Archief - BEGINNER: Mijn wallpaperPLEASE

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lo_fi

Legacy Member
Zelfs al gooi je er 3 cm poedersuiker over en draai je het in verse caramel..Lunchbox heeft gelijk.
Dit is 'beginner' en bovendien is het ook een symbolische hint naar zowel poster als vaste forumbezoeker..: opbouwende kritiek is op z'n plaats en die slikken ook.

infeKted

Legacy Member
LunchBox zei:
omdat jullie BEGINNERS zijn.. how obvious :ironic:

fototje importeren, filtertje erop, tekstje erbij en hup naar het forum voor feedback..

Ik wist wel dat het op iemand zijn heupen ging werken (en ik kan er ook volledig inkomen). :p

shitnoobs spotted op het gfx-forum // klote xbox wedstrijd:scream:

TAMBIMAN

Legacy Member
Sorry, maar de laatste posts heb ik nog geen opbouwende kritiek gezien.

cooly

Legacy Member
Sorry dat ik het zeg,maar zelfs ik kan zo een wp maken als ik een beetje moeite doe en ik ben een noob hierin,dus past beginner hier wel bij imo.

Thorens

Legacy Member
Opbouwende kritiek: begin opnieuw.
Sober? Brande rode ogen en brandende letters zijn nu niet het toppunt van soberheid.

De link met Games, Telenet, Xbox, ... ontbreekt volledig. Ogen met een tekst bij. Meer niet.

Sorry maar de meeste mensen hier hebben gelijk, dit kan iedereen die een 10 minuutjes in Photoshop voor de eerste keer probeert. Probeer gewoon een ander concept of een andere uitwerking want dit gaat echt nérgens heen.

TAMBIMAN

Legacy Member
Het kan goed zijn dat de technieken eenvoudig zijn, maar mij gaat het om het eindresultaat. En los van het feit dat ik misschien niet zo technisch onderlegd ben als anderen hier, weet ik dat het 'kader' redelijk in balans is en dat dit géén lelijke prent is. Ge kunt zeggen dat ik een technisch zwak onderbouwde graficus ben, maar 'schoonheid' en 'lelijkheid' blijven subjectieve begrippen.

heel objectief: vindt gij dat pakweg deze:
http://www.web-straat.be/stuff/telenetwp3.jpg

een hogere esthetische waarde heeft dan deze:
http://users.telenet.be/wawasda/gamestelenet5.jpg
???

Daarbij, en zonder een waardeoordeel te vellen, aan die tweede is volgens mij meer werk geweest.

Ogen kunnen veel zeggen: hou dit in de gaten, concentratie, focus,... allemaal dingen die bij gamen passen. Oog-hand coördinatie is een van de belangrijkste dingen in gamen. Mensen met een beetje goede wil, zouden die uitleg niet nodig hebben.

Met sober bedoel ik de omkadering. Als je de rest van mijn reacties had gelezen, had je dat geweten.

Ik vraag tips om mijn werk beter te kunnen maken. Ik vraag geen mening van een kuddedier dat zelfs zijn eigen mening niet kan ventileren, maar gewoon bloed ruikt en lekker mee wilt bashen.

Dus als er mensen zijn die tips hebben, laat ze aub komen. Ik kan oprechte constructieve kritiek goed verdragen.

Thorens

Legacy Member
Veel werk aan dat gehad? Wel, dan ben je inderdaad een technisch zeer zwakke graficus. Ik zie een basis texteffect. Ik zie blur, smudge, contrast en een kleuraanpassing op een foto (zelf getrokken?). Dat is alles.

En ja, ik vind mijn wallpaper een hogere esthetische waarde hebben. Mijn wallpaper vloekt niet, zachte kleuren, vrolijk en logisch opgebouwd. Uw wallpaper vloekt (felrood/oranje <> zwart) en heeft geen opbouw (ogen links, tekst rechts). Meer heb ik er niet over te zeggen want er is niet meer.

Het betaamt een goede artiest kritiek te kunnen ontvangen, als je dat niet kan, dan heb je hier niets te zoeken. Stuur dan je wallpaper gewoon door in de waan dat het de beste is van allemaal.

Floyd

Legacy Member
Thorens relax, Tambiman kan het moeilijker nog duidelijker maken dat hij kritiek kan verdragen he. Dat jij zo zeker bent van de kwaliteit van je wallpaper (waar ik het persoonlijk niet eens mee eens ben) is hetzelfde als wat je hem verwijt in je laatste zin.
Ik kan trouwens op dezelfde manier beginnen over jouw wallpaper: ik zie een lelijke gradient als achtergrond, standaard tekst en een slecht geïntegreerde tekening.

Tambiman: in nr 5 helpen die vloeiende lijnen wel in de compositie, dat zou ik zeker behouden. Nu is het eerder de "games.telenet.be" die er volledig verloren staat. Je maakt vooruitgang, maar ik moet eerlijk blijven en zeggen dat het voor mij nog altijd niet iets is dat mooi oogt, maar het gaat er zeker naartoe.

Holy Paladin

Legacy Member
TAMBIMAN zei:
Het kan goed zijn dat de technieken eenvoudig zijn, maar mij gaat het om het eindresultaat. En los van het feit dat ik misschien niet zo technisch onderlegd ben als anderen hier, weet ik dat het 'kader' redelijk in balans is en dat dit géén lelijke prent is. Ge kunt zeggen dat ik een technisch zwak onderbouwde graficus ben, maar 'schoonheid' en 'lelijkheid' blijven subjectieve begrippen.

heel objectief: vindt gij dat pakweg deze:
http://www.web-straat.be/stuff/telenetwp3.jpg

een hogere esthetische waarde heeft dan deze:
http://users.telenet.be/wawasda/gamestelenet5.jpg
???

Daarbij, en zonder een waardeoordeel te vellen, aan die tweede is volgens mij meer werk geweest.

Ogen kunnen veel zeggen: hou dit in de gaten, concentratie, focus,... allemaal dingen die bij gamen passen. Oog-hand coördinatie is een van de belangrijkste dingen in gamen. Mensen met een beetje goede wil, zouden die uitleg niet nodig hebben.

Met sober bedoel ik de omkadering. Als je de rest van mijn reacties had gelezen, had je dat geweten.

Ik vraag tips om mijn werk beter te kunnen maken. Ik vraag geen mening van een kuddedier dat zelfs zijn eigen mening niet kan ventileren, maar gewoon bloed ruikt en lekker mee wilt bashen.

Dus als er mensen zijn die tips hebben, laat ze aub komen. Ik kan oprechte constructieve kritiek goed verdragen.
lol, hoe veel keer kunt ge uzelf tegenspreken in 1 post
anyway als gij het zo schoon vind, dan is het gedaan he inzenden die handel

moet wel zeggen dat als floyd zen definitie van de beginner tag juist is, de rest hier idd nie zo goe bezig is :p

DeMoN

Legacy Member
Moloch zei:
sommigen verwachten hier dat iedereen die post nen pro is.. ik vind de WP schoon, het is mss simpel maar het is schoon, en dat telt voor mij, kvind den derde nog het best van al
Wrong, wij verwachten dat iedereen die besluit hier iets te posten er werkelijk genoeg tijd in heeft gestoken om een mooie resultaat te bekomen waarvan hij/zij zélf tevreden is en daardoor ook bereid is om mogelijke commentaar & advies constructief te aanvaarden om zijn/haar grafische talenten verder te ontwikkelen.

De vaste gebruikers kicken echt ni op het afbreken van "noobs" (oké soms stiekem wel ;)), maar als ge duidelijk ziet da iemand 5min werk in een overgefilterde prutswerk heeft gestoken is't moeilijk om er positieve commentaar te geven é... Als men vraagt iets te checken vragen ze meestal om oprechte opinies, en t'heeft geen nut als iedereen zit te slijmen omda daar de maker simpelweg niks mee is.. dan blijft em het forum mor om de 5min volstampen me allerlei shit zonder dattem beseft da em verkeerd bezig is.

De bedoeling is da hij er iets uit leert, en als ge daarvoor wa grof moet zijn sobeit... het loont achteraf wel.

Thorens

Legacy Member
Nu ja, Floyd, kan je nog mijn reply nog verkeerder opvatten? Eerst en vooral, in welke manier kan Tambiman kritiek verdragen? Op de manier dat wanneer elke keer iemand iets negatiefs zegt, hij ze vierkantig belachelijk maakt?

Ik ben helemaal niet zo "zeker" van de kwaliteit van mijn wallpaper maar in mijn ogen is ze zeker beter als die van hem. Ik zou alleszins mijn wallpaper zelf als achtergrond willen en die van hem niet. Dit klinkt hautain maar ik vind het gewoon zo. Ik heb al véél wallpapers hier gezien die betere zijn dan deze. Daarom spoor ik hem ook aan van opnieuw te beginnen want dit is een verloren werkje.

Uw kritiek op mijn wallpaper hoort trouwens niet hier. Mijn wallpaper hoort überhaupt al niet in dit topic. En uw kritiek is even onderbouwd als Tambiman's verwijten en mijn reply erop. Ik schrijf gewoon wat ik zie en het IS niet meer... of hij moet wel een hele speciale omweg gemaakt hebben.

TAMBIMAN

Legacy Member
1. een basistexteffect? Zeg eens welk dan? Want het zou toch handiger zijn dan de vier aparte layers die ik apart bewerkt heb om tot dit resultaat te komen.

2. Ja, ik heb de foto zelf getrokken. Als ge het moet weten, bewust in een donkere omgeving omdat ik de natuurlijke 'grain' van het toestel wilde gebruiken, zoals uw geoefend oog waarschijnlijk wel gezien had.

3. De opbouw van mijn wallpaper is bewust niet gekozen op één enkele vertikale as, waarop alles op een rijtje wordt gezet. Een assymetrische opbouw is minder saai..

4. Felrood en oranja tegen zwart vloeken? Lees eender welk kleurenleerboek!

5. Ik kan goed kritiek verdragen, zolang het geen onzin is. Ik wil hieraan werken, en heb constructieve klritiek nodig.

Zijn er ook ernstige reacties?

Thorens

Legacy Member
TAMBIMAN zei:
1. een basistexteffect? Zeg eens welk dan? Want het zou toch handiger zijn dan de vier aparte layers die ik apart bewerkt heb om tot dit resultaat te komen.

2. Ja, ik heb de foto zelf getrokken. Als ge het moet weten, bewust in een donkere omgeving omdat ik de natuurlijke 'grain' van het toestel wilde gebruiken, zoals uw geoefend oog waarschijnlijk wel gezien had.

3. De opbouw van mijn wallpaper is bewust niet gekozen op één enkele vertikale as, waarop alles op een rijtje wordt gezet. Een assymetrische opbouw is minder saai..

4. Felrood en oranja tegen zwart vloeken? Lees eender welk kleurenleerboek!

5. Ik kan goed kritiek verdragen, zolang het geen onzin is. Ik wil hieraan werken, en heb constructieve klritiek nodig.

Zijn er ook ernstige reacties?
Moet ik nu echt alles stap voor stap gaan uitleggen?
Enfin:
1. Vuur is zowat de oldest trick in the book. Weinig boeiend nog. Tenzij het érg goed gedaan is. En hier valt je effect uit de boot.

2. Wel, gebruik dan die foto opnieuw in een andere setting die meer bij gaming aanleunt of die origineler is. De foto is goed, de restyling niet.

3. Hangt er van af hoe je het gebruikt. Hier valt de assymetrische opbouw weg in het niets.

4. Het is niet aangenaam aan de ogen omdat het contrast in kleuren veel te hoog is. Blijf eens een paar minuten op uw wallpaper staren en kijk dan eens naar een donkere muur. Je zal wel zien wat ik bedoel. Ook is een (semi-)blurred image vreselijk vermoeiend voor de ogen, want die zoeken altijd een focuspunt.

5. Zo, mijn punten constructief genoeg nu?

TAMBIMAN

Legacy Member
Holy Paladin zei:
lol, hoe veel keer kunt ge uzelf tegenspreken in 1 post
anyway als gij het zo schoon vind, dan is het gedaan he inzenden die handel

Geef één contradictie een ge krijgt een pint.

DeMoN

Legacy Member
TAMBIMAN zei:
Ik heb niets gelezen dat aan mij gericht is.
t'Is niet persoonlijk aan u gericht, maar t'gaat wel over u.. als gij da ni kunt vatten is da uw probleem.
En ge verschiet er dan van da mensen zo negatief reageren :)

TAMBIMAN

Legacy Member
DeMoN zei:
t'Is niet persoonlijk aan u gericht, maar t'gaat wel over u.. als gij da ni kunt vatten is da uw probleem.
En ge verschiet er dan van da mensen zo negatief reageren :)
"Originally Posted by DeMoN
Ja, maar op de mijne reageert ge precies niet "

Hoe moet ik daar nu op reageren?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan