Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

_Pe_

Legacy Member
FlatSix zei:
Of, eigenlijk 700-750pk, of dat zegt toch Walker zelf in de replay.
Als je het hebt over de replay van die Monaco 1996 dan heb je gelijk. Toen hadden de auto's inderdaad 700 tot 750 pk.
In mijn post had ik het echter over de race van Adelaïde 1986 en in 1986 hadden de wagens wel degelijk 1100 pk. In qualifying trim welteverstaan. Tijdens de race was dat wat minder omdat ze dan minder turbo boost gebruikten omdat ze anders niet toe kwamen met hun hoeveelheid brandstof.
Ik heb gisteren nog een heel grappig artikel gelezen over hoe F1 er achter de schermen uit zag in die tijd. Echt de moeite waard om eens te lezen : https://www.formula1.com/en/latest/...the-williams-fw11.4vqZ7cKhqMhfYgA6mwXYiu.html

_Pe_

Legacy Member
Timothy555 zei:
De film is in grote lijnen waarheidsgetrouw, maar vooral overdreven. Echt een Amerikaanse productie, ze laten het racen enorm dramatisch lijken.

5 maanden geleden heb ik een tour gehad in het Caroll Shelby museum and factory in Las Vegas, met een enorm goede gids (als je ooit in de buurt bent: de tour met gids is gratis, en een enorme aanrader). Die gids wist enorm veel anekdotische verhalen te vertellen. Een aantal bewoordingen werd letterlijk overgenomen in de film zoals het echt was, bijvoorbeeld Enzo die zegt dat hij beledigd is door hun voorstel.
De film is in grote lijnen zeker waarheidsgetrouw. De enige serieuze fout die ik eigenlijk gevonden heb is dat in de film Ken Miles in 1965 niet mee mocht terwijl hij wel degelijk er bij was toen.
Verder geloof ik ook direct dat Enzo Ferrari neer keek op Ford en hij zal zeker enkele denigrerende opmerkingen over Ford gemaakt hebben.

Wat mij echter enorm stoort aan de film is hoe die Ken Miles opgeheerlijkt wordt. Eigenlijk, nu ik er over nadenk, dat valt nog mee. Het is vooral hoe de andere piloten afgebroken worden. De Italianen bijvoorbeeld zijn maar prutsers vergeleken met Miles. Maar ook binnen de eigen rangen worden de andere piloten als prutsers voorgesteld. Bob Bondurant bijvoorbeeld is helemaal geen match voor Ken Miles. Nu, ik volg de Amerikaanse autoscene niet zo hard, maar de naam Bob Bondurant kende ik al toen ik een jaar of 12 was. Ken Miles heb ik pas veel later leren kennen. Dit wil niet zeggen dat Bob beter was, maar ik twijfel of Ken zoveel beter zou geweest zijn dan Bob.
Eigenlijk geloof ik die verschillen tussen piloten niet echt. Ik geloof direct dat een professioneel piloot op een rondje enkele seconden kan wegrijden van een amateur. En ik geloof ook dat er tussen die profpiloten verschillen kunnen zijn van enkele tienden van een seconde. Maar daar doen ze bijna alsof die Ken Miles met 2 vingers in de neus 3 seconden per ronde zou wegrijden van de concurrentie. Daar had ik het vooral moeilijk mee toen ik die film zag.
En dan natuurlijk enkele nogal ongeloofwaardige momenten hé. Met een hamer de deus sluiten, dat gevecht in het midden van de straat, in het begin dat zijn auto niet goedgekeurd wordt en hij met een hamer zijn wagen wel in orde brengt voor de keurders. Nogal overdreven vond ik. Amerikaans...
Voor de rest heb ik wel genoten van de beelden hoor. Maar geef mij toch maar Rush.

_Pe_

Legacy Member
Timothy555 zei:
Spanje 2012 was Maldonado herinner ik me. Heb ik altijd een zeer onderschatte piloot gevonden op ruwe snelheid. Alleen een beetje onstuimig.
Pastor was heel snel. Maar oerdom. Jij noemt het onstuimig, ik noem het gewoon dom. Hoe vaak zat hij niet in een crash in T1 ? En meestal was het dan nog niet zijn schuld ook niet. Maar hij was gewoon niet slim genoeg om te beseffen dat hij beter het gas even los liet want dat de kans groot zou zijn dat het verderop mis zou gaan.

Er is ooit een race geweest in GP2 (of was het GP3) waar het circuit nat was. Bij de start vroeg de commentator aan verschillende piloten wie zou winnen. Er was 1 piloot die Pastor Maldonado noemde. Die commentator vond dat een heel rare voorspelling want Pastor behoorde absoluut niet bij de favorieten en vroeg dan ook aan die piloot waarom dat die dacht dat Pastor die race zou winnen. Het antwoord : "Pastor is niet slim genoeg om te beseffen dat het nat en glad is. Die gaat rijden alsof het wegdek droog is. Hij wint of hij crasht." Nu mag jij 1 keer raden wie won. Inderdaad, Pastor.

denkimi

Legacy Member
_Pe_ zei:
De film is in grote lijnen zeker waarheidsgetrouw. De enige serieuze fout die ik eigenlijk gevonden heb is dat in de film Ken Miles in 1965 niet mee mocht terwijl hij wel degelijk er bij was toen.
Verder geloof ik ook direct dat Enzo Ferrari neer keek op Ford en hij zal zeker enkele denigrerende opmerkingen over Ford gemaakt hebben.

Wat mij echter enorm stoort aan de film is hoe die Ken Miles opgeheerlijkt wordt. Eigenlijk, nu ik er over nadenk, dat valt nog mee. Het is vooral hoe de andere piloten afgebroken worden. De Italianen bijvoorbeeld zijn maar prutsers vergeleken met Miles. Maar ook binnen de eigen rangen worden de andere piloten als prutsers voorgesteld. Bob Bondurant bijvoorbeeld is helemaal geen match voor Ken Miles. Nu, ik volg de Amerikaanse autoscene niet zo hard, maar de naam Bob Bondurant kende ik al toen ik een jaar of 12 was. Ken Miles heb ik pas veel later leren kennen. Dit wil niet zeggen dat Bob beter was, maar ik twijfel of Ken zoveel beter zou geweest zijn dan Bob.
Eigenlijk geloof ik die verschillen tussen piloten niet echt. Ik geloof direct dat een professioneel piloot op een rondje enkele seconden kan wegrijden van een amateur. En ik geloof ook dat er tussen die profpiloten verschillen kunnen zijn van enkele tienden van een seconde. Maar daar doen ze bijna alsof die Ken Miles met 2 vingers in de neus 3 seconden per ronde zou wegrijden van de concurrentie. Daar had ik het vooral moeilijk mee toen ik die film zag.
En dan natuurlijk enkele nogal ongeloofwaardige momenten hé. Met een hamer de deus sluiten, dat gevecht in het midden van de straat, in het begin dat zijn auto niet goedgekeurd wordt en hij met een hamer zijn wagen wel in orde brengt voor de keurders. Nogal overdreven vond ik. Amerikaans...
Voor de rest heb ik wel genoten van de beelden hoor. Maar geef mij toch maar Rush.
de film gaat dan ook over ken miles.

_Pe_ zei:
Pastor was heel snel. Maar oerdom. Jij noemt het onstuimig, ik noem het gewoon dom. Hoe vaak zat hij niet in een crash in T1 ? En meestal was het dan nog niet zijn schuld ook niet. Maar hij was gewoon niet slim genoeg om te beseffen dat hij beter het gas even los liet want dat de kans groot zou zijn dat het verderop mis zou gaan.
we hebben nog zo'n piloot tegenwoordig, een hollander.

_Pe_

Legacy Member
denkimi zei:
de film gaat dan ook over ken miles.[//quote]
Daarom moet het er nog niet zo dik op liggen. In Rush wordt Laura ook voorgetrokken op Regazzoni. Maar wel zonder dat Clay belachelijk gemaakt wordt. Zo kan het dus ook.

denkimi zei:
we hebben nog zo'n piloot tegenwoordig, een hollander.
Die zou ik niet dom noemen maar wel onstuimig. Hij is nog jong hé. Hij maakt wel heel domme fouten zoals toen hij zich wilde ontdubbelen bij Ocon. Maar ik verwacht wel dat dat bij hem nog wel beter zal worden. Iets dat bij Maldonado nooit gebeurd is.
Mijn mening is zelfs dat Max alles in zich heeft om bij de allergrootsten ooit te behoren. Ik zeg dit niet graag want ik ben absoluut geen fan van hem. En nog minder van zijn fans lol. Heineken zwelgen de Hollanders die nooit een F1 race gezien hebben maar nu wel weten dat alles wat Max doet normaal is... Neen dank je. Maar dat alles breekt niks af van het talent van Max.

Timothy555

Legacy Member
_Pe_ zei:
denkimi zei:
de film gaat dan ook over ken miles.[//quote]
Daarom moet het er nog niet zo dik op liggen. In Rush wordt Laura ook voorgetrokken op Regazzoni. Maar wel zonder dat Clay belachelijk gemaakt wordt. Zo kan het dus ook.


Die zou ik niet dom noemen maar wel onstuimig. Hij is nog jong hé. Hij maakt wel heel domme fouten zoals toen hij zich wilde ontdubbelen bij Ocon. Maar ik verwacht wel dat dat bij hem nog wel beter zal worden. Iets dat bij Maldonado nooit gebeurd is.
Mijn mening is zelfs dat Max alles in zich heeft om bij de allergrootsten ooit te behoren. Ik zeg dit niet graag want ik ben absoluut geen fan van hem. En nog minder van zijn fans lol. Heineken zwelgen de Hollanders die nooit een F1 race gezien hebben maar nu wel weten dat alles wat Max doet normaal is... Neen dank je. Maar dat alles breekt niks af van het talent van Max.

Ik ben absoluut geen fan van Max, vind hem eerder arrogant. Maar je kan niet ontkennen dat hij vorig jaar niet meer zoveel domme fouten gemaakt heeft, vergeleken met z’n eerdere jaren. ALS de wagen van 2022 goed is waar hij in komt met de reglementswijzigingen, dan zal hij zeker meestrijden voor de wereldtitel.

denkimi

Legacy Member
_Pe_ zei:
Die zou ik niet dom noemen maar wel onstuimig. Hij is nog jong hé. Hij maakt wel heel domme fouten zoals toen hij zich wilde ontdubbelen bij Ocon. Maar ik verwacht wel dat dat bij hem nog wel beter zal worden. Iets dat bij Maldonado nooit gebeurd is.
Mijn mening is zelfs dat Max alles in zich heeft om bij de allergrootsten ooit te behoren. Ik zeg dit niet graag want ik ben absoluut geen fan van hem. En nog minder van zijn fans lol. Heineken zwelgen de Hollanders die nooit een F1 race gezien hebben maar nu wel weten dat alles wat Max doet normaal is... Neen dank je. Maar dat alles breekt niks af van het talent van Max.
Hij heeft al 5 seizoenen f1 achter de rug, het jong en onervaren excuus is al een tijdje niet meer bruikbaar.

Hij heeft enorm veel snelheid, mogelijks het meeste van het hele veld.
Maar hij heeft gewoon geen verstand. Hij weet niet wanneer af te geven, en verkloot daarmee een hele hoop van zijn en anderen hun races.

Net zoals maldonado dus.

_Pe_

Legacy Member
Misschien wel. De toekomst zal het uitwijzen. Hij heeft inderdaad al redelijk wat seizoenen achter de rug en er is inderdaad tot nu toe weinig beterschap. Toch denk ik dat dat bij hem nog wel zal komen. Al kan ik natuurlijk de bal volledig mis slaan. Zoals ik al zei, de toekomst zal het uitwijzen :)

vloet

Legacy Member
Max is vorig seizoen derdes geëindigd...
Er zijn nog steeds foutjes geweest, zoals in Francorchamps, maar er zijn er anderen die het veel harder hebben laten afweten. Na 2019 verdient hij het imo wel om wat meer respect te krijgen. Maar dat ligt precies gevoelig.

Timothy555

Legacy Member
vloet zei:
Max is vorig seizoen derdes geëindigd...
Er zijn nog steeds foutjes geweest, zoals in Francorchamps, maar er zijn er anderen die het veel harder hebben laten afweten. Na 2019 verdient hij het imo wel om wat meer respect te krijgen. Maar dat ligt precies gevoelig.

Ben het met je eens, als niet-fan. 2019 was een heel goed seizoen van hem.

FlatSix

Legacy Member
Ik denk dat Max en RB onderling hebben besloten dat het altijd wins of podia moeten zijn, en als dat er niet in zit dat hem dan mag proberen wat hij wil. :)

eniac

Legacy Member
En het is nu ook niet dat hij de wagen al heeft gehad om voor de titel te gaan. In dat opzicht levert echt slim rijden nog weinig op en kost het niets om alles of niets te gaan.

De echte test komt wanneer hij wel een wagen heeft waarmee hij voor de titel kan gaan en wanneer hij wel soms eieren voor zijn geld zal moeten kiezen.

FlatSix

Legacy Member
Inderdaad, zo bedoelde ik het ook. 3de of 5de aan het einde van het jaar zal RB niet veel uitmaken. Wins en podia daarentegen zijn reclame.

RiCOManiaC

Legacy Member
Leclerc, de legend ! Easy win in de Virtual GP en Lando mag eens iets doen aan zijn pc of verbinding want zijn game was weeral gecrashed... Gebeurt em wel veel.

RipTor

Legacy Member
Charles die kan dat precies wel ja.
Die zou die pro eSports mannen misschien wel aankunnen.

Als je kijkt naar verschil van hem met Stoffel, en Stoffel met de eSports mannen.

FlatSix

Legacy Member
En Verstappen die Norris belt wanneer hij uitgevallen is, en dan gewoon live zegt "Ik join die league nooit, je zou dat spel beter van uw computer gooien, ik heb dat spel niet eens". :)

RipTor

Legacy Member
Ja de F1 staat nu wel een beetje te kakken tov Indycar en Nascar dat ze dat spelleke van Codemasters moeten gebruiken ipv een fansoenlijke sim.



Nascar en Indycar gebruiken iRacing. Zowat het hele startveld doet mee. Er zijn er die klagen dat ze in lagere series moeten starten omdat hun license in iRacing niet hoog genoeg is.
Live uitgezonden op Fox. Nascar had 1,2 miljoen viewers op YouTube (naast iedereen die op Fox kijkt). F1 had er 180.000 volgens mij...

Bij NASCAR is iRacing overigens al jaren een officiele tak van de sport. Wordt al jaren live uitgezonden en results op hun website. Laagste klasse van de Nascar competitie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan