Archief - DISCUSSIE: Verbeteringen/Opmerkingen/Toevoegingen van dit forumonderdeel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Radiance

Legacy Member
Elk voorstel zal altijd wel positieve punten of ideeën hebben die we kunnen meenemen he :)
Dit is iets waar we nu al toch al 2 of zelfs 3 jaar mee spelen en als dit de boost kan zijn om het tot leven te bregen : bring it on !

dJeez

Legacy Member
Oh ja, de 23e kan ik eigenlijk niet om voor de hand liggende redenen, dus 22/11 om 20u zou wat mij betreft alvast passen. Ik start wel een nieuwe thread met wat extra uitleg als datum & uur vastliggen. In die thread komt dan achteraf de link naar de log & het verslag ook wel te staan.

Nu, ofwel hijacken we ff #telenet.webdesign voor de brainstorm ofwel (misschien beter?) toch ff een tijdelijk #technation (of iets dergelijks) kanaal (ik kom vrij zelden op IRC - maar daarnet leek dat kanaal toch nog niet te bestaan op QuakeNet). Ik zal alvast de basisstructuur al eens trachten uit te tekenen op voorhand (link komt ook in die nieuwe thread te staan), dan kan er al wat referentiemateriaal gebruikt worden als voer ter discussie :p.

BTW Radiance, blijkbaar ben 'k de oude logs kwijt :sad: - niet genoeg overgezet bij ingebruikname van mijn nieuwe pc, als jij die nog moest hebben, mail ze dan nog maar eens door...

killgore

Legacy Member
WHiSPy zei:
Ik zal er ook proberen te zijn. (als 'k het niet vergeet) Dus someone do please remind me. ;)
np.
WHiSPy zei:
Ik zit ook al 'n tijdje op 'n voorstel op dat vlak te broeden, dus ik ga 't tegen dan wel afwerken. Maar ik zie 't waarschijnlijk gewoon anders dan hetgeen jullie zien. Maar daar zal 'k 't later wel over hebben.

^^

Asge het over ll ebt: ok, hieruit begonne, maar ondertussen ben je wel al iets vrij verder geëvolueerd imho :p. Is zeker geen nederlandstalige knowledge base meer :/.

dJeez zei:
Oh ja, de 23e kan ik eigenlijk niet om voor de hand liggende redenen, dus 22/11 om 20u zou wat mij betreft alvast passen. Ik start wel een nieuwe thread met wat extra uitleg als datum & uur vastliggen. In die thread komt dan achteraf de link naar de log & het verslag ook wel te staan.
Zou niet weten wat voor de hand liggende redenen zijn, maar voor mij liefst niet 21, 22 moet lukken normaal gezien. 23e gaat ook wel, mja, als herr djeez dan al nie kan.

Nu, ofwel hijacken we ff #telenet.webdesign voor de brainstorm ofwel (misschien beter?) toch ff een tijdelijk #technation (of iets dergelijks) kanaal (ik kom vrij zelden op IRC - maar daarnet leek dat kanaal toch nog niet te bestaan op QuakeNet). Ik zal alvast de basisstructuur al eens trachten uit te tekenen op voorhand (link komt ook in die nieuwe thread te staan), dan kan er al wat referentiemateriaal gebruikt worden als voer ter discussie :p.
apart kanaal en liefst invite only voor besprekingen :).

Quilombo

Legacy Member
Xavez zei:
Opmaak is opmaak, je hebt gelijk als je zegt dat bepaalde JS daar ook bijhoort :).

als jullie het er al niet eens over kunnen geraken gaan de noobs zeker niet weten welke prefix ze juist moeten kiezen. der moet iets veranderen met die prefixes, maar wat... sja :p

Quilombo zei:
misschien een beknopte uitleg per prefix zetten in dat dropdown menu waaruit je prefixes moet kiezen (zonder die dan weer te geven in de threadtitel ofc)?

is dat nie mogelijk ??

Lashknife

Legacy Member
xavez, vermits ik al zooo lang zelf geen eigen post meer heb gestart hier, was ik trouwens al vergeten dat de prefix uit een selectbox komt :p
Dus dan kan het me niet veel bommen of het nu VRAAG of Q is, alleen vind ik Q gewoon perfect. Q&A principe voor iets zeker?
Q(uestion) is dan ook letterlijk vraag, en niet "discussie".
Xavez zei:
Dan zijn de huidige tags toch "korter"? Om even op je vorige argument terug te slaan :)
ja, maar bij die andere tags was er al reeds in verscheidene replies sprake van PROG(rammeren), en de discussie dat deze dingen anders zijn dan OPMAAK. Ik stelde gewoon CODE voor (alles is code, weet ik ook wel), maar het leek me logischer omdat het volledige woord er dan stond, als het 4 letters moeten zijn :p
Misschien een "how to google" gids schrijven in de sticky? :).
Even een voorbeeldje van het principe dat ik bedoel:
http://www.google.com/search?q=groene dingen die je kan opeten en in een bokaal zitten
want ik heb absoluut geen idee dat dit ding natuurlijk een augurk heet. :scream:
Niet over "wat is de php functie voor het laatste id dat auto_increment meegaf in een mysql query" natuurlijk.

Xavez

Legacy Member
@Djeez: CSD is not an excuse :p
@Quillo': Bah neen, ik denk dat we moeten beslissen wat voor de meeste users hier het duidelijkst is. En ik denk dat iedereen wel gebaat is bij een duidelijke omschrijving (logisch, want die is duidelijk :p). Daar staat op dit moment maar één argument tegenover en dat is dat van de beknoptheid van de prefixes :). Voor mij is de keuze dan ook duidelijk (want zoals je zelf ook al opmerkte in dat andere topic: de huidige prefixen zaaien verwarring :p.)

@Lashknife: ik weet welk principe je bedoelt, maar dat neemt niet weg dat er nog steeds een "how to google" guide mag komen :p.

orez

Legacy Member
Quilombo zei:
als jullie het er al niet eens over kunnen geraken gaan de noobs zeker niet weten welke prefix ze juist moeten kiezen. der moet iets veranderen met die prefixes, maar wat... sja :p



is dat nie mogelijk ??

neen...
dan moet er opnieuw een plugin geschreven worden voor vBB, en dat heeft geen betrekking meer hier op dit onderdeel maar op het volledige forum. In de code of weergave structuur van dit forum zal er niets aangepast worden.

servi

Legacy Member
dan moet er opnieuw een plugin geschreven worden voor vBB, en dat heeft geen betrekking meer hier op dit onderdeel maar op het volledige forum. In de code of weergave structuur van dit forum zal er niets aangepast worden.

dat is een hook, en als je dat eens lief vraagt aan cyberkef denk ik dat dit niet zo moeilijk kan zijn (het is tenslotte maar een tooltip die onder het prefix-veld kan worden weergeven met een <div id="tooltip">uitleg over prefix</div> )

Soit ik wil gerust wel eens dit bespreken maar voor de moment heb ik zéér weinig tijd ( werken + solliciteren + verhuizen => werkdagen = thuiskomen om 9 uur als ik geluk heb, weekend => verhuizen )

Strangler

Legacy Member
ik heb zoiets gemaakt met een div die tevoorschijn komt:
Hier klikken
Als je daar het keuzelijstje doorneemt (begint met SEO) dan kun je zien dat, als je op webdesign klikt, er een div onder komt met uitleg.

Install

Legacy Member
Als jullie dan toch aan zoiets dergelijks willen beginnen krijgen jullie zeker ook mijn support.
(als julllie die willen tenminste.)
Nu willen jullie een volledig nieuw syteem gebruiken?
Zonee Wrm gebruiken jullie de Wikipedia CMS dan niet? die kunnen jullie ook volledig customizen zodat het allemaal wat overzichtelijk word.
Hebben jullie webspace nodig? ik Offer wel wat webspace op. das geen probleem.
Voor een brainstorm datum ik kan wel ongeveer elke dag na 19.00 [behalve woensdag avond [van 19.30->21.30] en vrijdag avond. het gemakkelijkst zou zijn zaterdag middag tussen 14.00 en 16.00 of zaterdag avond vanaf 20.00

Install

Legacy Member
Als ik het zo zie zou i kzeggen van wel als ik het een beetje kan afleiden uit de voorgaande Posts.
Toch vind ik het daar ook niet echt overzichtelijk.
Offtopic:Netslash->Mooie Website die je daar hebt :D[van netslash he :D]
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan