blizzard
Legacy Member
schumi zei:benieuwd hoe dit gaat aflopen. er zullen weer veel belangen zijn die gaan spelen.
enerzijds zijn er veel gevallen van teamorders de voorbije jaren onbestraft gebleven, zij het niet altijd zo duidelijk als vandaag. anderzijds hebben er ook dit seizoen al teamorders plaatsgevonden. neem bijvoorbeeld McLaren en Red Bull. Beiden deden het dit seizoen al, al was het dan wel met wat gecodeerde taal.
hoe verklaar je anders dat de ene rijder sneller is dna zijn teamgenoot, één inhaalpoging doet en dan wat gebrabbel krijgt over de radio en plots tot het eind evan de race een gat laat vallen en mooi achetr zijn teamgenoot blijft.
ook dat zijn teamorders! maar daar struikelen blijkbaar minder fans over ...
Als je McLaren in Turkije bedoelde, dat was nog een iets andere situatie. De Red Bulls hadden elkaar er al uitgereden, en dan begonnen de 2 McLarens nog is even risico's te nemen. Logisch dat je dan als team (weliswaar verdoken) orders gaat geven van gewoon de race uit te rijden zonder risico, anders hadden ze een overwinning die ze cadeau kregen zelf weggesmeten
. Voor de rest, team orders zullen nooit volledig weggaan, maar zoals vandaag was gewoon ridicuul. Kwam bij mij zelfs neer op de FIA uitdagen, aangezien team orders duidelijk verboden zijn, dan nog is zo duidelijk over de teamradio die vrij is voor de tv en al dat even doodleuk gaan zeggen.
.