RipTor
Legacy Member
Jonas89 zei:
Wa ne paljas...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jonas89 zei:
RipTor zei:Wa ne paljas...

BuYcKi zei:Staat er nu op alleszins. Eens kijken dit weekend. Nog nooit zo’n oude race gezien..

Indien je nog nooit zo een oude race hebt gezien is de kans groot dat je het maar een saaie bedoening zal vinden. De onderlinge verschillen waren toen veel groter. De wagens ook een pak langzamer dan nu, maar volgens mij veel moeilijker te besturen. Die hadden een enorme turbo boost. Heel moeilijk te controleren. Maar de tijden waren heel anders dan nu. Er moest niet per se elke bocht iets wereldschokkend gebeuren. Je kon makkelijk een 20tal minuten voor de tv zitten terwijl er geen bal te zien was. Je kon lekker wat discussiëren met je vrienden of een pintje uit de frigo halen. Het was allemaal veel relaxter. En toch was het de hele tijd nagelbijten want elk moment kon er een motor de lucht in gaan. De auto's waren toen bijlange nog niet zo betrouwbaar als nu.BuYcKi zei:Staat er nu op alleszins. Eens kijken dit weekend. Nog nooit zo’n oude race gezien..
. Prost hangt volgens mij helemaal vol olie 
_Pe_ zei:Indien je nog nooit zo een oude race hebt gezien is de kans groot dat je het maar een saaie bedoening zal vinden. De onderlinge verschillen waren toen veel groter. De wagens ook een pak langzamer dan nu, maar volgens mij veel moeilijker te besturen. Die hadden een enorme turbo boost. Heel moeilijk te controleren. Maar de tijden waren heel anders dan nu. Er moest niet per se elke bocht iets wereldschokkend gebeuren. Je kon makkelijk een 20tal minuten voor de tv zitten terwijl er geen bal te zien was. Je kon lekker wat discussiëren met je vrienden of een pintje uit de frigo halen. Het was allemaal veel relaxter. En toch was het de hele tijd nagelbijten want elk moment kon er een motor de lucht in gaan. De auto's waren toen bijlange nog niet zo betrouwbaar als nu.
Als ge ziet hoe vuil die auto's waren na een race. Prost hangt volgens mij helemaal vol olie
![]()
Murray WalkerRipTor zei:Ooh nu hangt a voor b" toch vaak gehoord zonder te zien.
Topkerel. Beste F1 commentator ooit. Maar hij zat zo vaak mis. En hij was vaak gewoon hilarisch :Smaken verschillen. Ik geniet ook van het huidige tijdperk maar als ik mag kiezen.... sorry, jaren '80 ruleTimothy555 zei:Blij dat ik F1 in het huidige tijdperk kan kijken!

RipTor zei:Die regie ja....
Ik denk dat ze alle inhaalacties in de top 5 hebben gemist bijna. "Ooh nu hangt a voor b" toch vaak gehoord zonder te zien.
Volgens mij was in 1986 de mondialisatie, de professionalisatie (of hoe moet je het noemen ?) die Ecclestone teweeg heeft gebracht in de F1 al volop aan de gang hoor. Als je deze race vergelijkt met de F1 races in de jaren '70, toen Bernie nog maar een teambaas was en eigenlijk dus niks te zeggen had, zie je al een wereld van verschil. In de jaren '70 stonden de fans vaak no gewoon naast het circuit te supporteren, op het gras. Dat was in 1986 toch al ondenkbaar. Al moet ik inderdaad wel toegeven dat ik serieus verschrokken ben het feit dat ze die Minardi van Nannini daar de hele race gewoon laten staanmarcel zei:in die tijd had je dat allemaal niet, F1 was toen nog bijna een amateursport. daarom dat je toen ook veel meer (en succesvolle) privé-teams had.
Ecclestone heeft daar toch een serieuze revolutie in gebracht, heel die omwenteling van wat je toen had, naar de hyper-professionele globale sport die je nu hebt.
.Dat is toen zelfs nooit in me op gekomen dat dat gevaarlijk zou kunnen zijn. Dat was toen doodnormaal._Pe_ zei:Smaken verschillen. Ik geniet ook van het huidige tijdperk maar als ik mag kiezen.... sorry, jaren '80 rule![]()
_Pe_ zei:Volgens mij was in 1986 de mondialisatie, de professionalisatie (of hoe moet je het noemen ?) die Ecclestone teweeg heeft gebracht in de F1 al volop aan de gang hoor. Als je deze race vergelijkt met de F1 races in de jaren '70, toen Bernie nog maar een teambaas was en eigenlijk dus niks te zeggen had, zie je al een wereld van verschil. In de jaren '70 stonden de fans vaak no gewoon naast het circuit te supporteren, op het gras. Dat was in 1986 toch al ondenkbaar. Al moet ik inderdaad wel toegeven dat ik serieus verschrokken ben het feit dat ze die Minardi van Nannini daar de hele race gewoon laten staan.Dat is toen zelfs nooit in me op gekomen dat dat gevaarlijk zou kunnen zijn. Dat was toen doodnormaal.
Ik ben van begin jaren '70. Mijn eerste herinneringen van de F1 zijn van einde jaren '70 toen ik samen met mijn vader naar Zolder ging. Ik herinner me nog dat we toen ooit Jacky Stewart ontmoet hebben, al is dat heel vaag. Wat ik me al veel beter herinner is begin jaren '80 in Zolder. De bandentests, John Watson die toen won, de Fly Saudia Williams van Alan Jones, die Parmalat Brabham van Nelson Piquet, natuurlijk de opkomst van de Renault turbo motor. Maar ook minder leuke momenten zoals de dood van Gilles Villeneuve,... Ik herinner me ook nog dat bij de start van 1 van de edities van begin jaren '80 een mecanicien van Arrows werd doodgereden omdat die nog altijd op de grid stond toen de start gegeven werd.Timothy555 zei:Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben actief beginnen kijken in 1997 en 1998. De gevechten van Schumi met achtereenvolgens Villeneuve en Hakkinen. En dan eindelijk succesvol worden met Ferrari. Vanaf dag 1 fan van de rode bolide met hem achter het stuur.
Ik heb al veel oude season reviews gekeken en ouder dan wanneer ik zelf beginnen kijken bent zegt me weinig..,
Of die keer toen hij in Silverstone zijn drive through penalty pas na de finish nam. Je moet er maar op komen. En er dan nog mee weg komen ookTimothy555 zei:Ja, hij was inderdaad heel controversieel. Ik weet nog heel goed dat ik daarvoor ook wel fan was. De manier waarop een team voor hem gebouwd was, de manier waarop hij teamgenoten deed plooien...
Ik herinner me ook nog dat ik destijds vond dat hij gewoon nog veel harder Villeneuve van de baan had moeten ramen in 1997. Ook de manier waarop hij ooit Alonso (?) een pole probeerde te ontnemen in Monaco door z’n wagen gewoon op het circuit te zetten... veel ‘vuile’ momenten, maar ik ben hem altijd de beste blijven vinden.
. Ik vond dat toen geweldig.Heel logisch dat je er geen voeling mee hebt. Ik heb ook geen voeling met races 15 jaar voordat ik geboren wasTimothy555 zei:Ik ben een 15-tal jaar jonger dan jou, daardoor dat ik waarschijnlijk geen voeling heb met de jaren 80. En ook niet met Senna, nooit enige race van hem gezien.
.
._Pe_ zei:Of die keer toen hij in Silverstone zijn drive through penalty pas na de finish nam. Je moet er maar op komen. En er dan nog mee weg komen ook. Ik vond dat toen geweldig.
Maar mijn ogen zijn eigenlijk pas goed open gegaan toen hij al bij Mercedes reed en zijn voormalige teamgenoot bij Ferrari in Hongarije gewoon de muur in probeerde te duwen. Dat was er serieus over. Daarna ben ik zijn eerdere carrière eigenlijk pas goed beginnen bekijken en ben ik tot de conclusie gekomen dat, alhoewel hij zeker en vast bij de beste piloten aller tijden behoort, zijn oneerlijkheid toch een serieuze smet op zijn blazoen is.
Heel logisch dat je er geen voeling mee hebt. Ik heb ook geen voeling met races 15 jaar voordat ik geboren was.
Van Senna ben ik trouwens nooit een fan geweest. Voor mij is en blijft hij de allerbeste aller tijden, maar ik was gewoon geen fan van hem. Van Prost trouwens nog minder hoor. Dat arrogant ettertje dat altijd bezig was met psychologische oorlogsvoering kon ik al helemaal niet luchten. Ik had het meer voor piloten die rechtoe rechtuit waren. Zowel in hun rijden als in hun attitude langs het circuit. Halverwege de jaren '80 was ik een grote fan van Piquet en Mansell. Daarom ook dat Adelaide 1986 mij zo vers in het geheugen ligt. Jongens.. liep die race me af op een sisser voor mij.
Maar de man voor wie ik altijd het meeste bewondering heb gehad, en waarschijnlijk zal dat altijd zo blijven, is Gilles Villeneuve. Die kerel reed elke race alsof het zijn laatste was. Nooit wereldkampioen geworden omdat hij gewoon zijn materiaal nooit spaarde. Hij vergde altijd het uiterste en het materiaal kon dat gewoon geen 90 minuten aan. Zijn rijstijl was net hetzelfde. All or nothing. Van die piloten moesten er meer zijn.
).