. Zoals men ze nu aan et uitrollen is. Daarom wordt de browser, in dit geval chrome, de toegangspoort tot alles: web, apps (a la word van nu, dus de facto: google apps). Daarom is het belangrijk dat elke tab zijn eigen proces krijgt... ze implementeren dat nu al om later niet de hele architectuur te hoeven herschrijven. iets wat ook veel duurder zal uitkomen.

screaM^

Legacy Member
Ik gebruik tegenwoordig Chrome, en dit owv volgende redenen;

1 opstart tijd is veel sneller ( en dus aangenamer)
2 browsen zelf is ook een stuk vlotter
3 Firefox 3 heeft idd teveel last veel javascript (websites als facebook bijvoorbeeld)
4 de grotere viewport itt IE en Firefox


Wat ik wel nog mis in chrome tov firefox zijn de addons (vooral de webdeveloper toolbar die bij firefox wel mogelijk is), print-preview(of ik moest er lelijk naast kijken) en de javascript foutcontroles.

JelleSampleThis

Legacy Member
el shorty zei:
nu ff back on topic:
google gelooft in een cloud computing toekomst, waarbij men niet meer werkt met software die op de pc's geinstalleerd staat, maar online staat. Zoals men ze nu aan et uitrollen is. Daarom wordt de browser, in dit geval chrome, de toegangspoort tot alles: web, apps (a la word van nu, dus de facto: google apps). Daarom is het belangrijk dat elke tab zijn eigen proces krijgt... ze implementeren dat nu al om later niet de hele architectuur te hoeven herschrijven. iets wat ook veel duurder zal uitkomen.
Ik volg google hier wel in, maar ik weet niet precies hoe het zit, maar blijkbaar zou google redelijk wat privacy rules leggen op alles wat op hun servers staat.

Jammer dat chrome nog niet genoeg uitbreidingen heeft zoals foxmarks, adblock,... op firefox. Het komt wel, maar tot dat blijf ik bij firefox.

Wat IE betreft, op het werk zie ik ook dat ie veel gebruikt wordt, maar dit komt bv ook door het feit dat veel dingen binnen een bedrijf in .net gemaakt zijn of iets dergelijks van microsoft. Dit heeft als gevolg, als je IE niet gebruikt er een deel functionaliteiten wegvallen. Kijk maar naar OWA.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan