Archief - DISCUSSIE: Want niet weet wat niet ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
R-evolution™' zei:
ik gebruik ook altijd dreamweaver . Gewoon omdat ik da handiger vind dan kladblok . Ik typ de codes allemaal zelf in dreamweaver , dus ik heb niet van die slordige dreamweaver codes . Ik zie daar geen kwaad in

*edit* ik gebruik het gedeelde window . Het scripting deel heel groot en layout venster klein zodat ik kan zien of ik ergens iets fout getypt heb . handiger dan telkens oplsaan en testen
ik vind kladblok-ontwikkelaars over het algemeen vrij belachelijke mensen die eerder willen zeggen: kijk, ik ben een 1337 notepad-coder! (niet iedereen is zo, know). Ontwikkelen via geadvanceerde code-editors gaat veel vlotter (zeker bij debuggen).

Ge moet is in deftige bedrijven gaan vragen of ze daar via notepad werken :p.

Bubbling Zombie

Legacy Member
killgore zei:
Daarnaast zijn de laatsten gratis :p en komt eclipse qua developmentgemak wel extreeeeeem dicht in de buurt van vs.

nog nie veel me vs.net gewerkt zeker :p. En over die auto generated code: da is vooral handig en verhoogt uw productiviteit. Ik zou u wel eens alle basisklasses willen zien uitschrijven van een massief groot systeem.

killgore

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
nog nie veel me vs.net gewerkt zeker :p.
vo kleine projecten he :p, ge gaat mij niet zeggen dat er veel php projecten zijn die de kracht nodig hebben die vs.net biedt :).

En over die auto-generated code: verschil tussen dat en wat GUI-IDE's (zoals dreamweaver dus) produceren voor u. Uw basisklassen laten "genereren" tot daar aan toe, dit is iets heel anders. Daar was ek verkeerd/onvolledig in bij vorige post, sjust :).

WHiSPy

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
nog nie veel me vs.net gewerkt zeker :p. En over die auto generated code: da is vooral handig en verhoogt uw productiviteit. Ik zou u wel eens alle basisklasses willen zien uitschrijven van een massief groot systeem.

Hier zijn we weer met de propaganda-gelovers? Ik ga hier gewoon niet op reageren, maar ik concludeer uit uw reply dat ge nog niet met eclipse of intellij idea gewerkt hebt. :)

Bubbling Zombie

Legacy Member
WHiSPy zei:
Hier zijn we weer met de propaganda-gelovers? Ik ga hier gewoon niet op reageren, maar ik concludeer uit uw reply dat ge nog niet met eclipse of intellij idea gewerkt hebt. :)

toch wel :p Ons eindwerk ga in eclipse gemaakt zijn, in't eerste trimester hebben we met intellij gewerkt in't school . En nu werken we met visual studio.Net 2K5 op't school. (en qua ide ownt vs.net ze wel allemaal. En nu heb'k het nie over de taal :p)

(en kben nog beetke aant knoeien in monodevelop ook -_- )

Schietschijf

Legacy Member
*stilte*


waarom is het altijd zo stil op dit forum als er iemand afkomt die WEL weet waarover hij praat? :D

Tyfius

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
toch wel :p Ons eindwerk ga in eclipse gemaakt zijn, in't eerste trimester hebben we met intellij gewerkt in't school . En nu werken we met visual studio.Net 2K5 op't school. (en qua ide ownt vs.net ze wel allemaal. En nu heb'k het nie over de taal :p)

(en kben nog beetke aant knoeien in monodevelop ook -_- )

Als fervent linux gebruiker ben ik ook niet te beroerd om toe te geven dat VS.NET in mijn ogen nog steeds de beste IDE en debugger is die er is. MonoDevelop is wel nice, en zeker nu met die glade3 en later stetic integratie gaat dat er alleen maar op vooruit. Ik plaats het net een stapje hoger dan dev-cpp en anjuta, maar aan VS.NET kan op dit moment toch niets aan.
Over KDevelop ga ik me niet uitspreken, geen ervaring mee.

Zoals ik eerder al zei doe ik PHP nog steeds op een geavanceerde kladblok way, maar liefst wel met mooie smart indentation, syntax highlighting en dergelijke. Het GUI base design zoals frontpage, dreamweaver en bluefish aanbieden, daar ben ik al lang van afgestapt. Eclipse zal ik zeker eens proberen, maar de eerstkomende tijd heb ik geen PHP opdrachten te doen wegens eindwerk en dergelijke (wat ik trouwens in MonoDevelop ga doen).

killgore

Legacy Member
Schietschijf zei:
*stilte*


waarom is het altijd zo stil op dit forum als er iemand afkomt die WEL weet waarover hij praat? :D
Omda whispy hier niet zo vaak meer aanwezig is en ik en bubbling_zombie onze meningsverschillen (die hier eigenlijk niet echt waren) over irc regelen en de rest mssch niet gewoon is met vs.net en eclipse te werken.
En omdat, zoals ik zei, eclipse vo php dicht genoeg komt tegen de functionaliteit die vs.net zou kunnen bieden voor hetzelfde. PHP is nu eenmaal een gewone scripttaal en geen progtaal (hoewel het 1 van de zwaarst beschikbare scripttalen is die er bestaan).
Dat vs.net sterker is op gewone progtalen (now whispy's gonna kill me) is hier eigenlijk niet aan de orde en zou die discussie veel te ver leiden (over originele discussie is zowat alles gezegd denk ik :)).

dJeez

Legacy Member
Tyfius zei:
maar aan VS.NET kan op dit moment toch niets aan.
Hmmm... Wat Java betreft zijn de Sun development tools nu gratis beschikbaar. Wat features betreft kan VS daar wat mij betreft nog een puntje aan zuigen (ik heb het dan meer bepaald over Java Studio Creator 2 en Java Studio Enterprise).

Bubbling Zombie

Legacy Member
dJeez zei:
Hmmm... Wat Java betreft zijn de Sun development tools nu gratis beschikbaar. Wat features betreft kan VS daar wat mij betreft nog een puntje aan zuigen (ik heb het dan meer bepaald over Java Studio Creator 2 en Java Studio Enterprise).

En wat is er dan nu zo goe aan? allez, dat in vs.net beter zou kunnen.

Bubbling Zombie

Legacy Member
Een ingebouwde chatfunctie met code/intellisense en heel den santaboetiek. Schattig, maar zou dat ZO hard de productiviteit verhogen? Wij zetten de handel gewoon in sourcesafe, met eventueel commentaar. Werkt evengoed hoor -_-

killgore

Legacy Member
dJeez zei:
Wel, bekijk de overview van JSE eens, en dan vooral de "Developer Collaboration" : http://developers.sun.com/prodtech/javatools/jsenterprise/learning/tutorials/jse8/overview.html
die dev collaboration vond ek zelfs nog niet zo extreem nuttig, hoe vaak ga je echt samen moeten werken aan eenzelfde bestand in een professioneel project?

de rest ziet er allemaal wel sjiek uit en zo, ma kheb soms mijn twijfels bij in hoeverre het "echte" programmeerwerk weg wordt gelaten en er allemaal mooie venstertjes komen.

Boddah

Legacy Member
killgore zei:
die dev collaboration vond ek zelfs nog niet zo extreem nuttig, hoe vaak ga je echt samen moeten werken aan eenzelfde bestand in een professioneel project?
heel vaak; verbeteren, onderhoud en uitbreiding.

killgore

Legacy Member
Boddah zei:
heel vaak; verbeteren, onderhoud en uitbreiding.
in 1 file samenwerken? verbeteren zeker & vast, maar onderhoud en uitbreiding kan je perfect doen zonder in 1 file te werken.

Het is allessinds nuttig, maar ik vraag me af of het over een algemeen productieproces echt een meerwaarde heeft ten opzichte van huidige src-share systemen.

dJeez

Legacy Member
killgore zei:
die dev collaboration vond ek zelfs nog niet zo extreem nuttig, hoe vaak ga je echt samen moeten werken aan eenzelfde bestand in een professioneel project?
Je hebt duidelijk nog niet echt in teamverband aan een groot project gewerkt. Dat gebeurt nl. dagdagelijks. En dan mag je ook dikwijls in SVN (versie controle) manueel liggen mergen omdat het niet automatisch kan (da's ook zowat dagelijkse kost). Om maar even te zwijgen van versie controle systemen die per default file locking toepassen, dat pas je reinste onzin (alsof verdere ontwikkeling kan wachten tot die ene developer zijn code heeft ingechecked).

Zelfs al maak je nog afspraken, het werk moet doorgaan en je kan niet blijven wachten tot de ander zijn wijzigingen heeft doorgevoerd voor jij de jouwe doet. Dat die werkwijze geïntegreerd wordt in de IDE is dus superhandig, zeker als de andere developer(s) op een andere locatie zitten (in 't buitenland bijvoorbeeld).

Bubbling Zombie

Legacy Member
dJeez zei:
Je hebt duidelijk nog niet echt in teamverband aan een groot project gewerkt. Dat gebeurt nl. dagdagelijks. En dan mag je ook dikwijls in SVN (versie controle) manueel liggen mergen omdat het niet automatisch kan (da's ook zowat dagelijkse kost). Om maar even te zwijgen van versie controle systemen die per default file locking toepassen, dat pas je reinste onzin (alsof verdere ontwikkeling kan wachten tot die ene developer zijn code heeft ingechecked).

Als dat een file is, zie ikhet probleem niet in. Ik werk nu dagelijks met sourcesafe, en dat werkt toch vrij goed (wel irri detailkes, maar de core is nice). Met locking.

dJeez

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
Als dat een file is, zie ikhet probleem niet in.
Voor single developer toepassingen kan file locking inderdaad gebruikt worden. Maar als je met meer dan 1 persoon aan eenzelfde project van iet of wat omvang èn met een stricte deadline werkt zal je snel merken dat dat niet doenbaar is. Tenzij jij graag wacht tot een ander heeft ingechecked tot jij verder kan werken, persoonlijk vind ik dat niet echt een nuttige tijdsbesteding. Maarreuh, dit is wel echt way off topic aan 't gaan, mea culpa :p.

WHiSPy

Legacy Member
Schietschijf zei:
*stilte*


waarom is het altijd zo stil op dit forum als er iemand afkomt die WEL weet waarover hij praat? :D

Zeker dat ge die discussie wilt aangaan? :)

Sourcesafe is trouwens hét slechtste product op de markt van de versioning systemen. Dat ding slaagt erin om projecten op z'n eentje te doen falen. (repositories die compleet verneukt zijn, zijn geen uitzonderingen)

Wat is er dan trouwens volgens jullie zo geweldig aan die nieuwe visual studio? De nieuwe features die erin zitten, zitten al zoveel _jaar_ in ide's als eclipse en intellij. (onder andere 'n geïntegreerde versie van 'n unit testing-framework) En dan zwijg ik nog over de features die nog niet geport zijn. Dus gooi al die propaganda op straat en kijk zelf eens wat de realiteit is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan