Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Typhon`

Legacy Member
Volgens mij ofwel Honda ofwel Williams, een ruil met button/rosberg

xDama

Legacy Member
Volgens mij ziet het er eerder naar uit dat we Alonso volgend jaar niet zien :) Tenzij Renault volgend jaar nog mag meedoen, anders zie ik echt geen openingen hoor. Die rijderscontracten zijn min of meer nog solide. Die kunnen niet 'zomaar' verbroken worden omdat ze een andere coureur kunnen aannemen.

Darth-Falcon

Legacy Member
morgen voor het eerst in 10j weer slicks op de F1's :applause:

het zijn wel GP2 specs dus veel sneller zullen ze niet gaan

xDama

Legacy Member
Nu kan het aan mij liggen, maar ik zie ze op geen enkele foto slicks gebruiken feitelijk :/

Darth-Falcon

Legacy Member
button en heidfeld zouden hun snelste tijd op slicks gereden hebben

Wesdude

Legacy Member
Inderdaad enkel heidfeld en button reden op slicks, wat ook verklaart waarom zo bovenaan de tabellen staan

edit: rossiter van Super Aguri reed ook op slicks

Darth-Falcon

Legacy Member
zijn er eigelijk foto's toen men in 1997 de gegroefde banden aan het testen was ?

YuRiPa

Legacy Member
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=6676

Mosley verdedigt de kostenbesparende maatregelen voor de F1. Opmerkelijkste is wel dat ie vindt dat t mogelijk moet zijn dat teams met mate technologieën met mekaar delen. Dan was McLaren nog nie eens zo fout bezig dit jaar, ze waren alvast de nieuwe regels aan t testen, ze liepen gewoon vast vooruit op de regels.:p

Stomme regeling. Why techniek delen? Is zinloos en kansloos. Jippie, we worden wereldkampioen omdat we de technologie van ons vriendje gekregen hebben... :unsure:

hatetn

Legacy Member
YuRiPa zei:
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=6676

Mosley verdedigt de kostenbesparende maatregelen voor de F1. Opmerkelijkste is wel dat ie vindt dat t mogelijk moet zijn dat teams met mate technologieën met mekaar delen. Dan was McLaren nog nie eens zo fout bezig dit jaar, ze waren alvast de nieuwe regels aan t testen, ze liepen gewoon vast vooruit op de regels.:p

Stomme regeling. Why techniek delen? Is zinloos en kansloos. Jippie, we worden wereldkampioen omdat we de technologie van ons vriendje gekregen hebben... :unsure:


da gebeurt al enorm lang infeite. motoren van een ander team is ook technologie delen en de enige reden wrm ze het nog soepeler zouden maken is omda red bull en torro rosso het nu zo kunnen doen zonder problemen

Darth-Falcon

Legacy Member
weer heel wat gemor van de rijders om het feit dat de downforce gehalveerd is

ik snap nog steeds niet waarom ze het grondeffect niet terug toelaten

Mee

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
ik snap nog steeds niet waarom ze het grondeffect niet terug toelaten
Omdat dat verschrikkelijk gevaarlijk is. Er moet maar eens in een scherpe bocht een steentje/bump/brokstuk/whatever liggen en ge belandt in den decor omdat plots bijna al uwen downforce weg is.

Mee

Legacy Member
Stancke zei:
Grondeffect als in bodemplaat?
Grondeffect als in ventilators die lucht onderaan de auto's wegzuigen.
Daardoor gaat daar minder druk zijn en wordt de auto tegen de grond gedrukt.

Het omgekeerde van een hoovercraft dus eigenlijk ;).

Kermit

Legacy Member
senna zou op die manier verongelukt zijn: te kort op de grond gelegd, waardoor op een bepaald moment heel de auto zich naar de grond zoog en alle downforce weg

nu ja, er zijn verschillende theorieën over zijn crash...

xDama

Legacy Member
Kermit zei:
senna zou op die manier verongelukt zijn: te kort op de grond gelegd, waardoor op een bepaald moment heel de auto zich naar de grond zoog en alle downforce weg

nu ja, er zijn verschillende theorieën over zijn crash...

Best raar dat je in de jaren 80 en begin jaren 90 constant vonken vanonder de auto's zag komen omdat ze tegen de grond kwamen. Zelfs in bochten, maar bij Senna zou daardoor de auto zo onbestuurbaar geworden zijn dat hij eruit vloog...

Hmmm... Ik geloof er geen zak van :)

En het is naar mijn weten NGC die dat als enige officieël vertelt. Dat proces en onderzoek naar de oorzaak is nog altijd niet afgerond.

Cash

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Best raar dat je in de jaren 80 en begin jaren 90 constant vonken vanonder de auto's zag komen omdat ze tegen de grond kwamen. Zelfs in bochten, maar bij Senna zou daardoor de auto zo onbestuurbaar geworden zijn dat hij eruit vloog...

Hmmm... Ik geloof er geen zak van :)

En het is naar mijn weten NGC die dat als enige officieël vertelt. Dat proces en onderzoek naar de oorzaak is nog altijd niet afgerond.

Dat zou je nu nog steeds zien, enkel is de bodem nu een houten plaat. Dus ipv vonken zie je nu soms bruine stukken op de baan, dat is waar die houten plaat de baan raakte.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan