Erlend
Legacy Member
In hoeverre is het verantwoord om (als bedrijf) dynamische websites
te maken d.m.v een WYSIWYG editor? In mijn voorbeeld gaat het
over dreamweaver en het maken van een php site.
Na de vakantie zijn we op school gestart met PHP, wat een interessant
hoofdstuk leek te worden blijkt (voor mij persoonlijk) een ergerlijke ramp.
We zitten nu 3 weken verder en mijn mede-klasgenoten weten
bijvoorbeeld niet wat een variabele is, een query, een basis van php dus.
Alles wordt langs dreamweaver uitgelegd, zelf niet de kleinste toelichting
of uitleg over php; neem nu voordelen of basis-begrippen. De leerkracht
in kwestie weet niet het verschil tussen een varchar of interger, dus hijzelf
stop alles in varchars en text'en.
Allemaal goed en wel zeg ik tegen de leerkracht: maar waarom zien wij
niet eerst php en dan pas langs dreamweaver. "Het internet moet ge
geen twee keer uitvinden en trouwens een bedrijf heeft geen boodschap
aan de manier waarop jij dingen programmeert".
Waanzin, niet? Om terug te gaan naar het begin van deze thread.
In hoeverre is het dus verantwoord op deze manier als bedrijf
sites te maken voor andere bedrijven en er dan geld voor (durven)
vragen?
te maken d.m.v een WYSIWYG editor? In mijn voorbeeld gaat het
over dreamweaver en het maken van een php site.
Na de vakantie zijn we op school gestart met PHP, wat een interessant
hoofdstuk leek te worden blijkt (voor mij persoonlijk) een ergerlijke ramp.
We zitten nu 3 weken verder en mijn mede-klasgenoten weten
bijvoorbeeld niet wat een variabele is, een query, een basis van php dus.
Alles wordt langs dreamweaver uitgelegd, zelf niet de kleinste toelichting
of uitleg over php; neem nu voordelen of basis-begrippen. De leerkracht
in kwestie weet niet het verschil tussen een varchar of interger, dus hijzelf
stop alles in varchars en text'en.
Allemaal goed en wel zeg ik tegen de leerkracht: maar waarom zien wij
niet eerst php en dan pas langs dreamweaver. "Het internet moet ge
geen twee keer uitvinden en trouwens een bedrijf heeft geen boodschap
aan de manier waarop jij dingen programmeert".
Waanzin, niet? Om terug te gaan naar het begin van deze thread.
In hoeverre is het dus verantwoord op deze manier als bedrijf
sites te maken voor andere bedrijven en er dan geld voor (durven)
vragen?

) is voor .NET heb ik een php editor nog nooit weten komen. Dreamweaver sluit echter het nauwst aan bij mijn behoeften op php te schrijven:
en komt eclipse qua developmentgemak wel extreeeeeem dicht in de buurt van vs.
, ma kvinnem vree goe.
Ik ben erover aant denken om ook die richting te gaan volgen volgend jaar. Wilt ge me es een PM sturen met wat ge ervan vindt?