Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

FlatSix

Legacy Member
Ik denk zelfs dat iRacing een jaarlijkse NASCAR competitie heeft met serieuze prijzenpot?

Cerulean

Legacy Member
Achja, de F1 race was wel de moeite vond ik. Een pak matuurder gereden dan in Bahrein. De Leclercs waren behoorlijk indrukwekkend, vooral Charles... Hij heeft dat spel nog maar een week.

Creeping Death

Legacy Member
_Pe_ zei:
Vond ik niet. Ford vs Ferrari is volgens mij nogal een Trumpiaanse film. Amerika is alles, de rest is niks. Enzo Ferrari maakt het Ford concern belachelijk en de Amerikaanse leiding zal eens aan die spaghettivreter laten zien wat ze wel niet kunnen. Natuurlijk met een Amerikaanse piloot aan het stuur die van alle kanten tegen gewerkt wordt maar het is toch dankzij hem dat het uiteindelijk wel lukt. Ik vond de film overdreven, een ode aan Amerika en vooral ongeloofwaardig. Een gevoel dat ik bij Rush helemaal niet heb. Buiten het feit dat ze Lauda en Hunt tegen elkaar laten rijden in F3, wat nooit gebeurd is, denk ik dat deze film veel waarheidsgetrouwer is dan Ford vs Ferrari.

Op het feit na dat Lauda en Hunt eigenlijk wel goed overeen kwamen en die rivaliteit uit de film dus zwaar aangedikt is :p
Maar goeie film, dat wel.

RipTor

Legacy Member
FlatSix zei:
Ik denk zelfs dat iRacing een jaarlijkse NASCAR competitie heeft met serieuze prijzenpot?

Ja dat bedoel ik met dat het een officiele tak is.
Als je naar de nascar website surft. En je gaat naar de verschillende soorten afdelingen dan vind je daar terug : Nextel Cup, Winston Cup, ...., en daartussen staat ook al jaren de iRacing CocaCola cup. Met een officiele kalender. En dus inderdaad ook een prijzenpot.

vloet

Legacy Member
Cerulean zei:
Achja, de F1 race was wel de moeite vond ik. Een pak matuurder gereden dan in Bahrein. De Leclercs waren behoorlijk indrukwekkend, vooral Charles... Hij heeft dat spel nog maar een week.
Hij zei wel dat hij er 5u per dag mee bezig is geweest. Dan ben je ook geen noob meer he :p.
Da's wel dedication, sowieso.

FlatSix

Legacy Member
vloet zei:
Hij zei wel dat hij er 5u per dag mee bezig is geweest. Dan ben je ook geen noob meer he :p.
Da's wel dedication, sowieso.

En dan is dat allicht 5u per dag op dat ene circuit. :)

marcel

Legacy Member
RipTor zei:
Ja de F1 staat nu wel een beetje te kakken tov Indycar en Nascar dat ze dat spelleke van Codemasters moeten gebruiken ipv een fansoenlijke sim.



Nascar en Indycar gebruiken iRacing. Zowat het hele startveld doet mee. Er zijn er die klagen dat ze in lagere series moeten starten omdat hun license in iRacing niet hoog genoeg is.
Live uitgezonden op Fox. Nascar had 1,2 miljoen viewers op YouTube (naast iedereen die op Fox kijkt). F1 had er 180.000 volgens mij...

Bij NASCAR is iRacing overigens al jaren een officiele tak van de sport. Wordt al jaren live uitgezonden en results op hun website. Laagste klasse van de Nascar competitie.

probleem is wel dat F1 zijn officiële game moet gebruiken. het zou nogal zonde zijn: miljoenen betalen om "official game of F1" te mogen zijn, maar dan niet niet gebruikt worden in de officiele league...

xDama

Legacy Member
FlatSix zei:
En Verstappen die Norris belt wanneer hij uitgevallen is, en dan gewoon live zegt "Ik join die league nooit, je zou dat spel beter van uw computer gooien, ik heb dat spel niet eens". :)

En gelijk heeft hij.

Jonas89

Legacy Member
FlatSix zei:
En Verstappen die Norris belt wanneer hij uitgevallen is, en dan gewoon live zegt "Ik join die league nooit, je zou dat spel beter van uw computer gooien, ik heb dat spel niet eens". :)

maar wel iRacing spelen die 10jaar oud is?

xDama

Legacy Member
Jonas89 zei:
maar wel iRacing spelen die 10jaar oud is?

iRacing is niet voor niets al 10 jaar de beste simulator online. De graphics zijn gedateerd, maar voor de rest is dat nog steeds een dijk van een game en met gemak 1 van de 3 beste op de markt.

Scifo

Legacy Member
Jonas89 zei:
maar wel iRacing spelen die 10jaar oud is?

Wordt wel continu geupdate eeeey. dx11 is implemented (ge betaald er ook voor jaarlijks)

Hoezo gedateerd? Ziet er beter uit dan die wazige race games met hun 100den filters :p

[video=youtube;b4_9mv7jQKY]https://www.youtube.com/watch?v=b4_9mv7jQKY[/video]

Elke1988

Legacy Member
xDama zei:
iRacing is niet voor niets al 10 jaar de beste simulator online. De graphics zijn gedateerd, maar voor de rest is dat nog steeds een dijk van een game en met gemak 1 van de 3 beste op de markt.

Ik heb ook iracing gespeeld. Ma je moet elke maand betalen en niet alle auto's en tracks zit erbij. Voor een spel van 10 jaar oud.

Jonas89

Legacy Member
nja, ieder zijn ding. Maar tis idd triestig dan dat er na 10jaar nog altijd geen deftige opvolger is

FlatSix

Legacy Member
Omdat dat niet moet? iRacing is koning niet omdat het er schoon uitziet, maar omdat de physics erachter zo goed zijn. In de F1 games heb je praktisch geen physics buiten IF(Wheel on grass;"spin wheel";???)

RipTor

Legacy Member
Jonas89 zei:
maar wel iRacing spelen die 10jaar oud is?

Er rijden ook nog veel mensen rond met een VW Golf. Dat zijn allemaal auto's met technologie van 46 jaar geleden :eek:



Dat komt eigenlijk op hetzelfde neer...



Of dat op uw pc Windows staat, een operating system van 25 jaar oud.

Scifo

Legacy Member
Jonas89 zei:
ja blijkbaar niet.
laat maar.

Formule 1 2010 of formule 1 2020, buiten dat het getal jaarlijks veranderd. Ge speelt nagenoeg elk jaar hetzelfde spel mits “lichte” verbeteringen

iracing (2010) of iracing (2020). Naam blijft hetzelfde maar ik download wel elke 3 maand een 4GB (update/patch)

komt voor mij toch op hetzelfde neer buiten de naamsverandering :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan