Archief - Engels voetbal 2012-2013 - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mtm

Legacy Member
Vincort zei:
Wat ge hier allemaal leest. Precies of het uitmaakt van welk land het kapitaal komt dat wordt gebruikt om die overbetaalde supervedetten de betalen. "Eigenheid van de ploeg" lol. Het is dat er nog één Europese topclub daarover beschikt.

Eigenheid begint bij de fans. Zie maar naar de fans die City en Chelsea aantrekken tegenwoordig. Dat is wat geld met uw club doet.

BeeLz

Legacy Member
Anderzijds was City in Manchester zelf wel even groot als United qua fans

Philharmoniker

Legacy Member
BeeLz zei:
Anderzijds was City in Manchester zelf wel even groot als United qua fans

en anderzijds moet iemand die fan is van een club die zo goed als failliet was in 2010 zwijgen over ploegen met geld als ze zelf door een groep van poenscheppers gered zijn geweest omdat ze jaren er niet overweg mee konden .
Nuja hoe hypocriet of verbitterd kunde zijn als het sportief de anderen voor de wind gaat.
Oh wacht, categoriek fout was dat :lol:

Gavin

Legacy Member
Giroud is echt te stom voor woorden. En nooit is het zijn schuld as er iets misloopt.

BeeLz

Legacy Member
Verdiende overwinning als was het veel te nipt. Hopelijk is de blessure van Dembele niet te erg.

Jepjep

Legacy Member
Spurs op de derde plaats, met zicht op de 2de. Wie had dat in het begin van het seizoen gedacht toen het zo matig ging onder AVB.

CisnerosIsGod

Legacy Member
BeeLz zei:
Verdiende overwinning als was het veel te nipt. Hopelijk is de blessure van Dembele niet te erg.

Dit en dit. 'k Zie spurs echt wel graag spelen. Tof team. Gun ze wel dat CL ticket, maar tweedes moeten ze nu ook niet gaan worden hé :D

mtm

Legacy Member
Philharmoniker zei:
en anderzijds moet iemand die fan is van een club die zo goed als failliet was in 2010 zwijgen over ploegen met geld als ze zelf door een groep van poenscheppers gered zijn geweest omdat ze jaren er niet overweg mee konden .
Nuja hoe hypocriet of verbitterd kunde zijn als het sportief de anderen voor de wind gaat.
Oh wacht, categoriek fout was dat :lol:

Als het allemaal zo simpel was he... Ge kunt natuurlijk wat lopen te provoceren hier, zoals u, maar de onwetendheid druipt ervan af. En dan verbaasd zijn als ik geen deftige uitleg aan u wil geven.

gamer5

Legacy Member
Philharmoniker zei:
en anderzijds moet iemand die fan is van een club die zo goed als failliet was in 2010 zwijgen over ploegen met geld als ze zelf door een groep van poenscheppers gered zijn geweest omdat ze jaren er niet overweg mee konden .
Nuja hoe hypocriet of verbitterd kunde zijn als het sportief de anderen voor de wind gaat.
Oh wacht, categoriek fout was dat :lol:

Dat sloeg nu is echt op nix

Vincort

Legacy Member
mtm zei:
Eigenheid begint bij de fans. Zie maar naar de fans die City en Chelsea aantrekken tegenwoordig. Dat is wat geld met uw club doet.

Dat zijn extremen, Arsenal is reeds een topclub (voor niet lang meer allicht) en bezit al over een wereldwijde aanhang. Liverpool heeft toch ook grote Amerikaanse poenzakken binnengekregen zonder dat dat het imago (buiten misschien het belabberde sportieve maar dat is eerder ondanks dat geld) van de club heeft aangetast?

Philharmoniker

Legacy Member
mtm zei:
Als het allemaal zo simpel was he... Ge kunt natuurlijk wat lopen te provoceren hier, zoals u, maar de onwetendheid druipt ervan af. En dan verbaasd zijn als ik geen deftige uitleg aan u wil geven.

Als je die had stond die al lang hier in 8blz neergeschreven. Ge zet anders snel genoeg om de mensen op je eigen mening te wijzen. En aub lees nog is wat ge daar schrijft. Ge zit met uw eigenheid zever de city en chelsea fans te provoceren en dan komde mij erop wijzen dat ik provoceer ? Wie is hier daar al meermaals open voor op de vingers getikt? :-D

mtm

Legacy Member
Vincort zei:
Dat zijn extremen, Arsenal is reeds een topclub (voor niet lang meer allicht) en bezit al over een wereldwijde aanhang. Liverpool heeft toch ook grote Amerikaanse poenzakken binnengekregen zonder dat dat het imago (buiten misschien het belabberde sportieve maar dat is eerder ondanks dat geld) van de club heeft aangetast?

Amerikaanse poenzakken? Hoe komt het dan dat Liverpool sinds hun komst nog geen enkele grote, gevestigde naam heeft aangetrokken? Als ge geen onderscheid kunt maken tussen de transfers van Liverpool en die van Chelsea/City, dan heeft het ook geen zin om hier een hele boom op te zetten over de eigenaars. Ik wil nog niet eens beginnen over het verschil in lonen tussen de clubs op dit ogenblik.

Liverpool is op commercieel vlak de 6de beste club ter wereld. Ze zijn de enige club die binnen de top 10 in de Deloitte Money League niet hebben deelgenomen aan de CL, wat betekent dat ze nog heel wat miljoenen mislopen tegenover die andere ploegen. De opbrengsten zijn met 30 miljoen toegenomen, ondanks dat ze vorig seizoen niet aan een Europese competitie hebben deelgenomen. Dat betekent dat Liverpool een groot deel van de transfers bekostigd heeft door eigen financiële middelen. Kom alsjeblieft niet melken over Amerikaanse poenzakken, want dan duurde de malaise bij de club niet zo lang als nu. Dan was Liverpool niet voor spelers als Downing, Henderson of Adam gegaan. Neen, dan hadden ze ook wel concurrentie geboden aan Chelsea en City voor spelers als Mata of Agüero.


Arsenal is een traditieclub. Akkoord, met een wereldwijde fanbase. Een grote groep van die wereldwijde fans hebben ze aangetrokken omwille van hun spelstijl en de prestaties het voorbije decennium. City en Chelsea hebben hun fanbase uitgebreid door grote namen aan te trekken en pas daarna hun prestaties te verbeteren. Denkt ge dat Tottenham plots een exponentiële stijging heeft gekend van zijn supporters omdat ze de laatste jaren aan het uitgroeien zijn tot een topclub? Of heeft Swansea plots een veel grotere aanhang omdat ze in hun tweede seizoen op het hoogste niveau reeds een prijs pakken?

Clouds&Cereals

Legacy Member
Wanneer een club meer aandacht krijgt in de media ( grote namen aantrekken, mooi voetbal, ...) dan wint het aan supporters. Slechts een enkeling zal supporteren voor een club zoals Stoke, levante, groningen, TENZIJ je in de buurt woont, je vader supporter is,... Denk je dat Man Utd vanaf dag 1 zo een immens grote fanbase had? Ook zij hebben hun supporters moeten 'verdienen' op basis van prijzen, grote namen, voetbalstijl.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan