Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

100%

Legacy Member
Mefke zei:
Ik denk dat deze crisis in de autosport wel eens heel wat gevolgen zou kunnen hebben. Renault zie ik uitstappen, zeker al omdat de resultaten uitblijven en ze geen teams meer hebben die motoren afnemen vanaf volgend jaar.
Mercedes zal wel motoren blijven leveren maar ik zie die met hun team toch ook nog stoppen.
En als we dan kijken naar haas, Sauber, Williams. Die hebben het zo al niet gemakkelijk. Ik denk dat het noodzakelijk werd om die Cost cap in te voeren om extra teams op de grid te krijgen en het aantrekkelijk te houden voor diegene die nu in F1 zitten.

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk

Ik zou vooral naar McLaren kijken, die zitten blijkbaar ook in zeer slechte papieren.

BuYcKi

Legacy Member
RipTor zei:
En waarom zouden doorgaan ?
Alles bewezen wat er te bewijzen valt. Kan alleen maar achteruit gaan nu.

Dan kan ieder succesvol bedrijf stoppen toch? Beetje rare redenering.

FlatSix zei:
McLaren gaat 1200 mensen ontslaan, waarvan 70 uit het F1 team.

Is zo dubbel als je weet dat ze dan Ricciardo net hebben 'aangenomen'.

:crazy:

RipTor

Legacy Member
BuYcKi zei:
Dan kan ieder succesvol bedrijf stoppen toch? Beetje rare redenering.

F1 is maar een klein stukje van Mercedes hé. Dat is geen gans bedrijf.
Volgens mij wordt dat ingeboekt onder marketing uitgaven. Dat wordt regelmatig bekeken of die marketing nog wel nut heeft. Of ze beter dat budget ergens anders voor gebruiken, ...


Ik zie niet in waarom ze nog lang zouden doorgaan. Als alle records zijn gebroken stoppen op het hoogtepunt. Dan kun je jaren teren op "meest succesvolle F1 team ooit".

marcel

Legacy Member
RipTor zei:
F1 is maar een klein stukje van Mercedes hé. Dat is geen gans bedrijf.
Volgens mij wordt dat ingeboekt onder marketing uitgaven. Dat wordt regelmatig bekeken of die marketing nog wel nut heeft. Of ze beter dat budget ergens anders voor gebruiken, ...


Ik zie niet in waarom ze nog lang zouden doorgaan. Als alle records zijn gebroken stoppen op het hoogtepunt. Dan kun je jaren teren op "meest succesvolle F1 team ooit".

net zoals bvb Ferrari in 2004 he

FlatSix

Legacy Member
Jonas89 zei:
geen Zandvoort dit jaar

En ook geen Renault volgend jaar denk ik.

Er staat een filmpje op het Youtube kanaal van F1 met nieuwe regels. Op zich allemaal positief zou ik denken.

Shaddix

Legacy Member
Jonas89 zei:
geen Zandvoort dit jaar

We gaan geen spannende race missen denk ik. Daarnet nog eens een filmpje gezien van de nieuwe layout, echt amper een plek om in te halen. Misschien wat zotte crashes in die kombochten ja, maar dat is het dan ook...

marcel

Legacy Member
imo zou in die eerste kombocht de snelheid veel te laag liggen voor "een zotte crash". da's basicaly een hairpin he, of ge daar nu banking op zet of niet.

xDama

Legacy Member
De geruchten zijn ondertussen gigantisch dat er serieuze herstructureringen bij Mercedes gaan gebeuren en dat Wolff stopt als team principal. Ik verwacht bij Renault ook nog de nodige veranderingen.

2021 gaat bijzonder interessant worden.

RiCOManiaC

Legacy Member
xDama zei:
De geruchten zijn ondertussen gigantisch dat er serieuze herstructureringen bij Mercedes gaan gebeuren en dat Wolff stopt als team principal. Ik verwacht bij Renault ook nog de nodige veranderingen.

2021 gaat bijzonder interessant worden.
Heb ook al gelezen dat Wolff en Stroll Sr samen Mercedes gaan overnemen van Daimler.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

RipTor

Legacy Member
Die gast gaat er nog in slagen om zijne zoon een wereldtitel te kopen ook...

vishnusixclix

Legacy Member
De feiten tot nu toe zijn als volgt:

Wolff neemt samen met Stroll Sr. een groter belang in het team dat nu Mercedes AMG F1 is. (meederheid)
Daarnaast had Stroll al een meerderheidsbelang in Aston Martin & RP.
Wolff heeft zich bij RP/Aston Martin nu ook ingekocht. Net zoals hij heeft gedaan bij Merc (2013) en eerder bij Williams (2009-2012).
Wolff is einde contract bij Mercedes en gaat niet verlengen.
Stroll Sr. is bovenal racefan. Hij is al bezig met racing en teams nog voor zijn zoon geboren is. Dat komt dan ook eerst. Zijn zoon's carrière is bijkomstig.

Verder lijkt er nu elke dag wel iets te bewegen met Stroll of Wolff in de hoofdrol.

Wat die nederlandse en belgische journalisten erover schrijven neem ik voor de rest niet met een korrel zou maar met emmers. Want in mijn beleving is al veel te vaak gebleken dat die kwalitatief toch echt ondermaats zijn. Met clickbaity titels en zeverartikels.

Zoals ik de duits- en engelstalige pers interpreteer lijkt het me dat Stroll en Wolff een A en B team gaan proberen op te bouwen, en op een gegeven moment gaat de kwaliteit van de rijders doorslag geven. Dan gaat zoonlief toch uit zijn pijp moeten komen.

eniac

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Wolff is einde contract bij Mercedes en gaat niet verlengen.

Dit lijkt me ook niet vast te staan. Mercedes heeft vanmorgen al een statement gebracht dat ze in F1 willen blijven met het team met Wolff als principal.

Shaddix

Legacy Member
Zijn er momenteel eigenlijk gesprekken rond customer cars? Ik denk dat met zo'n crisis dat wel weer een pak relevanter wordt.

RipTor

Legacy Member
xDama zei:
De geruchten zijn ondertussen gigantisch dat er serieuze herstructureringen bij Mercedes gaan gebeuren en dat Wolff stopt als team principal. Ik verwacht bij Renault ook nog de nodige veranderingen.

2021 gaat bijzonder interessant worden.

Hopelijk met meer dan 10 auto's :help:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan