Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hatetn

Legacy Member
Kermit zei:
de snorretjes ontbreken nog :D



ja want ne duitser die zijn hand in de lucht steekt is direct ne nazi:wtf:

het gaat em eerder over het feit dat ralf hoogstwss ook gaat stoppen(en schumi heeft em blijkbaar die raad ook gegeven)

Schummi88

Legacy Member

eniac

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
Het verhaal van senna dat ie verongelukt is doordat zijn wagen te laag stond is de meest aangenomen theorie. Ik vind het geen toeval dat die houten plaat vlak na senna's dood verplicht geworden is.

Ik dacht dat de stuurkolom de meest aangenomen theorie was... Ene die me plausibeler lijkt ook. Zijn wagen wipte niet echt omhoog he. Je zag hem wel aan het stuur draaien (onboard cam toont dat perfect) zonder dat zijn wielen/wagen nog meewilden.

YuRiPa zei:
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=6688

McLaren moet tot 14 februari wachten voor er een uitspraak komt over hun wagen voor 2008... Belachelijk. En wie zit er in de WMSC? Juist, Jean Todt, die dus alle info van McLaren leuk kan inzien. Zou me niks verbazen als ie met die data naar Ferrari gaat...:wtf: En Mosley doet er niks aan, die lacht er alleen maar om.:doh:

Wanneer ga je eens stoppen met van het minste af te komen met die eenzijdige pro-Mclaren anti-Ferrari commentaar? Je hoort een scheet, je komt het hier met veel "OMFG's en WTF's" aanklagen, en als iemand je het tegendeel bewijst of zegt waar het op slaat horen we je weer natuurlijk niet meer. En dan overal direct samenzweringstheorieën zien etc.

Hou er eens mee op, okee?

Nog niet veel F1 race's gezien van hem, maar toen hij bij Mclaren iemand van de vaste rijders moest vervangen... reed hij wel telkens in de punten en finishte ook met punten, terwijl die vaste rijder moeite had om in de punten te rijden.

Bedoel je 2006?
Daarin is hij 2e, 2x 5e, 7e, en 8e geworden.
Montoya (degene die hij verving) haalde 2, 3, 4, 5 en 6. Toch net wat beter.

YuRiPa

Legacy Member
eniac zei:
Wanneer ga je eens stoppen met van het minste af te komen met die eenzijdige pro-Mclaren anti-Ferrari commentaar? Je hoort een scheet, je komt het hier met veel "OMFG's en WTF's" aanklagen, en als iemand je het tegendeel bewijst of zegt waar het op slaat horen we je weer natuurlijk niet meer. En dan overal direct samenzweringstheorieën zien etc.

Hou er eens mee op, okee?

Dan hoor je mij nie meer? Moet je toch es wat beter opletten.:ironic:

Vind jij t normaal dan dat een Jean Todt mee mag bepalen of de McLaren aan de eisen voldoet? Ik nie hoor. En tis toch stom dat Mosley dan met zo'n reactie komt? Maja, zal wel weer aan mij liggen, bende Ferrari fanboys hier..:wtf::doh:

Darth-Falcon

Legacy Member
eniac zei:
Ik dacht dat de stuurkolom de meest aangenomen theorie was... Ene die me plausibeler lijkt ook. Zijn wagen wipte niet echt omhoog he. Je zag hem wel aan het stuur draaien (onboard cam toont dat perfect) zonder dat zijn wielen/wagen nog meewilden.

Als uw downforce wegvalt maakt het niet uit wat ge met uw stuur doet, recht doorgaan zult ge.
De echte oorzaak van zijn crash gaan we waarschijnlijk nooit weten, zeker nu het chassis vernietigd is.
De stuurkolom of wegvallen van downforce zijn de enige reele theoriën. Ik ga voor de downforce.


De la rosa heeft naast raikonen idd geen goeie beurt gemaakt in 2006. In 2005 in die ene race wel. tenzij Dennis Kovalainnen nog loskrijgt zal het volgens mij toch del De la rosa worden. Ik zie eigenlijk geen echte andere mogelijkheid.

jeltex

Legacy Member
TX.Conn zei:
Af en toe lees ik wel eens zoiets, iemand die De La Rosa de grond inboord... begrijp enkel niet waarom.

Nog niet veel F1 race's gezien van hem, maar toen hij bij Mclaren iemand van de vaste rijders moest vervangen... reed hij wel telkens in de punten en finishte ook met punten, terwijl die vaste rijder moeite had om in de punten te rijden. Begrijp dan niet goed waarom iemand hem dan de grond inboord.

Tja met die McLaren van 2005 zou je dan ook al erg je best moeten doen om niet in de punten te eindigen. Die auto was 2 seconden per ronde sneller dan de meeste wagens. Als die bak het tot aan de meet volhield (en ik zeg wel "als" :p) dan was alles minder dan een podiumplaats ondermaats. Montoya heeft zeker geen superjaar gereden toen maar beter dan De la Rosa was hij echt wel met voorsprong.

eniac zei:
Wanneer ga je eens stoppen met van het minste af te komen met die eenzijdige pro-Mclaren anti-Ferrari commentaar? Je hoort een scheet, je komt het hier met veel "OMFG's en WTF's" aanklagen, en als iemand je het tegendeel bewijst of zegt waar het op slaat horen we je weer natuurlijk niet meer. En dan overal direct samenzweringstheorieën zien etc.

Hou er eens mee op, okee?

Goh ja het is idd duidelijk dat Yuripa pro-McLaren is maar er zijn er hier tientallen anderen die heel duidelijk pro-Ferrari zijn en dat is dan kennelijk weer geen probleem. Laten we dus niet meten met 2 maten en 2 gewichten.

Darth-Falcon zei:
De la rosa heeft naast raikonen idd geen goeie beurt gemaakt in 2006. In 2005 in die ene race wel. tenzij Dennis Kovalainnen nog loskrijgt zal het volgens mij toch del De la rosa worden. Ik zie eigenlijk geen echte andere mogelijkheid.

Twas omgekeerd. In 2005 heeft hij een paar races gereden en vaak geklungeld, in 2006 slechts één keer en toen werd hij idd knap tweede, maar dat is dan meteen ook de enige goeie race die ik van hem gezien heb. Voor de rest ... bah.

Darth-Falcon

Legacy Member
sigh

De la rosa heeft 1 race gereden in 2005 (bahrein) waar ie de man van de race was. en heeft de rest van 2006 uitgereden toen montoya vertrokken was, is 1 keer tweede geworden en reed de rest van het seizoen rond op plaats 6-7-8 en meestal achter raikonnen

xDama

Legacy Member
jeltex zei:
Twas omgekeerd. In 2005 heeft hij een paar races gereden en vaak geklungeld, in 2006 slechts één keer en toen werd hij idd knap tweede, maar dat is dan meteen ook de enige goeie race die ik van hem gezien heb. Voor de rest ... bah.

In zijn Mclaren periode heeft De La Rosa mij ook nog niet kunnen bekoren, maar ik weet nog goed dat hij in tijd in zijn Arrows periode wel enorm mooie dingen liet zien soms!

Maar ik vrees dat met de tijd (en het jarenlange testen) het 'vuur' bij DLR weg is...

Cash

Legacy Member
jeltex zei:
Twas omgekeerd. In 2005 heeft hij een paar races gereden en vaak geklungeld, in 2006 slechts één keer en toen werd hij idd knap tweede, maar dat is dan meteen ook de enige goeie race die ik van hem gezien heb. Voor de rest ... bah.


Nee, in 2005 heeft hij slechts 1 race gereden, in Bahrain.
In 2006 heeft hij er 8 gereden, vanaf de GP van Frankrijk, om Montoya te vervangen.

eniac

Legacy Member
YuRiPa zei:
Dan hoor je mij nie meer? Moet je toch es wat beter opletten.:ironic:

Ah, ik heb je anders weinig "oei, ik heb weer veel te snel moord en brand geroepen" weten zeggen. Maar het zal wel aan mij leggen zeker?

bende Ferrari fanboys hier..

Zei de grootste Mclaren-fanboy alive. Het is niet omdat ik geen Mclaren-fanboy ben dat ik dan maar meteen een Ferrari-fanboy ben he. Jij bent het die hier continu van bij het minste moord en brand komt roepen, jij bent het die dit jaar talloze keren bent afgekomen met "Fiarrari" en dergelijke grapjes. Als jij me ooit op gelijksoortige Ferrari-propaganda hebt betrapt dit jaar, bewijs het dan maar eens en dan mag je me van mijn part Ferrari-fanboy noemen, maar ik heb er mijn twijfels bij dat je zoiets zal vinden. Ik probeer het objectief te bekijken. Op mijn antipathie voor Alonso na, waarbij ik inderdaad soms eens wat subjectief reageer - maar dat heeft niets met Mclaren te maken.

Integendeel, als ik een team zou moeten kiezen dan was het Mclaren, zoals de zovele voorbije jaren.

jeltex

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
sigh

De la rosa heeft 1 race gereden in 2005 (bahrein) waar ie de man van de race was. en heeft de rest van 2006 uitgereden toen montoya vertrokken was, is 1 keer tweede geworden en reed de rest van het seizoen rond op plaats 6-7-8 en meestal achter raikonnen

Ah juist, excuses, ik ben kennelijk wat in de war. Als ik het me juist herinner werd hij in die race van 2005 dan 5de dacht ik. Maar man van de race zou ik hem toch niet noemen. Hij heeft enkele risicovolle en mooie inhaalmanoeuvers gedaan maar hij is evenveel keer in de zandbak gegaan.

En als ik me van heel die periode in 2006 enkel die race dat hij tweede werd herinner dan zegt dat genoeg over zijn prestaties zeker?

The Christ

Legacy Member
"Net als Giancarlo Fisichella is Heikki Kovalainen het kind van de rekening; voor het tweetal is geen plaats meer. McLaren en Toyota worden voor Kovalainen als alternatieven genoemd. McLaren heeft nog altijd geen opvolger voor de vertrokken Alonso aangesteld en bij Toyota zou Jarno Trulli, ondanks een doorlopend contract, moeten vrezen voor zijn stoeltje. Fisichella vindt mogelijk onderdak bij Force India.

Renault heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Fransman Romain Grosjean te bevestigen als testcoureur en 31 januari aan te kondigen als datum waarop de R28 wordt gepresenteerd."

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=6695

Ik vond Kovaleinen anders wel niet slecht rijden voor zijn eerste seizoen... Nuja, logisch wel dat hij moet wijken Piquet, zijn naambekend zal daar zeker wel voor iets tussen zitten :)

Darth-Falcon

Legacy Member
piquet was vorige winter naar eigen zeggen al zeker van een zitje voor 2008

k vind de laatste nieuwe trend maar op nix trekken, hoeveel zonen van zijn de laaste tijd al betrokken geraakt bij F1 ?? Rosberg, piquet, winkelhock, piquet, nakajima,...

in GP2 nog Bruno Senna.

nog een chance dat de zonen van Nigel Mansel naar de states vertrokken zijn.

en owee er komt ene max verstappen aan ook ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan