Dus:
- Een dossier met concreet bod dat arriveert op 16 juli blijft anderhalve maand bevroren om dan eventueel te rushen op 3 dagen.
- De mindere goden van KRC die ze liever kwijt zijn dan rijk hun kansen op een transfer worden serieus verminderd, doordat ploegen nu eenmaal niet in de rij staan voor dergelijke spelers. Bij RSCA zou dat betekenen dat met een geinteresseerde in Bernardez niet onderhandeld wordt gedurende anderhalve maand, waardoor die ploeg waarschijnlijk in tussentijd wel iemand anders vindt. Handen bij elkaar leggen als je als club toch nog een bod krijgt op dergelijke 'overbodige spelers' en heel snel toehappen denk ik dan.
- De prijzen fluctueren zo al heel fel, door korter tegen de deadline aan te kruipen gaat dat zeker niet positiever worden, zeker voor een 'clubje' uit een uithoek van België. (in vgl met Engelse/Spaanse toppers bvb.)
- Een ploeg die om een of andere reden een waanzinnig bod uitbrengt, krijgt rustig de kans om zich te bedenken en een goedkoper alternatief te zoeken.
- Een geïnteresseerde club kan de potentiële aankoop niet betrekken in de eigen voorbereiding en andersom natuurlijk ook niet
- Geen enkele transfer doen met zicht op volgend seizoen, zelfs als er zich een koopje aanbiedt (waar even later alle andere clubs opspringen).
- Bij bvb. een zware blessure van een sleutelspeler op de 1ste speeldag, onderneemt KRC niets tot 27 augustus?
Ofwel liegt Degraen om de spelers scherp te houden (wat ik perfect logisch, maar flauw zou vinden), ofwel heeft hij een slag van de molen gekregen en loopt Genk mogelijk miljoenen mis hierdoor.
Het zal ongetwijfeld wel het eerste zijn (met dan nog een serieuze korrel zout), maar waarom altijd dat drama errond? Komt voor mij wat overeen met het "wij zijn niet bezig met de titel-gedoe" terwijl achteraf iedereen toegeeft dat het wel het geval was (en terecht). Ik vind het een belachelijk gedoe dat nergens voor nodig is.
Gewoon die zaken in alle sereniteit afhandelen zou al meer dan voldoende zijn.