Xavez
Legacy Member
En als ge dan toch een eenvoudig ding zoekt: http://textpattern.com/
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Javascript kan ook gebruikt worden om serverapps uit te voeren middels een webserver (vergeet niet dat Javascript ook gebruikt kan worden door oa. ASP als scripting taal). Dus is het ook niet echt logisch van JS NIET bij de serverscripting talen te rekenen.Smoerf zei:Niet akkoord.
Js is een webrelated programmeertaal terwijl php/asp gebruikt kan worden voor applicaties te schrijven en zelfs om serverapp's uit te voeren middels een webserver
Smoerf zei:Niet akkoord.
Js is een webrelated programmeertaal terwijl php/asp gebruikt kan worden voor applicaties te schrijven en zelfs om serverapp's uit te voeren middels een webserver
Anyway mijn opmerkingen ivm dit subforum is:
Mss eens een soort Knowledge Database aanleggen (soort wikipedia) waar iedere gebruiker zijn eigen input kan geven (natuurlijk moet dit nog goedgekeurd worden door een crewmember) maar het zou er allesinds de zaken wat op vooruit helpen. (Niets tegen de huidige sticky maar ik vind hem ietwat onoverzichtelijk)
Ivm de prefixen zou ik wel nog de js/php/asp prefixen laten gebruiken want ik lees bv geen topics omtrent asp.net maar wel de php topics...
. Die weliswaar vrij zwaar verschilt (in doel vnl) van asp en php e.d.
...
. Ik zou beginnen met een gemakkelijker updatebable bookmarks-database achtige site en een paar tutorials/links. Zowat de inhoud van de sticky dus
.
), alleen de uitwerking (vnl. het grafische - technische is in aanvang niet zo ingewikkeld) is er nog niet. In principe ging ik daar eind dit jaar werk van maken (18/12-31/12), maar ik wil er best wel vroeger aan beginnen aangezien er nu blijkbaar wel ruime interesse voor te vinden is. In het begin staat of valt zo'n project nl. door de content en hoe meer mensen er meewerken hoe sneller het een nuttig werkinstrument kan worden uiteraard. Mijn grootste probleem (naast het schrijven van de content) is dat ik van design dus echt geen kaas heb gegeten...
).dJeez zei:Mijn grootste probleem is dat ik van design dus echt geen kaas heb gegeten...
Anders misschien pogen van nog eens een meeting/brainstorm via IRC te houden met Radiance en Servi (indien die nog kunnen) erbij?

Ik zou ervoor opteren om een datum en uur te kiezen (liefst zo snel mogelijk uiteraard) en die hier dan enkele dagen op voorhand te posten. Die brainstorm zal ik dan wel loggen, en naderhand een verslagje opmaken.orez zei:Nu brainstormsessie kan mogelijk zijn, maar ik denk ni da bijna iedereen op hetzelfde moment beschikbaar is![]()
.
ben ik niet online.
Het project van servi was PWFAQ
. Nu sowieso zal die brainstorm 's avonds of in het week-end moeten vallen, rond 20u lijkt mij ideaal voor een doordeweekse dag (ma-do), in het week-end kan het desnoods ook in de namiddag.Niet akkoord daar: VRAAG: is nog steeds korter dan DISCUSSIE:. Je moet kijken naar de langste prefix, anders gaat je argument toch sowieso niet op.Lashknife zei:Q: is goed, want VRAAG: is 4 extra letters, korte en bondige prefixen vereenvoudigt het gebruik en overzicht vind ik
DITISEENLANGEPREFIXDUSGEENPLEKMEERVOORHETSUBJECT-mijnprobleemomvat...... (want de rest wordt afgekapt...)
. Plus het heeft toch een iets toegankelijkere stijl dan "Q:"--die prefix heeft zo iets over zich hangen alsof een website maken iets ongelooflijk mysterieus is
. Dat is overdreven, maar dan begrijp je wellicht ook beter wat ik bedoel en waarom ik zo'n voorstander ben van omschrijende prefixen. Less is not always more
.Dan zijn de huidige tags toch "korter"? Om even op je vorige argument terug te slaankan je niet gewoon iets doen als
CODE-PHP
CODE-ASP
CODE-JS
variaties eindeloos, en toch duidelijk
.Opmaak is opmaak, je hebt gelijk als je zegt dat bepaalde JS daar ook bijhoortOPMAAK (om html/css/...) nu eigenlijk zie ik hiervoor ook DHTML, want meestal dient de JS toch om iets in de pagina te manipuleren, hoeft niet altijd
.Misschien een "how to google" gids schrijven in de sticky?SEARCH niet laten vallen, het is leuk om te googlen, maar als je de juiste terminologie voor jouw probleem omschrijving niet kent, kan je soms lang bezig zijn. (ook uitleggen waar SEARCH dan ook voor dient, niet om de luie zak uit te hangen maar om info en tips te krijgen in welke richting je het moet gaan zoeken)
.dJeez zei:Het project van servi was PWFAQ
. Nu sowieso zal die brainstorm 's avonds of in het week-end moeten vallen, rond 20u lijkt mij ideaal voor een doordeweekse dag (ma-do), in het week-end kan het desnoods ook in de namiddag.
Ik wacht nu ff op bericht van radiance & servi alvorens een voorstel voor de brainstorm te doen...