Archief - CHECK: 3D-animatie: guust flater in action

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The recycleload

Legacy Member
Ik vind het prachtig,
alleen mocht het bewegen van de guust iets sneller op sommige momenten,
Voor de rest succes er mee. ;)

Tsjernobyl

Legacy Member
mooi!
Mij stoorde het einde niet. Welke opleiding volg je?
Enkel de animatie wanneer hij valt na het zagen was minder goed als de rest. Maar dat is wrss ook de moeilijkste.
Hoe lang duurt zoiets om uit te renderen? Want je ziet wel veel fouten, maar dat is wrss door het besparen van rendertijd? (of is het de compressie?)

dresse

Legacy Member
render fouten, als in slechte schaduwen komen doordat ik om het op tijd af te krijgen niet in lage gerenderd heb... normaal rendert ge ventje, omgeving, schaduwen appart uit en kunt ge nog blur zetten op schaduwen enzo... heb ik dus niet gedaan.
de animatie wanneer hij valt is eigenlijk niet echt moeilijker dan de rest, ma die heb ik maar op een uurke gemaakt ofzo terwijl ik aan sommige anderen (als em tegen kast botst) toch wel 3dagen ofzo aan heb gewerkt... en das volledig de schuld van de uitvinder van RSI...
gemiddelde rendertijden waren 1.30min ofzo per frame...

en voor de zoveelste keer... ik studeer animatiefilm in genk :)

Garmir

Legacy Member
Dresse, chapeau, echt wel cool gedaan :thumbsup: ikzelf heb alle strips van guust flater en het blijft lachen :) en je filmpje is geniaal :) leuk gedaan, maar de geluidjes cind ik iets minder ze lijken meer van iemand anders te komen en niet van de heer Guust.

en ivbm die RSI dat je zegt :) ik zelf heb het niet, maar ik kreeg vaak eens zeer in men pols en onderarm, maar nu na het aanschaffen van een Trackball ben ik dit kwijt :)
En als je echt last hebt van RSI schaf een Xbeam of Powerball aan, en werk ene beetje met dat op je pols, is goed voor RSI patiënten

dresse

Legacy Member
hebk al lang (trackball, wacom, powerball)... zit in een te ver gevorderd statium om te helpen denkk... :)

en wat die stem betrefd..sja, denk da ge da altijd hebt bij verfilming van striphelden... iedereen geeft die zijn eigen stemmetje tijdens het lezen en welke ge er ook opzet... het klopt nooit :)

Indieanus

Legacy Member
kvinnet eel goe, chapeau dresse (y)
Plezant einde ook ;) Laatste shot, vanuit de 'lucht' stoort me ni zoveel als sommige hier.

Knap!

Robken

Legacy Member
't einde zou cooler geweest zijn moest ge een shot gehad hebben zoals in "the incredibles" waar mr. incredible net "huff" door 5 muren gesmeten heeft...dan ziede zo'n dolly langs de gaten in de muur, tot da ge mr. incredible ziet staan.

ik zou hetzelfde gedaan hebben, diejen bowlingbal door 5 vloeren laten storten ofzo. maarja, ge had een verhaal om u aan vast te houden zeker? en van creatieve vrijheid hebben ze nog niet gehoord in die school...soit.

mijn grootste punt van kritiek is uw camerawerk. imo beweegt de camera veel te veel, zeker in de eerste paar shots. uw establishing shot zou ik gewoon fix gelaten hebben in kikvorsperspectief op da gebouw.
pasop met da shot waarda ge inzoomt op die zak noten, pretty close to a jumpcut..

probeer eens op het einde je twee laatste shots om te draaien...dus eerst de close op de noot, en daarna dat hij aan die noot aan het trekken is (misschien met een lichte travel out, fade to black) dan zal het einde beter overkomen denk ik.

de animatie is hier en daar nogal traag. maar daar ga'k nu niet over neuten :)

de belichting is nogal flets en er zit niet veel sfeer in, probeer da in fusion wa recht te trekken met "cinemahoeken" (de hoeken van uw beeld iets donkerder trekken om intiemere sfeer te krijgen) da wordt veel gedaan.

voor de rest vondek wel een entertainend filmpje. good work.

blaZe

Legacy Member
toch eens dringend xvid installeren (op me ander machine alvast)
guust flater kon ik ook altijd pruimen, vroeger hing rond de antenne van me golfke altijd zo een marsipulitamo (ofzo??) nadat mijne roadrunner versleten was :D

DeMoN

Legacy Member
whehehe kvind em anders wel super

Alleen vind ik wel dattem zen vinger eraf had moeten zagen.. ;)

Floyd

Legacy Member
Ik sluit mij aan bij de andere commentaren. Ik vind het allemaal dik in orde (ik zou het niet kunnen ! ;)), alleen de 'stem' vind ik niet zo goed. Het moeten niet al die zinnen uit het gagje zijn, maar gewoon "verdorie" of zo kan ook al helpen denk ik.
Nice work !

Cederzo

Legacy Member
Ik vind et alleszins zalig, de geluiden storen mij niet zo ( mss omdat ik et geluid slechts amper hoorbaar heb opstaan, ma soit ) Ik wil er best wel meer zo zien, chapeau dresse

Anendel

Legacy Member
Man, het zou zo'n doodzonde zijn dat je vanwege je RSI dit niet verder zou kunnen doen. Ik zit echt zwaar met jou in :s
Als grote Guust Flater fan vind ik jouw filmpje schitterend gedaan. De grap is goed uitgewerkt, de humor en de sloomheid van GF komen goed in beeld. De bladzijden die terug naar het stripverhaal refereren zijn erg toepasselijk. Dat filmpje blijft voor eeuwig op mijn pc'tje staan ze.
& Tegenwoordig werkt GF dus in New York ;)

DJ_Trash

Legacy Member
zalig werk man. ik heb altijd veel respect voor zo'n monnikenwerk.
kleine opmerkingen, dus eerder tuning en eerder gezegd:
ik heb het nog ni gezien me geluid, dus da weetek ni
camera beweegt soms een beetje veel rond en de bewegingen van guust zen pessies nogal smooth soms: hij doe soms al zen bewegingen aan 1 stuk en zelfde snelheid.

nevertheless: Kilo's respect voor uren werk man!

dresse

Legacy Member
thx allemaal voor de opbouwende comments, kritiek en kind words :)
vandaag evaluatie gehad... is een beetje tegengevallen, maar nog wel ok... docenten hadden zelfde opmerkingen als hier al gezegd waren...
einde niet krachtig/duidelijk genoeg, snaptte de zoom niet van de plattegrond, camera's te bewegend en geluid niet altijd even goed...

achja... het leven van een animator... een half jaar werken aan een filmke, afgebroken worden en beginnen aan een volgend project en leren uit de fouten :p
nee, heb ook nog wel positieve comments gekregen... en kga waarschijnlijk de montage en het geluid van guust nog wel is herzien... misschien ook de camerabewegingen alsk veel tijd heb...

LunchBox

Legacy Member
dresse zei:
en kga waarschijnlijk de montage en het geluid van guust nog wel is herzien... misschien ook de camerabewegingen alsk veel tijd heb...
nadat't al gepresenteerd is.. right :) ik zeg dat ook altijd, kan dat nog gebruiken dus zal het wel eens beter afwerken - maar daar komt nooit iets van - punten binnen, hup volgende opdracht :music:

dresse

Legacy Member
LunchBox zei:
nadat't al gepresenteerd is.. right :) ik zeg dat ook altijd, kan dat nog gebruiken dus zal het wel eens beter afwerken - maar daar komt nooit iets van - punten binnen, hup volgende opdracht :music:

mja, dees was maar een evaluatie, en hetgeen hier vooral telt is of ge al dan niet de deadline gehaald hebt... opt eind vant jaar krijgt ge nog punten op het filmke zelf die meer meetellen... dusja...

ma waarschijnlijk komt het er idd ni meer van nee :) want zijn nu begonnen aan een project voor unizo (dat sommige standaard lezers misschien al weten) dus ga het redelijk druk hebben :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan