killgore
Legacy Member
die eerste uitspraak was idd slecht uitgedrukt.dJeez zei:Je hebt duidelijk nog niet echt in teamverband aan een groot project gewerkt. Dat gebeurt nl. dagdagelijks. En dan mag je ook dikwijls in SVN (versie controle) manueel liggen mergen omdat het niet automatisch kan (da's ook zowat dagelijkse kost). Om maar even te zwijgen van versie controle systemen die per default file locking toepassen, dat pas je reinste onzin (alsof verdere ontwikkeling kan wachten tot die ene developer zijn code heeft ingechecked).
Zelfs al maak je nog afspraken, het werk moet doorgaan en je kan niet blijven wachten tot de ander zijn wijzigingen heeft doorgevoerd voor jij de jouwe doet. Dat die werkwijze geïntegreerd wordt in de IDE is dus superhandig, zeker als de andere developer(s) op een andere locatie zitten (in 't buitenland bijvoorbeeld).
Mijn oorspronkelijke punt draaide rond dat tesamen echt aan dezelfde klasse (file dus) coden waar ze dus de helft van dat "filmpje" hebben over gesproken. Als je iets moet tonen en je zit niet op een paar bureaus van elkaar zie ik het nut hier zeker van in.
Op andere momenten zou ik persoonlijk zot worden, als ik een klasse code wil ik graag van hier naar daar kunnen springen om bepaalde zaken aan te passen of toe te voegen aan methoden of zo zonder dat die locked zijn of zonder dat iemand constant wijzigingen maakt.
Dat je met dit systeem bv. zo werkt dat jij een main klasse progt en 3 andere afgeleide klassen, tegelijk, prachtig, maar in zelfde file is big nono imho. Zelfs met locking loopte elkaar gewoon in de weg.
Over het algemeen vind ek die ingebouwde project-sharing wel vrij goed, maakt alles makkelijker, vond het gewoon belachelijk dat ze zo doordramden in die voorstelling over het tegelijkertijd ontwikkelen in 1 file. Echt tegelijk ontwikkelen in 1 file is elkaar voor de weg lopen.
Ik heb btw al enkele keren aan grotere (amateurs weliswaar) projecten meegewerkt & weet goed genoeg dat deze systemen zeer zwaar helpen en wat voor een pain in the ass sommige andere source-sharing systemen zijn
.edit: ik vond qua shared development die chatbox vooral vrij handig. Daar kan je vrij goed samen coördineren.
hier zie je pas duidelijk iemand die nog nooit aan grotere projecten heeft gewerktDieselPower™ zei:hardcoders ftw!
. (nuja, toch dit type persoon, mssch da dp zelf het hier ironisch zei)
. (en als da wel in eclipse zit, please enlighten me waarda -_- )
...