Archief - Firefox 45%

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SideShow

Legacy Member
Volgens W3 zit FF momenteel op 45% in januari 2009

Hier geloof ik echt de ballen van. Op welke sites baseert men zich daar? Ik vond dat niet terug in hun uitleg. Ik vond uberhaupt nergens een uitleg over hun cijfers...

RpR

Legacy Member
Ik toch dat firefox zijn aandeel aan het groeien is. Is het zoveel dat kan ik niet zeggen. Firefox wordt meer en meer gebruikt.

Tyfius

Legacy Member
Ik geloof er ook niet veel van want ik vind daar nergens een bericht van terug. Nog op de W3 site, nog ergens anders op het WWW. Gelieve dus een link te voorzien naar dat betreffende artikel.

Tyfius

Legacy Member
Maar dat is ook alleen op userbase.be. Ik ben er zeker van dat als je van de browser statistieken van Linux.com een grafiekje maakt dat IE onder de 50% zal zitten...

Cyberkef

Legacy Member
Anyway, our data, collected from W3Schools' log-files, over a five year period, clearly shows the long and medium-term trends.
Lijkt me dat deze cijfers meer het resultaat is van het type bezoeker van die site (om het maar cru te zeggen :p) jan modaal die best tevreden is met zijn standaard IE gaat daar niets op zitten zoeken ^^

SideShow

Legacy Member
Besluit, die cijfers zijn waardeloos, want ik denk persoonlijk dat IE nog altijd rond de 70% is ???

Traky

Legacy Member
Ik heb google chrome nu al een tijdje en moet toch zeggen dat hij mij beter lijkt dan IE en het zoek vak valt weg dus je kan gewoon in je browserbalk typen vindk zeer handig.
Ik kan het iedereen aan raden.

Yngwie

Legacy Member
Traky zei:
Ik heb google chrome nu al een tijdje en moet toch zeggen dat hij mij beter lijkt dan IE en het zoek vak valt weg dus je kan gewoon in je browserbalk typen vindk zeer handig.
Ik kan het iedereen aan raden.

maar nog altijd geen support voor Linux (en osx?) dus laten ze nog een pak potentiële gebruikers in de kou staan.

el shorty

Legacy Member
dat zijn waardeloze statistieken: zeggen welk soort brower op slechts 1 site komen. Toont wel aan dat de meer ervaren gebruiker (als in: webdesigner) meer voor alternatieve browsers opteert dan de leek gebruiker. Maar ook dat is maar een trend, op 1 site...Enkel te staven dus met andere sites te bekijken. De link van userbase zal al veel meer de waarheid tonen dan deze site.

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
bwa 45% van firefox bij de windowsgebruikers kan ik eigenlijk wel goed geloven. Ik ken niet direct iemand die IE gebruikt ... De nieuwe IE is wel nog cava, alhoewel sinds de nieuwe firefox (die constant crashed) ik toch minder en minder blij ben met firefox. Voor webdevelopers is IE gewoon een merde, als er in mijn css code iets niet goed is zal het wel altijd IE zijn die onnozel moet doen en dan zit je soms te zoeken en te zoeken om dan te merken dat IE gewoon anders interpreteert dan alle andere browsers.
Zelfs op onze pc's op school zit er standaard firefox op.

Zero Grav

Legacy Member
[HBV]-=XortioN=-;11226765 zei:
bwa 45% van firefox bij de windowsgebruikers kan ik eigenlijk wel goed geloven. Ik ken niet direct iemand die IE gebruikt ...

Dat ligt dan aan uw vriendenkring hoor..

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Zo zie je maar dat de grote massa achterna holt. Het zou best kunnen dat FF richting de 45% zou zitten. Omdat ze van vuurvos gehoord hebben beslissen ze na al die jaren maar eens over te schakelen. FF3 is dan weer volledig voorbij gestreeft en een kutbrowser. Crashes tot en met bij intensieve javascript handling (plurk, facebook), lang leve de laatste 2.x versie. Chrome is veel beter. Voor zware .NET applicaties werk ik dan weer liever met IE7

adrianhates

Legacy Member
Traky zei:
Ik heb google chrome nu al een tijdje en moet toch zeggen dat hij mij beter lijkt dan IE en het zoek vak valt weg dus je kan gewoon in je browserbalk typen vindk zeer handig.
Ik kan het iedereen aan raden.

dat is ongeveer hetzelfde bij firefox hoor.. Ik vind google chrome echt geen meerwaarde hebben tegenonver andere browsers

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
aparte process per tabblad vind ik anders wel een grote plus hoor

j design

Legacy Member
Mijn statistieken, ben wel nog niet lang aan het tracken.
FF 45 %, IE 30%, Chrome 12%, Safari 10%
Daaruit blijkt dat FF een mooi aandeel heeft. Niet te zeggen dat dit enkel voor mij is uiteraard.

Ik ben heel blij met Chrome al heb ik er ook al wat problemen mee gekend. Soms uitvallen zonder reden. Sommige afbeeldingen in menu's die niet goed werken(South Park Studios, dat submenuke als ge een film bekijkt.)
Maar toch, lightweight, groot paginavlak, supergemakkelijke home met de meest bezochte sites.
Enkel fan van FF om de toolbars.

adrianhates

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
aparte process per tabblad vind ik anders wel een grote plus hoor

en dat biedt waar een meerwaarde op een hedendaagse multiprocessor met 4 GB geheugen?
edit : ja misschien als er een tabblad vastslaagt ofzo..
maar met firefox kunt ge da gewoon herstellen dusja

Zero Grav

Legacy Member
Ge zoudt dat beter wel eerst onderzoeken voor zo'n reactie te plaatsen, aangezien het daar eigenlijk niets mee te maken heeft. :) Chromium Blog: Multi-process Architecture bijvoorbeeld.

Nuja, waarom is dat hier relevant? 't Gaat hier over het gemiddelde aantal gebruikers, niet over "welke browser gebruik ik, en waarom?"

--

En JDesign, ben ik correct als ik stel dat een groot deel van uw bezoekers refferals zijn van dit forum? Dan zijn uw statistieken ook redelijk vertekend.
'k Heb trouwens een bug op die site van u in safari op mac. Altijd zo "net" een horizontale scrollbar, of ik de site nu volledig uitrek of niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan