Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FrownedUpon

Legacy Member
Tuurlijk past de speelstijl van suarez niet bij anderlecht onder jacobs. Jacobs geeft de voorkeur aan hoge ballen. Liefst nog van proto komende en lukaku die er dan maar achteraan loopt want we weten allemaal dat lukaku langs geen kanten een duel kan winnen in de lucht. Van mij mag die jacobs het al lang afbollen, Anderlecht is/was op het einde van het seizoen gewoon een "stamp bal naar voren en hope for the best"-ploeg.

Dat is iets wat ik al vaak heb opgemerkt, op hoge ballen komende van anderlecht zijn helft kruipt lukaku altijd weg. Hij durft precies niet te koppen. Echt irritant.

caoimhin

Legacy Member
FrownedUpon zei:
Dat is iets wat ik al vaak heb opgemerkt, op hoge ballen komende van anderlecht zijn helft kruipt lukaku altijd weg. Hij durft precies niet te koppen. Echt irritant.

Is een signaal naar Jacobs dat hij zo'n ballen niet wil!

Bart Religion

Legacy Member
exo zei:
Idd, 't gebeurd niet vaak!
Maar zeker na de hele Vargas-soap kan HVH voor sommige gefrustreerde BrugesBoys niets meer goed doen. Als hij iets fout of verkeerd doet (wat regelmatig voorvalt) dan mag en / of moet het gezegd worden maar ze moeten zich ook niet gaan aanstellen. ;)

't is nochtans nog altijd Vargas die zijn krabbel gezet heeft. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat ze hem geen blaffer tegen het hoofd gehouden hebben (Obilic Belgrado style ^^).

Anderlecht valt niet echt iets te verwijten. Elke club zou dat doen. Alleen La Perla El Traidor treft schuld.

Bart Religion

Legacy Member
Peter van der Heyden ondertussen bij Germinal Beerschot blijkbaar. Alles behalve een verrassing.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Was toch al een paar dagen geweten dat die naar beerschot verkaste?

Bart Religion

Legacy Member
Ja, maar met al dat gedoe rond Vargas had ik het hier toch nog niet zien staan :)

Zat er aan te komen. Hun website had al een maand op voorhand een pagina met zijn naam ^^

stormtrooper

Legacy Member
De Buffalo's wijzen naar zijn contractuele status. In maart 2011 tekende El Ghanassy een verbeterd contract tot juni 2015. Een transfer of een nieuwe loonsverhoging moet je verdienen, door goed te presteren op de grasmat. El Ghanassy heeft geen topseizoen achter de rug.
"Hij kan zijn contract de eerste drie jaar niet verbreken, anders wordt hij geschorst door de FIFA", merkt Louwagie op. "De wet van '78 moet hij niet bovenhalen. Die kan je gebruiken tot 30 juni, zoniet mag je het volgende seizoen niet spelen."

Club, watch and learn :cool:

sharpshot

Legacy Member
stormtrooper zei:
Club, watch and learn :cool:

reported





niet echt maar ik wou het eens zeggen
en El Ghannasy is toch maar brol aja, buitensmijten en soumahoero en die arbeitman laten spelen, veel leuker

Jurgenv1

Legacy Member
stormtrooper zei:
Club, watch and learn :cool:

Je kan beide situaties niet zomaar vergelijken imo. Die blessure zal de doorslag gegeven hebben terwijl El Dinges nog altijd op korte termijn weer kan rendabel worden.

stormtrooper

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Je kan beide situaties niet zomaar vergelijken imo. Die blessure zal de doorslag gegeven hebben terwijl El Dinges nog altijd op korte termijn weer kan rendabel worden.

Weet ik ook wel :p 'k wou gewoon onze lieve Club-supps eens op stang jagen :evil:

_DKsissor_

Legacy Member
mooi dat Genk een transferstop houdt. Da zet tenminste fatsoenlijk druk op ploegen om nu af te komen met fatsoenlijke bedragen ofwel zich volledig terug te trekken.

Burgernfries

Legacy Member
Beetje belachelijk toch, die transferstop. Dus als Chelsea officieel 15 miljoen euro biedt voor de Kevin, dan zegt de'n Dirk: Eyla mannen, 't is transferstop, komt maar terug op 28 augustus.

simeo

Legacy Member
Zou anders wel vrij idioot zijn, ge hebt enkel minder tijd om zelf nog een vervanger binnen te halen. Als er tegen de vraagprijs geboden wordt, gooien ze dat transferverbod direct overboord.

Idd gewoon een middel om de spelers rustig te houden, en de speculaties en prullebodjes te laten afnemen.

Burgernfries

Legacy Member
Dus:
- Een dossier met concreet bod dat arriveert op 16 juli blijft anderhalve maand bevroren om dan eventueel te rushen op 3 dagen.
- De mindere goden van KRC die ze liever kwijt zijn dan rijk hun kansen op een transfer worden serieus verminderd, doordat ploegen nu eenmaal niet in de rij staan voor dergelijke spelers. Bij RSCA zou dat betekenen dat met een geinteresseerde in Bernardez niet onderhandeld wordt gedurende anderhalve maand, waardoor die ploeg waarschijnlijk in tussentijd wel iemand anders vindt. Handen bij elkaar leggen als je als club toch nog een bod krijgt op dergelijke 'overbodige spelers' en heel snel toehappen denk ik dan.
- De prijzen fluctueren zo al heel fel, door korter tegen de deadline aan te kruipen gaat dat zeker niet positiever worden, zeker voor een 'clubje' uit een uithoek van België. (in vgl met Engelse/Spaanse toppers bvb.)
- Een ploeg die om een of andere reden een waanzinnig bod uitbrengt, krijgt rustig de kans om zich te bedenken en een goedkoper alternatief te zoeken.
- Een geïnteresseerde club kan de potentiële aankoop niet betrekken in de eigen voorbereiding en andersom natuurlijk ook niet
- Geen enkele transfer doen met zicht op volgend seizoen, zelfs als er zich een koopje aanbiedt (waar even later alle andere clubs opspringen).
- Bij bvb. een zware blessure van een sleutelspeler op de 1ste speeldag, onderneemt KRC niets tot 27 augustus?

Ofwel liegt Degraen om de spelers scherp te houden (wat ik perfect logisch, maar flauw zou vinden), ofwel heeft hij een slag van de molen gekregen en loopt Genk mogelijk miljoenen mis hierdoor.

Het zal ongetwijfeld wel het eerste zijn (met dan nog een serieuze korrel zout), maar waarom altijd dat drama errond? Komt voor mij wat overeen met het "wij zijn niet bezig met de titel-gedoe" terwijl achteraf iedereen toegeeft dat het wel het geval was (en terecht). Ik vind het een belachelijk gedoe dat nergens voor nodig is.

Gewoon die zaken in alle sereniteit afhandelen zou al meer dan voldoende zijn.

simeo

Legacy Member
Lees anders het artikel eens?

"We spraken met Vercauteren af dat er tussen 15 juli en 27 augustus geen basisspelers weg mogen", zegt hij in Het Belang van Limburg.

Het gaat om het VERKOPEN van basisspelers. Dus het enigste dat ze hiermee willen bereiken is De Bruyne, Courtois en Vossen rustig houden en te zorgen dat ze met hunne kop bij Genk blijven. Natuurlijk is dat geen absolute maatregel, meer een symbolische.

Burgernfries

Legacy Member
Op Belgiumsoccer las ik het volgende:
Genk-directeur Dirk Degraen heeft in HBvL laten weten dat er tussen 15/07 en 27/08 geen spelers zullen vertrekken.
"Gedurende die zes weken zal geen enkele speler de club verlaten. Er zullen ook geen inkomende transfers plaatsvinden."
Toch blijft de directeur realistisch. "We kunnen ploegen niet verbieden om een bod uit te brengen", weet hij. "Maar de dossiers die niet voor 15 juli binnenkomen, zullen blijven liggen tot eind augustus."


Zo staat het ook op zowat alle websites, behalve Sporza en nog een Nederlandse. Op HbvL staat spijtig genoeg niets, dus daar kan ik het niet nagaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan