Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 1/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2018?


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

Mee

Legacy Member
In Safari kan je wel gewoon voor Engelse commentaar kiezen (momenteel), dus die audiostream wordt wel gewoon meegestuurd. In Chrome en Firefox is het mij nog niet gelukt om die te kiezen, iemand hoe weet hoe dat zou moeten kunnen?
En van zodra je een commentaar-stream kiest heb je geen ander (ambient) geluid meer :wtf:. Dit is nu wel enkel bij de races in replay.

marcel

Legacy Member
het stadsbestuur van Miami heeft het voorstel voor een GP goedgekeurd. gaan ze nu officieel presenteren aan de FIA, dus.

jeltex

Legacy Member
xTwL- zei:
Ik hoop het van niet. Als er nu één titel is die echt moet gaan tussen twee man dan is het deze wel. Aan het einde van dit seizoen hebben we een derde vijfvoudig wereldkampioen, die als enige van die drie een andere viervoudige heeft moeten verslaan. Zolang de wagens zo dicht op elkaar blijven zitten vind ik dat één van de meest historische titels die er te grijpen valt.

Het is maar hoe je het bekijkt hé. Het is eveneens nog nooit gebeurd dat een derde piloot de titel pakt met twee viervoudig wereldkampioenen op de grid. Dus ook dat zou historisch zijn. Maar ik snap wel wat je bedoelt.

Maar hoe dan ook, als ik mag kiezen tussen een strijd met 2 teams en één met 3 teams dan kies ik toch altijd het laatste. Levert epische seizoenen op. Ik denk aan 2010, met nog 4 man in de running in de laatste race :D

marcel

Legacy Member
hmm, geen streaming op de app...
streaming in browser is met rtbf-commentaar :(
maar ook zónder commentaar :applause:

WimJ

Legacy Member
Ben op NTV (telenet) aant kijken :D Hoeveel zijn er al af gegaan? :o Wind? Ricciardo staat stomweg in de banden...

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
hmm, geen streaming op de app...
streaming in browser is met rtbf-commentaar :(
maar ook zónder commentaar :applause:

Proficiat, hetgeen je gratis hebt kan je nu ook voor betalen. :)

BuYcKi

Legacy Member
xTwL- zei:
Proficiat, hetgeen je gratis hebt kan je nu ook voor betalen. :)

Ik was net hetzelfde aan het denken.
:wtf:


Je hebt wel de beelden ofc, maar commentaar mocht toch wel anders ook.

marcel

Legacy Member
De nieuwe auto ligt Vandoorne wel precies. In FP1 kort op Fred, in FP2 er zelfs voor

RiCOManiaC

Legacy Member
marcel zei:
De nieuwe auto ligt Vandoorne wel precies. In FP1 kort op Fred, in FP2 er zelfs voor

Ja mocht wel eens. Hopelijk morgen ook de hele dag er voor. Kimi had dan weer een motorplofje dus dat ziet er minder goed uit. Williams dan: die worden slechter en slechter lijkt het wel. Gwn helemaal laatste na FP2.

De kerel die de floorpaint moest doen mag wellicht ook zijn koffers pakken :)

oIJBMlW.jpg

Nesjamag

Legacy Member
Kubica sneller dan Stroll en Sirotkin, over beide sessies, ondanks dat hij zelf in de tragere FP1 reed.
Kerel heeft al 8 jaar geen F1 gereden, is sinds winter testing geleden dat hij nog keer in de wagen gezeten heeft. En die is direct sneller dan de pay drivers.
Williams zal het nog niet snappen dat die 30 miljoen die ze van hun pay drivers krijgen hun een paar jaar later 50 miljoen in sponsorgeld zal kosten en nog eens 50 miljoen in reward money.

McLaren zou een 0.2 s gewonnen hebben met hun nieuwe wagen. Vrij povere vooruitgang, zeker wetende dat met de nieuwe fuel die ze hebben er ook al een 10-15 pk gewonnen is, wat bijna 0.2 s waard is op zich.
Red Bull denkt ongeveer 0.5 s gewonnen te hebben met hun updates. Dat zijn natuurlijk Newey updates bij hun en zoals elk seizoen maken ze nogal grote sprongen tijdens het seizoen.

In Canada zou de Renault motor een extra 30-35 pk moeten bijwinnen, goed voor bijna 0.5 s.
Red Bull zou dan echt kunnen meedoen, en mss zelfs het snelste worden in zowel qualifying als race.

Tijdens de race sim was Red Bull snelste, met Vettel dicht in de buurt. Mercedes veel trager.

marcel

Legacy Member
Nesjamag zei:
Kubica sneller dan Stroll en Sirotkin, over beide sessies, ondanks dat hij zelf in de tragere FP1 reed.
Kerel heeft al 8 jaar geen F1 gereden, is sinds winter testing geleden dat hij nog keer in de wagen gezeten heeft. En die is direct sneller dan de pay drivers.
Williams zal het nog niet snappen dat die 30 miljoen die ze van hun pay drivers krijgen hun een paar jaar later 50 miljoen in sponsorgeld zal kosten en nog eens 50 miljoen in reward money.

nu niet overdrijven he. zelfs met de snellere tijd van Kubica over de 2 sessies, zijn ze nog altijd meer dan een seconde trager dan Sauber. heel veel extra "reward money" gaan ze dus niet opstrijken door 1 van de 2 te vervangen door de Pool. en als Williams 50+50 miljoen kón verliezen, ze zouden een veel schoner budget hebben.

Nesjamag

Legacy Member
marcel zei:
nu niet overdrijven he. zelfs met de snellere tijd van Kubica over de 2 sessies, zijn ze nog altijd meer dan een seconde trager dan Sauber. heel veel extra "reward money" gaan ze dus niet opstrijken door 1 van de 2 te vervangen door de Pool. en als Williams 50+50 miljoen kón verliezen, ze zouden een veel schoner budget hebben.

Het zal ongeveer $20 miljoen aan prijzengeld zijn en wie weet hoeveel ze aan sponsoring gaan verliezen.
Is McLaren ondertussen al geen $150 miljoen/jaar aan sponsors kwijt? Zoiets gebeurd als de prestaties naar de bodem zakken.
Steek paar deftige coureurs in die Williams en die gaat mss 1.5 s sneller, en ze kunnen wat nuttige feedback krijgen ivm development van de wagen. Met twee slechte pay drivers gaan ze exit F1.

FlatSix

Legacy Member
Stroll is nu geen wonder, maar slecht is die ook niet hoor. We hebben echt wel erger gezien. Op dit moment is die het beste dat Williams kon overkomen, zet daar Senna in als het ware en die wagen finisht nog laatste...

Nesjamag

Legacy Member
xTwL- zei:
Stroll is nu geen wonder, maar slecht is die ook niet hoor. We hebben echt wel erger gezien. Op dit moment is die het beste dat Williams kon overkomen, zet daar Senna in als het ware en die wagen finisht nog laatste...
Zet daar een Schumi, Senna, Alonso, Hamilton, Vettel in en die wagen zit op McLaren niveau, of beter.

marcel

Legacy Member
:lol:

nee, echt niet.
àlle drie de piloten zeggen dat de wagen gewoon totaal "undriveable" is.
en komaan, als de wagen met een goeie piloot "Mclaren-niveau" is, dan is Kubica gewoon óók crap.

je kan iets tegen pay-drivers hebben, maar zo'n uitspraken zijn gewoon op niks gebaseerd.

en het grootste deel van de 150 miljoen die mclaren verloren is, komt door het opzeggen van de deal met Honda. (die was 100 miljoen waard, het geld gespaard doordat Mclaren dan niet moest betàlen voor een motor niet meegerekend)


het totale budget van Williams is trouwens £105 miljoen.

Nesjamag

Legacy Member
marcel zei:
:lol:

nee, echt niet.
àlle drie de piloten zeggen dat de wagen gewoon totaal "undriveable" is.
en komaan, als de wagen met een goeie piloot "Mclaren-niveau" is, dan is Kubica gewoon óók crap.

je kan iets tegen pay-drivers hebben, maar zo'n uitspraken zijn gewoon op niks gebaseerd.

en het grootste deel van de 150 miljoen die mclaren verloren is, komt door het opzeggen van de deal met Honda. (die was 100 miljoen waard, het geld gespaard doordat Mclaren dan niet moest betàlen voor een motor niet meegerekend)


het totale budget van Williams is trouwens £105 miljoen.

Kubica is crap natuurlijk. Die kerel heeft al 8 jaar geen open-wheel gereden en is quasi eenarmig.
Die moet regelmatiger rijden om terug op niveau te komen. Die kan zeker nog een volle second in snelheid winnen mits meer tijd om aan de moderne wagens te wennen, en zeker om aan de Williams wagen te wennen.

marcel

Legacy Member
Nesjamag zei:
Kubica is crap natuurlijk. Die kerel heeft al 8 jaar geen open-wheel gereden en is quasi eenarmig.
Die moet regelmatiger rijden om terug op niveau te komen. Die kan zeker nog een volle second in snelheid winnen mits meer tijd om aan de moderne wagens te wennen, en zeker om aan de Williams wagen te wennen.


dan is-ie nog trager dan de Saubers.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan